A Gartner szerint a Samsung megelőzte a Motorolát
Milkovits Gábor, 2004. december 5. 21:08
A Gartner piackutató cég által kiadott legfrissebb adatok szerint a mobiltelefonok forgalmát tekintve a Samsung megelőzte a Motorolát, és ezzel a második helyre került a Nokia mögött a mobilpiacon.
Az adatok az idei harmadik negyedévre vonatkoznak, így a Motorolának még van némi esélye arra, hogy az év végi hajrában visszatornássza magát a Samsung elé. Az eredmények ugyanis meglehetősen szorosak - a koreai gyártó a teljes forgalom 13,8, míg amerikai versenytársa 13,4%-át teljesítette. Két konkurens piackutató, a Strategy Analytics és az In-Stat/MDR szerint ugyanakkor a Motorola továbbra is megelőzi a Samsungot 0,3, illetve 0,4%-kal.
A Gartner eredményei alapján egyébként 167 millió mobiltelefont adtak el az idei harmadik negyedévben, ami 26%-kal felülmúlja a tavaly ilyenkor mért adatokat. A másik fontos adat az, hogy a Nokiának sikerült piaci részesedését 30% fölé visszatornáznia, ahogy ezt a konkurens cégek korábban kiadott mérési eredményei már részben igazolták. A harmadik negyedévre egyébként nem jellemző módon, mindhárom nagy cégnek sikerült viszonylag jól teljesítenie, ami elsősorban a részben a szolgáltatók által is radikálisan csökkentett áraknak köszönhető. A Gartner adatai szerint globális szinten egyedül Japánban volt tapasztalható némi visszaesés, ez azonban valószínűleg a 2G-ről a harmadik generációs szolgáltatásokra és készülékekre való átállásnak tudható be, mivel ezek a telefonok általában jóval drágábbak a tömegesen elterjedt modelleknél, és így kevésbé gyorsan fogynak.
A Gartner eredményei alapján egyébként 167 millió mobiltelefont adtak el az idei harmadik negyedévben, ami 26%-kal felülmúlja a tavaly ilyenkor mért adatokat. A másik fontos adat az, hogy a Nokiának sikerült piaci részesedését 30% fölé visszatornáznia, ahogy ezt a konkurens cégek korábban kiadott mérési eredményei már részben igazolták. A harmadik negyedévre egyébként nem jellemző módon, mindhárom nagy cégnek sikerült viszonylag jól teljesítenie, ami elsősorban a részben a szolgáltatók által is radikálisan csökkentett áraknak köszönhető. A Gartner adatai szerint globális szinten egyedül Japánban volt tapasztalható némi visszaesés, ez azonban valószínűleg a 2G-ről a harmadik generációs szolgáltatásokra és készülékekre való átállásnak tudható be, mivel ezek a telefonok általában jóval drágábbak a tömegesen elterjedt modelleknél, és így kevésbé gyorsan fogynak.
Kapcsolódó cikkek
- Motorola - az idén kissé nőhet mobiltelefon piac
- A memóriacsipek táplálják a félvezető-ágazat növekedését
- A Gartner szerint a Vista az utolsó nagy Windows-kiadás
- Két cégé a mobilpiac fele
- A Samsung a nyuget-európai mobilpiac élére tör
- Gartner - az IT szolgáltatások európai piacáról
- Tovább esnek a lapkaárak
- IDC: rekordmértékben, 29%-kal nőttek tavaly a mobileladások
- Az idén 2,5 százalékos vállalati informatikai fejlesztés
- Gartner ITexpo' 2004: a mai informatika sikerének záloga a gyorsaság