GVH kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: GVH
![](/download/viewattach/147843/1/40/1647379-1252991700.jpg)
GVH: COVID teszteknél tilos az influenszer reklám
A Gazdasági Versenyhivatal („GVH”) 2022. március 28-án tette közzé honlapján a COVID-19 antitest gyorstesztek gyorsított ágazati vizsgálatát lezáró jelentéstervezetét. Az idei évből eltelt rövid idő alatt ez már a második gyorsított ágazati vizsgálat – az antigén tesztek piacát idén január-februárban térképezte föl a hatóság – amelyben a GVH – legalábbis részben – fogyasztóvédelmi szempontokat is elemez. A CERHA HEMEPEL Dezső és Társai Ügyvédi Iroda szakértői alább bemutatják, mire lehet számítani egy-egy ilyen vizsgálat kapcsán.
![](/download/viewattach/147660/1/40/1642296-350524786.jpg)
Kitörési pont lehet az ismertség- és márkaépítés azoknak, akik ezt felismerik
A GVH friss kutatása szerint a kiskereskedők online kampányaiban még mindig a közösségi média dominál. A banner hirdetések egyelőre a kis- és középvállalkozások körében kevésbé népszerűek, pedig a márkaismertség építése révén az értékesítésben is megmutatkozik a hatásuk. A DisplayNOW hirdetési webshop a fentiekből kiindulva a KKV-k marketingköltési szokásainak tudatosítását célozza meg.
![](/download/viewattach/146097/1/40/1599975-1554925032.jpg)
Nem megtévesztő a Facebook ingyenes közösségi médiaként való reklámozása
A Kúria nemrégiben nyilvánosságra hozott ítéletében pontot tett annak a vitának a végére, hogy a Facebook magát ingyenesnek hirdető gyakorlata jogsértő-e. A taláros testület korábban közzétett döntése ugyanis hatályában fenntartotta a Fővárosi Törvényszék azon ítéletét, amely megsemmisítette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2019 decemberében hozott, jogsértést megállapító és 1,2 milliárd forintos bírságot kiszabó határozatát.
![](/download/viewattach/145851/1/40/1593832-1993400472.jpg)
Ételkiszállítók oldalait vizsgálta a GVH
Az elmúlt időszakban jelentősen megnövekedett ételszállítás iránti kereslet okán a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az ételrendelésre és házhozszállításra szakosodott oldalak kapcsán elemezte, hogy miként kezelik a vásárlói értékeléseket. A GVH megállapításainak és javaslatainak megértését a CERHA HEMPEL Dezső és Társai Ügyvédi Iroda fogyasztóvédelmi és versenyjogi szakértői igyekeznek segíteni.
![](/download/viewattach/144658/1/40/1563897-340008258.jpg)
NMHH-vizsgálat az SMS-díjak miatt
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jelzése alapján hazánkban a szolgáltatók feltehetően egységes árazási gyakorlatot folytatnak az SMS-végződtetés és a tömeges SMS-ek (pl. banki tranzakciókról értesítő üzenetek) terén, ugyanis díjaik mértéke megközelítőleg azonos és nemzetközi összehasonlításban is magas. Ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) úgynevezett ágazati vizsgálatot indít, melynek eredményei alapján eldönti, hogy a területen szükség van-e szabályozói vagy egyéb beavatkozásra.
![](/download/viewattach/144408/1/40/1557453-23685884.jpg)
Több mint 8 milliárd forintnyi bírság 2020-ban – beszámolt a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke évente beszámol az Országgyűlésnek a GVH előző évben folytatott tevékenységéről, valamint arról, hogy tapasztalatai szerint hogyan érvényesül a verseny tisztasága és szabadsága. A GVH 2020. évi tevékenységéről szóló beszámolót az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága 2021. június 8-án fogadta el.
