IBM: keresett üzleti információ egy másodpercen belül

forrás Prim Online, 2004. október 5. 14:01
Az IBM bejelentette az iparág első olyan szoftverének forgalomba hozatalát, amely a keresett üzleti információt egy másodpercen belüli válaszidővel megtalálja annak ellenére, hogy a keresést több millió dokumentumon futtatja végig. Ez azt jelenti, hogy az új keresőrendszert használó vállalat valós idejű üzleti információhoz jut, ennek alapján döntései hatékonyabbak lesznek és a piaci versenyben is jobban helyt tud állni.
A Masala kódnéven futó DB2 Information Integrator szoftver bejelentésével új értelmezést nyer az üzleti intelligencia: ez a maga nemében az egyetlen olyan szoftver, amely „virtuális adatbázisként” használható. Lényege, hogy az ügyfél közvetlen keresést folytathat a legkülönbözőbb, az IBM vagy más termékeivel működtetett információ-forrásokban - például ügyfélszolgálati nyilvántartásban, fotógyűjteményekben, e-mail levelezésben, számadatokat tartalmazó táblázatokban és egyéb formátumú információ-hordozókban - és ugyanúgy azonnal hozzájut az eredményhez, mintha mindez együtt, egy helyen lenne tárolva.

A szoftver ezen túlmenően arra is képes, hogy a különböző adatforrások között valós időben szinkronizálja az információt, és másodpercenként több mint 15 000 tranzakció replikálására képes. Ez nagy segítség például egy internetes kereskedőcégnek, mert lehetővé teszi, hogy az adatokat a különböző helyszínek között szinkronizálva napi 24 órán keresztül működésben tartsa az ügyfélportálokat. A vállalatok egyre nagyobb erőkkel keresik a módját, hogyan szerezhetnének valós idejű betekintést azokba üzleti információkba, amelyekre építeni lehet a vállalat működésének átalakításában. Ennek során három korlátba üköznek: az egyik az információ puszta tömege. A másik az információ típusainak különbözősége és az a tény, hogy a tárolás számos, különböző gyártótól származó adattárban történik. A harmadik akadály, hogy mindezekre az információkra valós időben lenne szükség. Óriási feladat mindezt hozzáférhetővé tenni - és hasznosítani is. Egyes elemzők szerint ma a cégek éves informatikai büdzséjének 40 százaléka az integrációra megy el.

A DB2 Information Integrator az egyetlen szoftver, amely az itt felsorolt nehézségeket veszi célba: a vállalat információs eszközeit egyetlen nézetbe foglalva jeleníti meg, mégpedig az információ eredeti helyéről való elmozdítása nélkül, és ügyfeleitől sem kell megkövetelnie a cégnek, hogy cseréljék más technikára saját információ-forrásaikat.

Egy példa: az alkalmazottak folyamatosan látják mindazokat a tartalomforrásokat - addigi megrendeléseket, e-mail levelezést, webes katalógusokat, faxon elküldött szerződéseket -, melyek segítségével 360-fokos profilt állíthatnak össze az általuk kezelt ügyfelekről. Mindezt kevesebb mint egy másodperc alatt! Manuális módszerekkel órákig, vagy akár napokig is eltartana ez a munka.

Nem véletlen, hogy olyan szervezetek, mint Kína elsőszámú biztosítótársasága, a Taikang Life a DB2 Information Integratort választotta a csoportos kötvények, az egyéni kötvények és a pénzügyi adatbázisok összevont, teljes körű áttekintését nyújtó rendszer létrehozásához. Ennek eredményeként a társaság 90 százalékkal tudta csökkenteni a jelentések készítésére fordított munkaórák számát, a vezetők pedig naprakész áttekintést kapnak mobiltelefonon a vállalat teljesítményéről.
Kulcsszavak: üzletiintelligencia IBM

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01