Nem ért egyet a Vodafone a GVH 5 milliós bírságával
A GVH versenytanácsa egy korábbi közlemény szerint megállapította: a szolgáltató a fogyasztói döntéseket tisztességtelenül befolyásolta, amikor reklámjaiban azt állította, hogy Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója. A hivatal szerint ezt az állítást nem támasztották alá az értékesítési adatok: noha 2003-ban nőtt a vállalkozás piaci részesedése, nem a cég rendelkezett a legtöbb ügyféllel, és nem a társaság kötötte a legtöbb szerződést. A bírság összegének megállapításánál a tanács figyelembe vette, hogy az elmúlt időszakban a szolgáltató több esetben megtévesztette a fogyasztókat.
Ezzel szemben a társaság úgy véli, hogy a Nemzeti Hírközlési Hatóság 2003. évre vonatkozó adatai szerint ebben az évben a Vodafone volt az a szolgáltató, amely a legnagyobb nettó előfizetői növekedést mutatta. Tekintettel arra, hogy Vodafone minősítésének alapját reklámjaiban megjelölte, a "legnépszerűbb" jelzőt az előfizetői szerződéskötéseket és lemorzsolódásokat is tartalmazó nyilvános statisztikákban határozta meg, a GVH elmarasztaló álláspontját kifogásolhatónak tartja. A legnépszerűbb jelző ugyanis nemcsak a meglevő előfizetői bázisra, illetve az új előfizetői szerződéskötésekre kell, hogy fókuszáljon, hanem a szolgáltatók ügyfélmegtartó képességre is - tartalmazza a közlemény.
Kapcsolódó cikkek
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- Húszmilliós bírság a Pannonnak - megtévesztő reklámokért
- Megsemmisített iratok - megszüntetett GVH-eljárás
- Húszmilliós bírságot kapott a Vodafone Magyarország
- Gyakran tévesztik meg fogyasztóikat a mobilszolgáltatók
- GVH 2006: 11,4 milliárd forint összegű bírságot szabott ki a hivatal
- GVH: 16 milliós bírság a Pannonnak
- Újabb elmarasztalás, ezúttal bírság nélkül
- GVH: 100 milliós bírság a Magyar Telekomnak
- Mobilszolgáltatók: a piac hatékonyabban szabályozná a roaming-díjat
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.