![](/download/viewattach/144236/1/40/1552631-1986688546.jpg)
Google ellenes GVH-eljárás: szakértői vélemény
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Google-lel szemben, hogy megvizsgálják a keresőben dalcímekre keresés esetén megjelenő ún. dalszövegkártya alkalmazás versenyjogi legitimitását, hiszen az alkalmas arra, hogy kitakarja a keresőmotor további találatait, valamint a megváltozott keresési találati lista a Google saját szolgáltatását, a YouTube-ot is népszerűsíti.
![](/download/viewattach/140030/1/40/1446772-1644431613.jpg)
Példátlan bírságok a fogyasztók védelmében – évet értékelt a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal ("GVH") idén szokatlanul korán, már tavasszal benyújtotta a 2019-es tevékenységét összegző éves beszámolóját, melyet május 27-én az Országgyűlés gazdasági bizottsága el is fogadott. Összehasonlításképp, a 2018-as éves beszámoló elfogadására 2019. november 26-án került sor. A beszámolót a Schönherr Hetényi ügyvédi iroda versenyjogi csoportja elemzi.
![](/download/viewattach/136120/1/40/1353412-734179725.jpg)
Influenszerek, gyermekreklámok
A digitalizáció a fogyasztók vásárlási és tartalomfogyasztási szokásaira is hatással van, amelynek kezelésére a Gazdasági Versenyhivatal digitális fogyasztóvédelmi stratégiát alakított ki. A cél elsősorban az edukáció és a jogkövető magatartásra való ösztönzés. Az influenszerektől a gyermekreklámokig számos érdekes, új üggyel foglalkozik mostanában a GVH.
![](/download/viewattach/133241/1/40/1292041-1363797068.jpg)
Sokba kerülhetnek a megtévesztő Black Friday reklámok
A Black Friday magyarországi népszerűségének növekedésével együtt jár az is, hogy egyre több panasz érkezik az akciókkal kapcsolatban. A fogyasztóvédelmi hatóságok is fokozottan figyelnek erre az időszakra, ezért a kereskedőknek érdemes szakértőkkel előre egyeztetniük az akcióik tartalmát, mivel ha hibáznak, akár több millió forintos bírságot is kaphatnak.
![](/download/viewattach/133207/1/40/1291216-1772694417.jpg)
Black Friday – a GVH bírságolási ünnepnapja?
Hazánkban is egyre népszerűbbé válik az Amerikában a kereskedők ünnepeként is aposztrofált, a karácsonyi szezont indító kiskereskedelmi akciósorozat, a fekete péntek, vagy eredeti nevén Black Friday. Ebben a kiemelt akciózási időszakban azonban nemcsak a fogyasztóknak, de a kereskedőknek is érdemes résen lenni, mert a GVH sem nézi tétlenül az ígérgetési versenyt..
![](/download/viewattach/132910/1/40/1285348-1938488567.jpg)
Versenyjogi kártérítési alapok: mit tehetek, ha a GVH kartellt „fogott”?
A versenyjog alapvető közvetlen funkciója, hogy tiltsa és szankcionálja a tisztességtelen piaci magatartásokat – teszi mindezt a nagyobb társadalmi jólét közvetett céljáért – melyek egyik leggyakoribb formája a kartellezés.
![](/download/viewattach/132759/1/40/1282006-1798022321.jpg)
Erősödő fogyasztóvédelem a digitális piacokon
A digitális piacokon megjelenő új üzleti modellek korábban nem ismert és egyre összetettebb problémákat vetnek fel, amire a Gazdasági Versenyhivatal is reagál, ahogyan azt a szervezet digitális fogyasztóvédelmi stratégiája is mutatja. Az eddigi tapasztalatok alapján a szolgáltató vállalkozásoknak különösen körültekintően kell eljárniuk ügyfélkezelési gyakorlatuk és kommunikációjuk kialakításakor.
![](/download/viewattach/126012/1/40/1156257-780682389.jpg)
Versenyjogi tudnivalók szállásfoglalás előtt, avagy hogy nyaraljunk olcsóbban?
