Magasabb forgalom és alacsonyabb nyereség a Sony Ericssonnál

MTI Sajtóadatbank, 2005. január 19. 09:30
A japán-svéd Sony Ericsson a vártnál magasabb negyedik negyedévi értékesítési árbevételről számolt be, amit a harmadik generációs (3G) mobiltelefon készülékek forgalom felfutásának tulajdonít. 2005-re azonban a piaci kereslet szűkülését jelezte előre.
A világ hatodik legnagyobb mobiltelefon-készülék gyártója 2,0 milliárd eurós forgalmat bonyolított a beszámolási időszakban, 40 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbi bázisnál és többet a piaci elemzők előrejelzéseinek 1,93 milliárdos átlagánál. A készülékek darabszám szerinti eladásai 56 százalékkal 12,6 millióra ugrottak a negyedévben.

A Sony Ericsson még az átlagos készülék árat (ASP) is növelni tudta a negyedév folyamán: a harmadik negyedévi 157 euróról 160 euróra, miközben az elemzők a cég októberi előrejelzésének megfelelően 154 euróval számoltak.

Az adó előtti eredmény 140 millió euróra, az egy évvel korábbinak háromszorosára szökött fel, de 25 millió euróval maradt el az elemzői előrejelzésektől. A viszonylagos csökkenés oka a 3G technológia promóciós kampányának költsége, amellyel 2005-ös eladásait kívánja megalapozni a konszern. A vártnál alacsonyabb eredmény nem vont maga után negatív megítélést szakmai körökben, különösen a Samsung Electronics elmúlt heti kiábrándító adatainak a tükrében. A Samsung értékesítési darabszáma csökkent az előző negyedévhez viszonyítva, nyereségkulcsa pedig 3%-ra zuhant a korábbi 13%-ról, főként a Nokiával vívott késhegyre menő árharc miatt. A Nokia január 27-én teszi közzé negyedéves eredményét, az iparág harmadik legnagyobbika, a Motorola beszámolója pedig ma esedékes.

A Sony Ericsson megítélése szerint a piaci kondíciók kedvezőtlenebbek lesznek az idén mint 2004-ben. A tavalyi 620 millió darabos forgalomhoz képest az idén kevesebb mint tíz százalékos világpiaci növekedésre számít a cég ügyvezető elnökhelyettese Jan Wareby. Októberben még 10-20 százalékos éves piaci bővülés jelzett előre a konszern. A Samsung az elmúlt héten 100 millió darabos értékesítési előrejelzést tett az idei évre, azaz 16 százalékkal több készüléket kíván eladni a tavalyinál. A Sony Ericsson piaci részesedése Wareby szerint valamivel hét százalék feletti volt a negyedik negyedévben, azaz közel megegyező a harmadik negyedévivel. A Gartner piackutató cég a Sony Ericsson harmadik negyedévi piaci részesedését 6,4 százalékra, a második negyedévit pedig 6,6 százalékra teszi. Az idei első negyedévben a Sony Ericsson készülékek átlagos ára alacsonyabb lesz a negyedik negyedévi 160 eurónál. A telefonkészülékek iránti kereslet felfutása az év második felére várható.

Kulcsszavak: +céginfo Sony Ericsson

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01