Adatbányászat - alkalmazói szemmel

Üzleti tudás az adatok mélyén

forrás Prim Online, 2005. február 1. 14:53
Új, közös, hiánypótló kiadványt jelentetett meg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és az IQSYS Informatikai Rt. A kötet célja, hogy az adatbányászat és az adatminőség kérdéskörét az alkalmazói, befektetői oldal szemszögéből vizsgálja meg.
„Ha egy üzletember manapság gyanakodva vesz kézbe informatikai tárgyú könyveket, joggal teszi. Nagy valószínűséggel két lehetőségre számíthat: vagy egy teljesen technikai beállítottságú írást kap, amiből nagyon keveset fog megérteni és rájön, hogy azt nem neki szánták, vagy egy reklámízű ajánlatot tart a kezében, ami valaminek a megvásárlására, valamilyen rendszer, megoldás, eszköz bevezetésére próbálja rávenni.” – áll Bőgel György egyetemi docens kötethez írott előszavában.

Ehhez képest a Fajszi Bulcsú és Cser László nevével fémjelzett, Üzleti tudás az adatok mélyén című kötet egészen másra vállalkozott. Leendő olvasói számára – melyek közt informatikusok és üzletemberek egyaránt lesznek –, olyan útmutatást igyekszik adni, mely az adatbányászatot kifejezetten üzleti oldalról igyekszik megközelíteni még akkor is, hogyha a kiadvány harmadik harmadában részletesebben kitér a téma informatikai vetületeire is.

Bemutatja, hogyan lehet a minden vállalatnál felhalmozódó adatvagyonnal úgy gazdálkodni, hogy az tőkeként viselkedjen és profitot termeljen tulajdonosai részére. A kötet szerzői bizonyítják és ismertetik: az adatbányászat, ha kifejezetten gazdasági környezetbe helyezik, látványosan nyereséges iránymutatásokat, üzleti megoldásokat produkálhat. Az adatbányászat eredményei révén merőben új, megdöbbentő megközelítések és összefüggések tárhatók fel a vállalat működéséről és lehetőségeiről.

A könyv oldalait olvasva fokozatosan kiderül, az adatbányászat messze nem az a homályos, már-már mágiával rokon alkalmazás, aminek sokan, köztük magas beosztású gazdasági döntéshozók is gondolnák. A téma matematikája kétségtelen előképzettséget igényelne, a könyvben megjelenő logikát, a modellezett folyamatok lényegét bárki megértheti, és a munkája során is segítségül hívhatja.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01