Magyarországon nem csökkent a Nokia részesedése
MTI Sajtóadatbank, 2004. szeptember 9. 10:20
Imfred de Jong anyavállalati előírásokra hivatkozva nem közölt piaci adatokat, csupán annyit mondott, hogy az első negyedévben lassult a piac, majd az ország európai uniós csatlakozást követően némi élénkülést tapasztaltak. Hozzátette: ennek minden valószínűség szerint az volt az oka, hogy az emberek a csatlakozást utánra olcsóbb készülékárakat vártak, s ezért az év elején elhalasztották a vásárlást.
Az ügyvezető aláhúzta: bízik abban, hogy a magyarországi piaci pozícióikat megőrzik, illetve megerősítik az év folyamán. Ennek alátámasztásaképpen elmondta, hogy az idén még tíz új készüléket mutat be a magyar piacon a Nokia. Szakértői becslések szerint a magyar piacon éves szinten 1,5-2 millió új mobilkészüléket adnak el. A cégek közül piaci részesedésre vonatkozó információkat a Siemens és a Sony Ericsson közölt eddig.
A Siemens korábban azt közölte, hogy a magyarországi mobilkészülék-piacon 30 százalékos részesedéssel rendelkezik, s ezzel második a sorrendben. Tavaly a cég adatai szerint 1,8 millió készüléket adtak el, ebből a Siemens készülékek száma 600 ezer volt.
A Sony Ericsson korábban azt hozta nyilvánosságra, hogy az idén a második negyedévben a szolgáltatóktól származó adatok szerint mintegy 450 ezer mobiltelefon kelt el Magyarországon, hasonlóan az első negyedéves értékesítéshez. A Sony Ericsson az első és második negyedévben 30 százalék körüli piaci résszel rendelkezett.
A Nokia korábbi közlése szerint arra számít, hogy a folyó negyedévben növelni tudja világpiaci részesedését. A Gartner piackutató cég júniusi közlése szerint a Nokia világpiaci részaránya az első negyedévben 28,9 százalékra csökkent az egy évvel azelőtti 34,6 százalékról. A Nokia saját világpiaci részesedését az idén júniusban 32 százalékra becsülte.
Az ügyvezető aláhúzta: bízik abban, hogy a magyarországi piaci pozícióikat megőrzik, illetve megerősítik az év folyamán. Ennek alátámasztásaképpen elmondta, hogy az idén még tíz új készüléket mutat be a magyar piacon a Nokia. Szakértői becslések szerint a magyar piacon éves szinten 1,5-2 millió új mobilkészüléket adnak el. A cégek közül piaci részesedésre vonatkozó információkat a Siemens és a Sony Ericsson közölt eddig.
A Siemens korábban azt közölte, hogy a magyarországi mobilkészülék-piacon 30 százalékos részesedéssel rendelkezik, s ezzel második a sorrendben. Tavaly a cég adatai szerint 1,8 millió készüléket adtak el, ebből a Siemens készülékek száma 600 ezer volt.
A Sony Ericsson korábban azt hozta nyilvánosságra, hogy az idén a második negyedévben a szolgáltatóktól származó adatok szerint mintegy 450 ezer mobiltelefon kelt el Magyarországon, hasonlóan az első negyedéves értékesítéshez. A Sony Ericsson az első és második negyedévben 30 százalék körüli piaci résszel rendelkezett.
A Nokia korábbi közlése szerint arra számít, hogy a folyó negyedévben növelni tudja világpiaci részesedését. A Gartner piackutató cég júniusi közlése szerint a Nokia világpiaci részaránya az első negyedévben 28,9 százalékra csökkent az egy évvel azelőtti 34,6 százalékról. A Nokia saját világpiaci részesedését az idén júniusban 32 százalékra becsülte.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- A Nokia Siemens több mint 3 ezres leépítésre készül
- Darabonként értékesítik a BenQ-t
- Kirajzolódik a Nokia Siemens Networks portfoliója
- Sony Ericsson: kilenc új mobilkészülék
- Bővítik a Nokia komáromi gyárát, 300 millió legyártott készülék
- Indiában gyárttat olcsó mobilokat a Sony Ericsson
- Nincs vevő a BenQ Mobile-ra
- Csődöt jelentett a BenQ (Siemens) Mobile