Újra középpontban a napcella

Kiss Ádám Zoltán, 2004. augusztus 22. 13:21
Többek között a magas benzinárak és a világ egyre nehezebben kordában tartható emelkedő energiaéhsége miatt újra a figyelem középpontjába került a napenergia, több japán gyártó próbálja megalapozni helyzetét az egyre növekvő piacon.
Egyszerre folynak a felhasználói oldal termékeinek fejlesztései, és az alapkutatások, mindez együtt komoly termelésnövekedéssel jár. A japán NTT távközlési óriás például napelemes mobiltelefon-töltőt mutatott be a hónap elején, míg a Sharp a mainál 100 százalékkal több energiát adó napelemcella kifejlesztését jelentette be. A sorban a legújabb feltörekvő gyártó a Mitsubishi, mely bejelentette, hogy 2005 áprilisára 50 százalékkal megemeli napelemgyártásának volumenét. Ezt egyébként érdekes módon nem négyzetméterre vagy egyéb fizikai mutatók szerint adják meg, a mérőszám a napcellák által termelt energia. A Mitsubishi a jelenlegi 90 megawattról 135 megawattra szeretné emelni termelését 2005-re, de ez csak az első lépés, 2006-ig még nagyobb lépéssel 230 megawattra tervezik bővíteni a gyártást. A szakértők szerint a napcella újbóli népszerűsége hátterében egyrészt az áll, hogy a nyersolaj hordónkénti ára töretlenül emelkedik, és a közelít a pszichológiai határt jelentő 50 dolláros szinthez, másrészt feltalálása óta maga a napelem is igen sokat fejlődött. A sikerhez az is hozzájárul, hogy egyes nagyfogyasztó országokban, mint például az Egyesült Államokban, külön adókedvezménnyel támogatják a környezetkímélő technológia használatát.
Kulcsszavak: jövő

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38