GVH kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: GVH

GVH: COVID teszteknél tilos az influenszer reklám
A Gazdasági Versenyhivatal („GVH”) 2022. március 28-án tette közzé honlapján a COVID-19 antitest gyorstesztek gyorsított ágazati vizsgálatát lezáró jelentéstervezetét. Az idei évből eltelt rövid idő alatt ez már a második gyorsított ágazati vizsgálat – az antigén tesztek piacát idén január-februárban térképezte föl a hatóság – amelyben a GVH – legalábbis részben – fogyasztóvédelmi szempontokat is elemez. A CERHA HEMEPEL Dezső és Társai Ügyvédi Iroda szakértői alább bemutatják, mire lehet számítani egy-egy ilyen vizsgálat kapcsán.

Kitörési pont lehet az ismertség- és márkaépítés azoknak, akik ezt felismerik
A GVH friss kutatása szerint a kiskereskedők online kampányaiban még mindig a közösségi média dominál. A banner hirdetések egyelőre a kis- és középvállalkozások körében kevésbé népszerűek, pedig a márkaismertség építése révén az értékesítésben is megmutatkozik a hatásuk. A DisplayNOW hirdetési webshop a fentiekből kiindulva a KKV-k marketingköltési szokásainak tudatosítását célozza meg.

Nem megtévesztő a Facebook ingyenes közösségi médiaként való reklámozása
A Kúria nemrégiben nyilvánosságra hozott ítéletében pontot tett annak a vitának a végére, hogy a Facebook magát ingyenesnek hirdető gyakorlata jogsértő-e. A taláros testület korábban közzétett döntése ugyanis hatályában fenntartotta a Fővárosi Törvényszék azon ítéletét, amely megsemmisítette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2019 decemberében hozott, jogsértést megállapító és 1,2 milliárd forintos bírságot kiszabó határozatát.

Ételkiszállítók oldalait vizsgálta a GVH
Az elmúlt időszakban jelentősen megnövekedett ételszállítás iránti kereslet okán a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az ételrendelésre és házhozszállításra szakosodott oldalak kapcsán elemezte, hogy miként kezelik a vásárlói értékeléseket. A GVH megállapításainak és javaslatainak megértését a CERHA HEMPEL Dezső és Társai Ügyvédi Iroda fogyasztóvédelmi és versenyjogi szakértői igyekeznek segíteni.

NMHH-vizsgálat az SMS-díjak miatt
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jelzése alapján hazánkban a szolgáltatók feltehetően egységes árazási gyakorlatot folytatnak az SMS-végződtetés és a tömeges SMS-ek (pl. banki tranzakciókról értesítő üzenetek) terén, ugyanis díjaik mértéke megközelítőleg azonos és nemzetközi összehasonlításban is magas. Ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) úgynevezett ágazati vizsgálatot indít, melynek eredményei alapján eldönti, hogy a területen szükség van-e szabályozói vagy egyéb beavatkozásra.

Több mint 8 milliárd forintnyi bírság 2020-ban – beszámolt a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke évente beszámol az Országgyűlésnek a GVH előző évben folytatott tevékenységéről, valamint arról, hogy tapasztalatai szerint hogyan érvényesül a verseny tisztasága és szabadsága. A GVH 2020. évi tevékenységéről szóló beszámolót az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága 2021. június 8-án fogadta el.

Google ellenes GVH-eljárás: szakértői vélemény
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Google-lel szemben, hogy megvizsgálják a keresőben dalcímekre keresés esetén megjelenő ún. dalszövegkártya alkalmazás versenyjogi legitimitását, hiszen az alkalmas arra, hogy kitakarja a keresőmotor további találatait, valamint a megváltozott keresési találati lista a Google saját szolgáltatását, a YouTube-ot is népszerűsíti.

Példátlan bírságok a fogyasztók védelmében – évet értékelt a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal ("GVH") idén szokatlanul korán, már tavasszal benyújtotta a 2019-es tevékenységét összegző éves beszámolóját, melyet május 27-én az Országgyűlés gazdasági bizottsága el is fogadott. Összehasonlításképp, a 2018-as éves beszámoló elfogadására 2019. november 26-án került sor. A beszámolót a Schönherr Hetényi ügyvédi iroda versenyjogi csoportja elemzi.

Influenszerek, gyermekreklámok
A digitalizáció a fogyasztók vásárlási és tartalomfogyasztási szokásaira is hatással van, amelynek kezelésére a Gazdasági Versenyhivatal digitális fogyasztóvédelmi stratégiát alakított ki. A cél elsősorban az edukáció és a jogkövető magatartásra való ösztönzés. Az influenszerektől a gyermekreklámokig számos érdekes, új üggyel foglalkozik mostanában a GVH.

Sokba kerülhetnek a megtévesztő Black Friday reklámok
A Black Friday magyarországi népszerűségének növekedésével együtt jár az is, hogy egyre több panasz érkezik az akciókkal kapcsolatban. A fogyasztóvédelmi hatóságok is fokozottan figyelnek erre az időszakra, ezért a kereskedőknek érdemes szakértőkkel előre egyeztetniük az akcióik tartalmát, mivel ha hibáznak, akár több millió forintos bírságot is kaphatnak.

