A Softbank csökkentette veszteségét
MTI Sajtóadatbank, 2004. november 11. 08:30
A japán Softbank Investment Corp. kockázati tőkebefektető társaság az üzleti éve szeptemberrel zárult első felében 6,05 milliárd jenre csökkentette adó utáni veszteségét az egy évvel korábbi 77,34 milliárd jenhez képest.
A félév során az üzletmenet javult: a szeptemberrel zárult második üzleti negyedévben a csoport 11,8 milliárd jenes adózott eredményt ért el az egy évvel korábbi 42,6 milliárd jenes veszteség helyett. Az első üzleti negyedévben még 17-szeresére nőtt az adózott
eredmény az egy évvel korábbihoz képest, igaz, mindösszesen csak 4,7 milliárd jenre.
Az első üzleti félévben az üzemi veszteség 6,79 milliárd jenre csökkent az egy évvel korábbi 39,4 milliárd jenről.
Az elsősorban elektronikai és internetes infrastruktúrába és szolgáltatásokba befektető cég forgalma az üzleti éve első felében 303,71 milliárd jenre nőtt az egy évvel korábbi 225,45 milliárdhoz képest.
Az első üzleti negyedévben a tőzsdei elektronikus szolgáltatások segítették a Softbankot az akkori tőkepiaci fellendülés közepette, a második negyedévi javulást pedig a széles sávú internetelérés szaporodó eladásával magyarázták, amit részben az agresszív értékesítési politikának tulajdonítanak. A Softbank nagy árkedvezményekkel értékesíti modemjeit, sőt, ezeket utcai árusok kínálják Tokióban nylonzacskóból a járókelőknek. A széles sávú szolgáltatások értékesítése 79 százalékkal 95,99 milliárd jenre nőtt az első üzleti félévben az egy évvel azelőttihez képest.
A Softbank júliusban a harmadik számú japán vezetékes távközlési szolgáltató, a Japan Telecom Co. megvásárlásával erősítette internetszolgáltató üzletágát: ezzel a legnagyobb
internetszolgáltató lett Japánban. A vezetékes piacon, elsősorban az olcsó internetes telefonálás kínálatával, erős versenyt támaszt a legnagyobb japán távközlési társaságnak, az NTT-nek.
eredmény az egy évvel korábbihoz képest, igaz, mindösszesen csak 4,7 milliárd jenre.
Az első üzleti félévben az üzemi veszteség 6,79 milliárd jenre csökkent az egy évvel korábbi 39,4 milliárd jenről.
Az elsősorban elektronikai és internetes infrastruktúrába és szolgáltatásokba befektető cég forgalma az üzleti éve első felében 303,71 milliárd jenre nőtt az egy évvel korábbi 225,45 milliárdhoz képest.
Az első üzleti negyedévben a tőzsdei elektronikus szolgáltatások segítették a Softbankot az akkori tőkepiaci fellendülés közepette, a második negyedévi javulást pedig a széles sávú internetelérés szaporodó eladásával magyarázták, amit részben az agresszív értékesítési politikának tulajdonítanak. A Softbank nagy árkedvezményekkel értékesíti modemjeit, sőt, ezeket utcai árusok kínálják Tokióban nylonzacskóból a járókelőknek. A széles sávú szolgáltatások értékesítése 79 százalékkal 95,99 milliárd jenre nőtt az első üzleti félévben az egy évvel azelőttihez képest.
A Softbank júliusban a harmadik számú japán vezetékes távközlési szolgáltató, a Japan Telecom Co. megvásárlásával erősítette internetszolgáltató üzletágát: ezzel a legnagyobb
internetszolgáltató lett Japánban. A vezetékes piacon, elsősorban az olcsó internetes telefonálás kínálatával, erős versenyt támaszt a legnagyobb japán távközlési társaságnak, az NTT-nek.
Kulcsszavak: Softbank
Kapcsolódó cikkek
- IPod Nano-t ad a mobil mellé a japán Softbank
- A Softbank cáfolja az iPod-telefon fejlesztésének hírét
- iPod telefont fejleszt az Apple, közösen a japán Softbank-kel
- Fordulat a japán Softbanknál
- A Guggenheim a netre készül
- Kizárólagos Xbox-terjesztőket nevezett meg a Microsoft
- A Cisco részt vásárolt a japán Softbankból
- Lengyel IT-óriás születőben
- Internet a harmadik világban
- A szürke eminenciás