Művészet a világhálón: A virtuális galériák buktatói
Egy másik fontos kérdés a honlapok „használhatósága”, azaz, hogy ha a felhasználó már megtalálta a honlapot, akkor ott egyszerűen és gyorsan meg tudja találni az őt érdeklő konkrét információt is. A legjobb tartalom is hiábavaló ugyanis, ha a felhasználó zsákutcába téved a honlapon keresés közben, vagy elkedvetlenedik a rákényszerített bonyolult útvonalak miatt - hangoztatta a szakember. Ezt követően ismertette a (külföldi, és nem csak képzőművészeti tárgyú) múzeumi honlapok használhatósági vizsgálatának az eredményét, kiemelve néhány jellegzetes hibát: (1) Azonos tartalom több szempont szerinti bemutatása nehezíti a keresett konkrét információ megtalálását. (2) A „művészi” grafikai elrendezés és grafikus elemek elvonják a látogató figyelmét a tartalomtól és nehezítik a navigációt. (3) A „felfedezésre” ösztönző felületek elriasztják a konkrét témák iránt érdeklődőket és gyakran nem tartalmaznak olyan eszközöket, amelyek konkrét tartalom gyors megtalálásához kellenének. (4) A reális múzeum virtuális leképezése (teremről teremre történő követése) nem engedi meg a szabad navigációt. (5) A múzeumi professzionalizmussal megtervezett honlapok nem számítanak a kívülállók által valószínűsíthetően elkövetendő (navigációs) hibákra és így nem adnak támogatást e hibák egyszerű korrigálására. Ezeket kell korrigálni és a lehetőségeket professzionálisan kihasználni a nem üzleti jellegű képzőművészeti honlapoknál is, mint ahogy az a magyar művészek munkáit lajstromba vevő hung-art.hu galéria esetén is történt - zárta szavait Krén Emil.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
- Művészetek Palotája - Mirai: Második közös website
- Irodaház-honlapok - leglátogatottabb a Duna Tower
- 100 új weboldalt tervez a Yahoo
- A Rossman online áruházat nyitott
- A Sanoma üzemelteti tovább a PDAMánia internetes oldalait
- Színházi webáruházat nyitott a Jegyvilág.hu
- Kárpátalja a világhálón
- Túl a 200 ezren az egészségesebb életmódra koncentrálók
- Interaktív Van Gogh
Káoszmentes ügyfélszolgálat az év végi roham idején
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.