A fogyasztói árakra is jótékony hatással lehet a szállásadók és az online szállásközvetítő platformok (Booking.com, Expedia stb.) közötti kapcsolat újragondolása, amely a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) előző évben publikált, az online szálláshelyfoglalás piacán lefolytatott ágazati vizsgálata miatt vált szükségessé. Hogyan spórolhatnak az utazók? Érdemes telefonon vagy email-ben is ajánlatot kérni a kiszemelt szálláshelytől; az alábbi cikkből az is kiderül, hogy miért.
![](/download/viewattach/123305/1/40/1104871-129935888.jpg)
A Telekom reagált a GVH döntésére
A Gazdasági Versenyhivatal január 19-én eljárás alá vonta a Magyar Telekom Nyrt.-t a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának és jogellenes összehasonlító reklám tilalmának feltételezett megsértése miatt. A mobilszolgáltató is reagált a döntésre.
![](/download/viewattach/115994/1/40/908299-1372950149.jpg)
Nincs árverseny az online szálláshelyfoglalási piacon - vizsgálódik a GVH
A Magyarországról is elérhető nemzetközi online szálláshely-közvetítők generálják a piaci versenyt, de ez nem érezhető a magyar tulajdonú társaságoknál, ezért versenyfelügyeleti eljárás indulhat ellenük.
![](/download/viewattach/115544/1/40/952408-2068320819.jpg)
Sony Pictures: a GVH engedélyezte a Viasat Hungária Zrt. felvásárlását
A Sony Pictures Television Networks megkapta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyét a Viasat3 és Viasat6 csatornákat működtető Viasat Hungária Zrt. felvásárlására.
![](/download/viewattach/115364/1/40/617279-1823380275.jpg)
30 milliós bírság az OLX apróhirdetési oldal tulajdonosának
A vállalkozás nem tudta igazolni sem piacelsőségi állításait, sem a piacvezető pozíció fogyasztói szempontú tartalmát.
![](/download/viewattach/114664/1/40/491144-323609846.jpg)
Online kereskedőket diszkrimináló cégeket bírságolt a GVH
A kontaktlencsék és ápolószerek online kereskedői számára kialakított hátrányos kedvezményrendszer alkalmazása miatt az Alcon Services AG Magyarországi Fióktelepét (CIBA/Alcon) 51,356 millió forint, az Alcon Hungária Gyógyszerkereskedelmi Kft.-t (Alcon Hungária) pedig 52,343 millió forint bírság megfizetésére kötelezte Gazdasági Versenyhivatal (GVH), egyúttal, 60 napos határidővel megtiltotta a jelenleg is alkalmazott, jogsértő feltételeket tartalmazó kedvezményrendszer alkalmazását.
![](/download/viewattach/110954/1/40/520181-1635409801.jpg)
Eljárást indított a UPC ellen a GVH
A UPC a 29-es körzetben alacsonyabb színvonalú szolgáltatást nyújt magasabb áron. Mivel a UPC egyedüli távközlési szolgáltató a körzetben, magatartása kimerítheti a gazdasági erőfölénnyel való visszaélést.
Cikkgyűjtő
További híreink
A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?
A hibás CrowdStrike-frissítés okozta széleskörű informatikai leállások előtérbe helyezték a szoftverfrissítések kérdését. Frissítsünk vagy inkább ne? Az ESET kiberbiztonsági szakértői most elmondják, miért fontosak a hibajavítások, és miért nem jó megoldás, ha ezeket elmulasztjuk.
Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY
A fenntarthatóság iránt elkötelezett vállalkozókra is reflektorfényt irányít az EY Az Év Üzletembere Program. A független bírálóbizottság első alkalommal osztja ki idén az EY Fenntarthatóságért Különdíjat, hogy kiemelje azokat, akik környezetbarát, társadalmilag hasznos és emberközpontú társaságok tulajdonosai és vezetői.