A Philips csökkentette a lapkarészleg előrejelzését
A rossz előrjelzés ellenére a Philips részvénye drágult pénteken, mert az elemzők sokkal rosszabb felülvizsgálatra számítottak. Más gyártók az utóbbi hetekben ugyancsak pesszimista előrejelzéseket tettek, olcsóbbítva a szektort az értéktőzsdéken.
A legnagyobb európai fogyasztói elektronikai gyártó, a Philips adózott eredménye a második negyedévben 616 millió euró volt az egy évvel korábbi 47 millió euró helyett. Az árbevétel 11 százalékkal 7,28 milliárd euróra emelkedett. A növekedés elemzők szerint részben a megnövelt piacmegdolgozó kiadások hatását - különösen az Egyesült Államokban -, részben az élénkülő piaci keresletet és a költségcsökkentések hatását tükrözte.
A Philips félvezető üzletága 143 millió euró adózott eredményt hozott a második negyedévben az egy évvel korábbi 139 millió eurós veszteség helyett. A lapkák iránti kereslet növekedése mellett a nyereséget az is javította, hogy a társaság két amerikai gyárát korábban bezárta.
Tavaly a Philips 695 millió eurós adózott eredményt ért el, a 2002-es 3,206 milliárd eurós adó utáni veszteség után. A cég kétévi veszteség után lett újra nyereséget. 2001-ben 2,6 milliárd eurós adó utáni vesztesége volt. Az üzemi eredmény tavaly 488 millió euróra nőtt a 2002-es 420 millióról.
Az értékesítés tavaly 29,037 milliárd euró volt, 8,7 százalékkal kevesebb a 2002-es 31,82 milliárd eurónál. A 2001-estől 1,6 százalékkal maradt el. Árfolyamváltozások nélkül az értékesítés 4 százalékkal nőtt volna tavaly. A vállalat amerikai részlege, 15 évi veszteség után, tavaly az utolsó negyedben közel került a nullszaldóhoz. A félvezető részleg - Európában nagyságra harmadik gyártó - tavaly, háromévi, összesen több mint 2 milliárd eurós veszteség után újra nyereséges volt, 166 millió euró üzemi ereménnyel.
A Koninklijke Philips Electronics NV péntek délelőtt 18,91 euró volt az amszterdami értéktőzsdén, 0,27 százalékkal drágább a csütörtöki, 18,86 eurós zárónál. Csütörtökön 19,02 eurón nyitott. Csütörtökön 18,32 százalékkal olcsóbb volt, mint az év elején - eddig 26,30-17,19 euró között alakult -, 7,03 százalékkal olcsóbb, mint egy éve.
Kapcsolódó cikkek
- Eladja a Synergon a horvát leánycégét
- A Google nem használhatja a Gmail nevet Németországban
- Philips: majdnem háromszorosára nőtt a profit
- Hárman pályáznak a Philips félvezetőgyártó részlegére
- A Philips 1,3 milliárd dollárért megvásárolja az Intermagnetics-et
- A Philips első negyedéve: 37 százalékkal nőtt a profit
- A Philips eladta monitor- és laposképernyő-gyártó részlegeit a kínai TPV-nek
- A Philips profitja 79 százalékkal csökkent
- Kínai cégé a Philips számítógépképernyő-gyártása
- A Philips jegelte lengyel beruházását a támogatás elakadása miatt
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
Káoszmentes ügyfélszolgálat az év végi roham idején
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.