Google ellenes GVH-eljárás: szakértői vélemény
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Google-lel szemben, hogy megvizsgálják a keresőben dalcímekre keresés esetén megjelenő ún. dalszövegkártya alkalmazás versenyjogi legitimitását, hiszen az alkalmas arra, hogy kitakarja a keresőmotor további találatait, valamint a megváltozott keresési találati lista a Google saját szolgáltatását, a YouTube-ot is népszerűsíti.
Nótin Szabolcs online marketing szakértő, a Marketing21 vezetője szerint „az mindenképpen bizonyos, hogy minél előrébb jelenik meg egy találat a Google-ben, annál nagyobb forgalom érkezik a megjelenített weboldalra. Így, ha a Google előre sorolja saját platformjait, forgalomtól fosztja meg a többi tartalomszolgáltató oldalt. Ezeknek az oldalaknak pedig csökkenni fog a látogatottsága, ezért reklámbevételtől esnek el, és akár tönkre is mehetnek a mögöttük álló cégek.”
A szakember kiemelte, hogy a GVH majd biztosan figyelembe fogja venni azt is, hogy a keresőcég a saját szolgáltatásán belül rendelkezhet egy bizonyos szintű szabadsággal és módosíthatja saját felhasználói felületeit, illetve azt is – ami a Google számára rossz hír – hogy több kutatás is bizonyítja, hogy a forgalom 25%-a mindig a legelső Google-találatra irányul.
Nótin Szabolcs szerint többek között a GVH azt is megvizsgálja majd, hogy indokolható-e a Google módszere azzal, hogy jobb felhasználói élményt kíván nyújtani, tehát, hogy a felhasználók tényleg jobban járnak-e, ha azonnal a YouTube-hivatkozás kerül eléjük egy keresés során, vagy a zenei kártyákkal a Google csak magánál akarja tartani a forgalom egy jelentős részét.
A szakember elmondta: „asztali gépen kompromisszumos megoldás lehetne például, ha zeneszámok esetén is azt a gyakorlatot folytatná a kereső, mint a filmekre vagy számítógépes játékokra keresés esetén. Ilyenkor a megjelenő találatok melletti oldalsó ablakot használja a Google, így a hagyományos keresési találatok is láthatók görgetés nélkül.”
Kapcsolódó cikkek
- Megállapodott a Gazdasági Versenyhivatallal az eMAG
- Jelentősen megkönnyíti az alkalmazások HMS-rendszerre alakítását egy új megoldás
- A Xiaomi ünnepe: Mi Fan Festival 2021
- Valóban többet árt a Big Tech, mint használ?
- Tudnivalók Google Ads-hirdetésekről
- Információbiztonsági incidens a Google leállása
- Túl kevés cég használja ezt a hasznos és ingyenes marketingesztközt
- November 6-ig lehet pályázni a Google pénzére
- Google képzési programok európai és izraeli startupok számára
- Példátlan bírságok a fogyasztók védelmében – évet értékelt a GVH
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.