Black Friday – a GVH bírságolási ünnepnapja?
Hazánkban is egyre népszerűbbé válik az Amerikában a kereskedők ünnepeként is aposztrofált, a karácsonyi szezont indító kiskereskedelmi akciósorozat, a fekete péntek, vagy eredeti nevén Black Friday. Ebben a kiemelt akciózási időszakban azonban nemcsak a fogyasztóknak, de a kereskedőknek is érdemes résen lenni, mert a GVH sem nézi tétlenül az ígérgetési versenyt..

Versenyjogi kártérítési alapok: mit tehetek, ha a GVH kartellt „fogott”?
A versenyjog alapvető közvetlen funkciója, hogy tiltsa és szankcionálja a tisztességtelen piaci magatartásokat – teszi mindezt a nagyobb társadalmi jólét közvetett céljáért – melyek egyik leggyakoribb formája a kartellezés.

Erősödő fogyasztóvédelem a digitális piacokon
A digitális piacokon megjelenő új üzleti modellek korábban nem ismert és egyre összetettebb problémákat vetnek fel, amire a Gazdasági Versenyhivatal is reagál, ahogyan azt a szervezet digitális fogyasztóvédelmi stratégiája is mutatja. Az eddigi tapasztalatok alapján a szolgáltató vállalkozásoknak különösen körültekintően kell eljárniuk ügyfélkezelési gyakorlatuk és kommunikációjuk kialakításakor.

Versenyjogi tudnivalók szállásfoglalás előtt, avagy hogy nyaraljunk olcsóbban?
A fogyasztói árakra is jótékony hatással lehet a szállásadók és az online szállásközvetítő platformok (Booking.com, Expedia stb.) közötti kapcsolat újragondolása, amely a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) előző évben publikált, az online szálláshelyfoglalás piacán lefolytatott ágazati vizsgálata miatt vált szükségessé. Hogyan spórolhatnak az utazók? Érdemes telefonon vagy email-ben is ajánlatot kérni a kiszemelt szálláshelytől; az alábbi cikkből az is kiderül, hogy miért.

A Telekom reagált a GVH döntésére
A Gazdasági Versenyhivatal január 19-én eljárás alá vonta a Magyar Telekom Nyrt.-t a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának és jogellenes összehasonlító reklám tilalmának feltételezett megsértése miatt. A mobilszolgáltató is reagált a döntésre.

Nincs árverseny az online szálláshelyfoglalási piacon - vizsgálódik a GVH
A Magyarországról is elérhető nemzetközi online szálláshely-közvetítők generálják a piaci versenyt, de ez nem érezhető a magyar tulajdonú társaságoknál, ezért versenyfelügyeleti eljárás indulhat ellenük.

Sony Pictures: a GVH engedélyezte a Viasat Hungária Zrt. felvásárlását
A Sony Pictures Television Networks megkapta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyét a Viasat3 és Viasat6 csatornákat működtető Viasat Hungária Zrt. felvásárlására.

30 milliós bírság az OLX apróhirdetési oldal tulajdonosának
A vállalkozás nem tudta igazolni sem piacelsőségi állításait, sem a piacvezető pozíció fogyasztói szempontú tartalmát.

Online kereskedőket diszkrimináló cégeket bírságolt a GVH
A kontaktlencsék és ápolószerek online kereskedői számára kialakított hátrányos kedvezményrendszer alkalmazása miatt az Alcon Services AG Magyarországi Fióktelepét (CIBA/Alcon) 51,356 millió forint, az Alcon Hungária Gyógyszerkereskedelmi Kft.-t (Alcon Hungária) pedig 52,343 millió forint bírság megfizetésére kötelezte Gazdasági Versenyhivatal (GVH), egyúttal, 60 napos határidővel megtiltotta a jelenleg is alkalmazott, jogsértő feltételeket tartalmazó kedvezményrendszer alkalmazását.

Eljárást indított a UPC ellen a GVH
A UPC a 29-es körzetben alacsonyabb színvonalú szolgáltatást nyújt magasabb áron. Mivel a UPC egyedüli távközlési szolgáltató a körzetben, magatartása kimerítheti a gazdasági erőfölénnyel való visszaélést.
Cikkgyűjtő
További híreink
Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját
Az ESET, a világ egyik vezető kiberbiztonsági vállalata elnyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját az ESET HOME Security Essential megoldásával. Ez a rangos elismerés az ESET HOME Security Essential for Windows kiemelkedő teljesítményét és megbízhatóságát díjazza, amely hatékony védelmet nyújt a felhasználóknak a kiberfenyegetések széles skálájával szemben.
Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak
Idén február 11-én ismét megrendezésre kerül a Biztonságosabb Internet Világnapja (Safer Internet Day), amely 2009 óta minden évben figyelemfelhívó céllal zajlik. Az esemény célja, hogy hangsúlyozza a tudatos és biztonságos online jelenlét fontosságát, különösen a fiatalabb generációk számára. A Yettel ProSuli és a DUE Médiahálózat az eseményhez kapcsolódóan idén második alkalommal indítja el az országos Nagy Diák TudatosNet tesztet, mely játékos formában mérheti fel a fiatalok online tudását, és segít megismerni az aktuális online veszélyekkel szembeni helyes válaszokat.