Konzolszintű grafika mobiltelefonokban

Kiss Ádám Zoltán, 2005. február 2. 09:40
A Falanx Microsystems olyan új chipeket fejleszt, melyek képesek lennének a mai videojátékok grafikai színvonalát megközelítő effektusokat kezelni egy közönséges mobiltelefonon.
A megoldás lényege a vállalat System-on-Chip (SoC) megoldásában található, ez egy olyan rendszer, mely képes mindenfunkciót, beleértve az irányítást is, egy félvezetőbe integrálni. A család tagjai, a Mali 110, a Mali 55 és a Mali GP nevű chipek 2D és 3D grafikát képesek meglepően kis méretük ellenére jó minőségben megjeleníteni. Az előrelépés szintjét jelzi, hogy a Mali chipsorozat célja már korántsem csupán a megjelenítés, már a speciális, erőforrás-fogyasztó effektusok megjelenítésére is törekszenek ezek a processzorok. A Falanx termékei lesznek az első mobiltelefonokba szánt chipek, melyek 4X-es és 16X-os élsimítási effektusokra is képesek lesznek. Ez hatalmas előrelépés, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a 16X-os élsimítás is teljes-képernyős, a chipek a videovisszajátszást hardveresen gyorsítják, a korábiaknál jóval élethűbb színek megjelenítésére lesznek képesek, és mindezt úgy, hogy az online videóknál, játékoknál feltételezhető kis sávszélesség figyelembevételével tervezték meg őket.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32