Malév: több mint 1 milliárdos bevétel az e-businessből
MTI Sajtóadatbank, 2004. november 17. 09:37
A Malév magyarországi saját eladásainak 14 százaléka, összes jegyárbevételének 3,5 százaléka folyt be eddig az internetes jegyértékesítésből.
Az e-business kialakítását célzó beruházás költsége az év végéig eléri a 300 millió forintot, a ráfordítás alig fél év alatt már megtérült. Sándor László elmondta, hogy jövőre 1 milliárd forintot szán erre a projektre a légitársaság és ennek megtérülését 2006-ban várja.
A rendszer teljes kialakítása - 2006 után - évi több milliárd forint költségmegtakarítást jelent a Malév számára - tette hozzá az elnök-vezérigazgató.
A magyar nemzeti légitársaság több mint 50 útvonala közül jelenleg 22 útvonalra lehet már interneten jegyet vásárolni, tájékoztatott Selmeci Péter az e-business projekt vezetője. Jövőre, köszönhetően az Amadeus helyfoglalási rendszerre való áttérésnek is, bevezetik az e-ticket-et, amely repülőjegyenként az ár 5-10 százalékát kitevő költségmetakarítást jelenthet a Malév számára. A projektvezető megjegyezte, hogy olyan jól sikerült az áttérés az Amadeus rendszerre, hogy azóta az Amadeus a magyar légitársaságot referenciaként kezeli.
A Malév tervei szerint 2006 végére a magyarországi és a nyugat-európai jegyértékesítés már száz százalékban interneten valósul meg. Addigra ezeken a pontokon már e-tickettel lehet utazni és elektronikus úton történik a check-in is. Teles körű lesz a B2B és a B2T megoldás és az online szolgáltatás, valamint az elszámolási-, illetve a számviteli folyamatok automatizációja.
A Malév a saját fejlesztésű repülőjegy-értékesítési rendszerében 49 árkombinációt kínál áttekinthető formában, többféle keresési lehetőséget ad és sok kényelmi funkciót biztosít a gyakran utazók számára is.
Az e-business hatékonyabbá teszi a Malév működését, mert kisebb szervezetet, alacsonyabb költséget jelent - mondta Sándor László elnök-vezérigazgató. Hozzáfűzte: jövőre közvetlenül a vezérigazgatóhoz rendelt e-business egység lesz.
Az e-business kialakítását célzó beruházás költsége az év végéig eléri a 300 millió forintot, a ráfordítás alig fél év alatt már megtérült. Sándor László elmondta, hogy jövőre 1 milliárd forintot szán erre a projektre a légitársaság és ennek megtérülését 2006-ban várja.
A rendszer teljes kialakítása - 2006 után - évi több milliárd forint költségmegtakarítást jelent a Malév számára - tette hozzá az elnök-vezérigazgató.
A magyar nemzeti légitársaság több mint 50 útvonala közül jelenleg 22 útvonalra lehet már interneten jegyet vásárolni, tájékoztatott Selmeci Péter az e-business projekt vezetője. Jövőre, köszönhetően az Amadeus helyfoglalási rendszerre való áttérésnek is, bevezetik az e-ticket-et, amely repülőjegyenként az ár 5-10 százalékát kitevő költségmetakarítást jelenthet a Malév számára. A projektvezető megjegyezte, hogy olyan jól sikerült az áttérés az Amadeus rendszerre, hogy azóta az Amadeus a magyar légitársaságot referenciaként kezeli.
A Malév tervei szerint 2006 végére a magyarországi és a nyugat-európai jegyértékesítés már száz százalékban interneten valósul meg. Addigra ezeken a pontokon már e-tickettel lehet utazni és elektronikus úton történik a check-in is. Teles körű lesz a B2B és a B2T megoldás és az online szolgáltatás, valamint az elszámolási-, illetve a számviteli folyamatok automatizációja.
A Malév a saját fejlesztésű repülőjegy-értékesítési rendszerében 49 árkombinációt kínál áttekinthető formában, többféle keresési lehetőséget ad és sok kényelmi funkciót biztosít a gyakran utazók számára is.
Az e-business hatékonyabbá teszi a Malév működését, mert kisebb szervezetet, alacsonyabb költséget jelent - mondta Sándor László elnök-vezérigazgató. Hozzáfűzte: jövőre közvetlenül a vezérigazgatóhoz rendelt e-business egység lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Szabad a mobilozás az európai légtérben
- Csak bátran, de óvatosan!
- SzEK-konferencia az elektronikus kereskedelemről
- Újabb Online szolgáltatásokkal modernizál a Lufthansa
- Mégsem lesz vezetéknélküli hálózat a Boeing szupergépén
- Az Emirates Airlines vezeti be elsőként a légi mobilhasználatot
- Előre kinyomtatható beszállókártya
- Lufthansa Systems ProfitLine/Yield bevételmenedzsment IT rendszer az AiRUnionnál
- A Praktiker beszállt az e-kereskedelembe
- iPod-csatlakozó a repülőgépeken