ITU- jelentés a globális ICT szektorról
A jelentés megállapítja, a fixvonalas telefonüzletág növekedése az 1990-es évek közepe óta stagnált, 2001 óta pedig csökken. Ez különösen igaz a nemzetközi telefonforgalomra, amely leginkább ki van téve a kevésbé költséges Internet Protocol (IP) alapú hálózatok által gerjesztett növekvő verseny piaci hatásainak.
A mobil-előfizetők aránya régiók szerint 2003 év végén a következő volt: Ázsia-Csendes Óceánia 49,1 százalék, Európa 28,3 százalék, Amerika 19,2 százalék, Afrika 3,3 százalék. Az országonkénti összes mobiltelefon-előfizető számát tekintve, az ITU szerint a 2003. év végi sorrend így alakult (millió előfizető):
Kína 270
Egyesült Államok 158,7
Japán 86,7
Németország 84,8
Olaszország 55,9
Egyesült Királyság 49,7
Brazília 46,7
Franciaország 41,7
Spanyolország 37,5
Korea 33,6.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil vagy egymillió font?
- Műholdhálózattal a katasztrófák ellen
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Távközlési jövőkép: Lassuló internet, multiplay és kapcsolódási szakadék…
- Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások
- NHH - nagyobb verseny, csökkenő árak, nemzetközi elismerések
- 2010-re a világ telefonforgalmát a feljövő piacok uralják
- Teljes Microsoft-jelenlét az ITU 2006-on
- A kommunikációs technológia hatása a munkamorálra
- Románia is jelölteti magát az ITU Tanácsba
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.