Jövőre indul az econet.hu elektronikus számlabemutatási és fizetési rendszer szolgáltatása
Alapos, csaknem féléves kiválasztási procedúrát követően a Xerox-Checkfree páros mellett döntött az econet.hu, így a magyar piacon meghatározó szerepre törő econet a világon leginkább elterjedt elektronikus számlabemutatási és fizetési rendszert (EBPP) fogja használni saját szolgáltatásainak kiépítéséhez. A szolgáltatást 2005. első negyedévében indítja el az econet 100 százalékos tulajdonában álló, elektronikus pénzügyi szolgáltatásokra specializálódott leányvállalata az ebpp.hu Rt.
Az EBPP megoldások elsősorban a közüzemi szolgáltatások, valamint a rendszeresen - ma még leginkább postai csekken befizetett - más szolgáltatások elektronikus fizetését teszik lehetővé. A rendszer bevezetését követően képessé teszi a magyarországi közszolgáltatókat elektronikus számlakibocsátásra, a fogyasztókat pedig e számlák elektronikus befizetésére. Az EBPP rendszer segítségével az évente Magyarországon mintegy 220 millió darab sárga csekket kiküldő szolgáltatókat jelenleg terhelő - például nyomdai, postai - költségek jelentős mértékben csökkenthetőek.
"Teljes kiépülése esetén a hazai EBPP piac összesített bevétele elérheti a 30 milliárd forintot, igaz ehhez a számlakibocsátókkal és a pénzintézetekkel közösen még sokat kell dolgoznunk az új fizetési kultúra meghonosításán. Az econet hosszú távú terveiben e piac mintegy 10 százalékának a megszerzése szerepel" - közölte Balázs Csaba, az econet.hu vezérigazgatója. A vezérigazgató elmondta hogy az EBPP szolgáltatásokból az econet két év múlva vár először nyereséget.
Az i-series EBPP rendszert szállító Checkfree az Egyesült Államok legnagyobb pénzügyiszoftver-szolgáltatója, az általa fejlesztett i-series szoftver az Egyesült Államokon kívül Európa több pénzügyileg fejlett piacán - így többek között Hollandiában, Svédországban, Norvégiában - is jelen van.
A Xerox Magyarország Kft. komplex dokumentumkezelési szolgáltatásai révén professzionális megoldást kínál a vállalati munkafolyamatok és az ügyfelekkel való kapcsolattartás optimalizálására, a digitális és a hagyományos, papíralapú kommunikációs eszközök tökéletes összehangolása révén. A Xerox 35 éve folyamatosan bővülő szolgáltatási szakértelme az egyedi igények felmérésétől a megfelelő berendezések és szoftveres megoldások szállításán át teljes körű rendszerintegrációs tevékenységet is magában foglal. A Xerox az Egyesült Államokban saját, sikeres EBPP szolgáltatást is üzemeltet, mely a Checkfree i-series rendszeren alapul és a www.billingzone.com címen elérhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Econet.hu - bennfentesnek minősülő személy részvényvásárlása
- Újabb céget vásárolt az econet.hu
- Az econet.hu a Pesti Est új tulajdonosa
- econet.hu: 7 millió forintos veszteség
- Az econet.hu megkapta az EBPP.HU vételárrészét
- Részt vesz az econet és a FreeSoft a HIGH TECH Kft. tőkeemelésében
- Internetes zeneáruház nyílt Magyarországon
- Az Econet.hu blogon tájékoztat
- Magyar nyelvű videómegosztó portál indult
- Tőzsdén az új magyar internettelefon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.