Oracle EPB: kibővíti a valós teljesítményadatokon alapuló gazdálkodás lehetőségeit
A változó gazdasági feltételek és a versenyhelyzet kiemelt fontosságúvá emelte az adatelemzési feladatokat: a gyors reakcióhoz proaktív jelentések, az eredmények követése, az aktuális eredmények és az előrejelzések összehangolása, visszacsatolása szükséges. A már kereskedelmi forgalomba került új generációs kontrolling-elemző-tervező eszköz, az Enterprise Planning and Budgeting (EPB) ezekre a feladatokra ad hatékony informatikai megoldást. Az EPB mindazokra az értékes tapasztalatokra épít, amelyeket az Oracle analitikus alkalmazásai – az Oracle Financial és Sales Analyzer – fejlesztése és használata során halmozódtak fel. Az EPB ezt a funkcionalitást terjeszti ki, új területekkel gazdagítva a vállalati-intézményi tervezést.
Szakszerű tervezés
A vállalatok többségénél a pénzügyi tervezés, illetve a bevételi és költségtervek elkészítése jelenleg egymáshoz nem kapcsolódó számolótáblák kitöltését jelenti. Ezek a részmegoldások számos gondot okoznak, többek között azért, mert nem lehet valós időben követni a folyamatokat, az egyes részlegek eltérő üzleti modelleket követnek, hiányzik az együttműködés, és rendkívül időigényes az adminisztráció.
Az Oracle Enterprise Planning and Budgeting segít e problémák megoldásában és a működési költségek csökkentésében azáltal, hogy a pénzügyi, bevételi és költségtervek kezeléséhez egyetlen integrált alkalmazásban nyújt informatikai támogatást, amely beépítve tartalmazza a szükséges üzleti folyamatokat. Ezek a folyamatok a vállalat sajátosságaihoz és bevált gyakorlatához igazíthatók. A beépített „üzleti logikát” tartalmazó és rugalmasan testre szabható alkalmazással olyan megalapozott döntéseket lehet hozni, amelyek bármikor megvédhetők, és pontos, világos adatokkal alátámaszthatók.
Szintén fontos, hogy az Oracle Enterprise Planning and Budgeting az üzleti folyamatokat nem informatikai, hanem üzleti nyelvre lefordítva prezentálja, így a vállalat részlegei saját kezükbe vehetik a rendszer gondozását, és nem szorulnak folyton az informatikai szakemberek támogatására. Az alkalmazással könnyen választ lehet kapni az olyan gyakori kérdésekre, mint:
- Miért telt olyan sok időbe a legutóbbi negyedéves terv kidolgozása?
- Milyen kiinduló feltételezéseken alapul a terv?
- Ki hagyta jóvá a költségtervet?
- A marketingrészleg véleményét is kikérték a bevételi terv elkészítéséhez?
- Mikortól rendelkezünk megbízható bevételi előrejelzésekkel?
- Miért maradtunk le egy lehetőségről?
Az automatizálás lehetővé teszi a pénzügyi elszámoltathatóságot
Minden szervezet képes tervezési folyamatainak tökéletesítésére, de ha nincsenek olyan eszközök, amelyekkel pontosan mérhető a teljesítmény, és egyéni szinten lehet elszámoltatni a felelősöket, akkor semmi sem ösztönzi a résztvevőket a tervezés eredményességét javító módszerek alkalmazására. Az Oracle Enterprise Planning and Budgeting azzal oldja fel ezt a problémát, hogy az illetékeseket közvetlenül felelőssé teszi az általuk kezelt pénzügyi, bevételi és költségtervek minden vonatkozásáért, a legkisebb taktikai döntéstől egészen a kritikus stratégiákig. A döntéshozatal felgyorsítására pedig egy úgynevezett jóváhagyási láncot alkalmaz.
Az alkalmazásban bármely üzleti folyamathoz eltérési riasztások állíthatók be, például a hó végi tényadatoknak a tervtől való eltérése alapján, és a rendszer automatikusan továbbítja a riasztásokat az illetékesekhez. A riasztás konkrét intézkedést is megkövetelhet, például az előrejelzés vagy terv módosítását, illetve az eltérés részletes megindokolását. Azzal, hogy a rendszer elvárja, hogy az emberek reagáljanak, aktívan bevonja az érintetteket az eredmények figyelésébe és értékelésébe, illetve a vállalat átfogó céljainak előmozdításába.
A stratégia és a végrehajtás összehangolása
A vállalat tevékenysége a terveket követi, és ennek során folyamatosan figyelnie kell a fő működési mutatókat, valamint a tervek teljesülését. Az Oracle Enterprise Planning and Budgeting teljesítményfigyelési funkciói mindezt a szervezet egészében átláthatóvá teszik, így rögtön léthatóvá válik, ha valahol elmaradnak a tervtől. Ezáltal a probléma gyorsan izolálható és orvosolható. A felhasználó számára lehetségessé válik a pénzügyi, bevételi és költségtervek finomhangolása, az új bevételnövelési lehetőségek beazonosítása, a lemaradások és akadozó folyamatok kivizsgálása, illetve bármely korábban definiált folyamat lépéseinek megismétlése. A teljesítmény nyomon követése során az alkalmazás a kigyűjtött adatokkal automatikusan frissíti az eredeti tervet, és a szervezet egésze számára rögtön láthatóvá teszi az eredményeket.
Az Oracle kibővíti a valós teljesítményadatokon alapuló gazdálkodás lehetőségeit
Az Oracle Enterprise Planning and Budgeting kiváltja a korábbi Oracle Financial Analyzer és Oracle Sales Analyzer alkalmazásokat, amelyek a világ vezető OLAP-platformján, az Oracle Express keretrendszeren alapulnak. Az Express alapú alkalmazások többdimenziós funkcióit közvetlenül az Oracle nyílt szabványos infrastruktúrájára átvivő Oracle Enterprise Planning and Budgeting fölöslegessé teszi a gyártóspecifikus technológiák alkalmazását, és jelentősen csökkenti a vállalati pénzügyi tervező rendszerek élettartamköltségét.
Az Oracle Corporate Performance Management rövid bemutatása
Az Oracle Corporate Performance Management (CPM) a következő üzleti folyamatokhoz nyújt informatikai támogatást: pénzügyi, bevételi és költségtervezés (Oracle Enterprise Planning and Budgeting); stratégiák megfogalmazása és célkitűzések meghatározása a vezetők számára (Oracle Balanced Scorecard); az üzleti tevékenységek nyomon követése és működési kimutatások készítése (Oracle Daily Business Intelligence). A megoldás az Oracle olcsó, szabványos architektúrájára épül, jól hasznosítva annak páratlan megbízhatóságát, rendelkezésre állását, méretrugalmasságát és biztonságát. Az Oracle az egyetlen szállító, amely a köztesszoftver-környezettől az üzleti alkalmazásokig a teljes spektrumot lefedi.
Kapcsolódó cikkek
- Modernizálta informatikai rendszerét a Dunaferr
- Megjelent az Oracle kis- és középvállalatoknak szánt üzleti adatelemzési és adattárházrendszere
- Az SAP beismerte, hogy leányvállalata jogtalanul szerzett információkat az Oracle-től
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- Jelentősen javította eredményét az Oracle
- Oracle: Automatikus szinkronizálás és még több mobil platform támogatása
- Jön a 11g: 4 év után az első jelentős Oracle adatbázis-frissítés
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- NEON: pénzügyi irányítási szoftvercsomag a CODA-tól
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.