A Philips eladta monitor- és laposképernyő-gyártó részlegeit a kínai TPV-nek
Az átvett Philips-tevékenység évi forgalma körülbelül 1,5 milliárd euró. A szakterületen a TVP világpiaci részaránya korábban 18,8 százalékos volt, a Philipsé 7,7 százalékos. A jelenlegi első helyezett, a dél-koreai Samsung Electronics 19,8 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A TPV székhelye Tajvanon van, de a fő tevékenységeit Kínában folytatja, és 25 százaléka a pekingi BOE Technology Group Co. Ltd. tulajdonában van.
Rövid időn belül ez a második eset, hogy nagy nemzetközi gyártó kínai cégnek ad el viszonylag csekélyebb hozzáadott értéket termelő tevékenységet. Tavaly a kínai Lenovo megvette az amerikai IBM személyiszámítógép-gyártását 1,25 milliárd dollárért. A múlt év novemberben a világon a nagyságra negyedik háztartási és szórakoztatóelektronikai cég, a francia Thomson és a kínai TCL International Holdings televízió- és DVD-gyártó közös vállalkozást alapított: a vegyes vállalat a világ legnagyobb televíziógyára.
Kapcsolódó cikkek
- Kistévé, nagy monitor
- Összefogás után per: az LG beperelte a Hitachit
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- A SHARP viszonteladókat keres Magyarországon
- Lengyelországi LCD-üzemet vásárol a TPV Technology
- A Sharp közel 200 millió eurós lengyelországi fejlesztést tervez
- AkĂĄr egymilliĂĄrd dollĂĄros pĂŠnzbĂźntetĂŠst is kaphatnak a kartellgyanĂşba keveredett LCD-gyĂĄrtĂłk
- A Samsung az első a tv-piacon
- Indulhat a Sony tv-beruházása Nyitrán - a Samsung is érdeklődik
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Június 11-én ismét megérkezik Magyarországra a Startup Safari Budapest
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.