Siemens Business Services: RFID technológiát ajánl
Az SBS az RFID-technológia orvostechnikai alkalmazásai területén is jelentkezik két megoldással. Az egyik egy RFID-chippel szerelt, csuklón viselendő karszalag. Egy New York-i kórház több mint 200 páciense bevonásával folyó pilot-projekt résztvevői gyorsabban és célirányosabban kezelhetők. Ugyanis adataikat a betegeken lévő karszalag tárolja, és az orvos az RFID-jelek vételére képes PDA-ja segítségével rögtön kiolvashatja azokat. (Adatvédelmi okokból nem a teljes páciens dokumentumot, hanem csak a páciensnek a központi számítógéprendszerben meglévő webcímét tárolják a karszalagon. Ennek alapján az orvos WLAN-kapcsolaton keresztül töltheti le PDA-jára vagy tablet-PC-jére a teljes aktát.) Ilyen helyzet állhat elő például, ha a pácienst röntgenfelvételre küldik, és az ottani orvos kíváncsi az előzményadatokra). A másik alkalmazás az az RFID-óra, amely a viselőjének tartózkodási helyzetéről és szívritmusáról sugároz adatokat. Utóbbiak a mellkasra erősített szenzorból származnak. A sugárzott jelek segítségével a kezelőorvos mindenkor értesül a páciens állapotáról, és - két méter pontossággal - tartózkodási helyzetéről. Így szükség esetén gyorsan segítséget tud neki nyújtani.
Kapcsolódó cikkek
- Az Intel 10 millió dollárt fektet RFID-be
- Új vezetés a Siemens Zrt. élén
- Peter Löscher a Siemens új elnök-vezérigazgatója
- Nem menekülhetsz! - 100%-os RFID kontrol
- A Siemens biometrikus infrastruktúrát telepít és működtet a cseh útlevelekhez
- A Siemens valósította meg az e-közigazgatási rendszert Szegeden
- A Nokia Siemens több mint 3 ezres leépítésre készül
- A korrupciós botrány nyomán távozik a Siemens főnöke
- RFID a műtőben, MR-felvételek mozgó paciensekről
- Siemens: 100 Gb/s-os Ethernet átvitel; otthoni optikai szélessáv
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.