Jelentős megtakarítás integrált hálózatmenedzsmenttel
Napjainkban az üzleti hatékonyság növelésének igénye, valamint a vírustámadások és más biztonsági fenyegetések jelentősen megnövekedett száma miatt egyre nagyobb figyelmet kell fordítani a számítógépek védelmére, ezáltal biztosítva a felhasználók és összességében a vállalat produktivitását. Ez napról napra egyre nehezebb és összetettebb feladatot ró az informatikai kiszolgáló személyzetre. A rendszergazdák számos ún. "sziget megoldás" közül válogathatnak, hogy lekezeljenek olyan hálózatmenedzsmenti feladatokat, mint pl. a patch menedzsment, szoftvertelepítés vagy az eszközkezelés (ld. asset management). Egyre növekszik azonban azoknak a száma, akik átfogó megoldást vezetnek be, mely tartalmazza az összes szükséges menedzsment funkciót és megkímél azoktól a feladatoktól és problémáktól, melyeket egy-egy újabb sziget megoldás bevezetése okoz.
Annak megállapítására, hogy milyen valódi üzleti előnyöket jelent egy integrált hálózatmenedzsmenti megoldás, az IDC kollegái mélyinterjúkat folytattak le olyan vállalatokkal, amelyek a LANDesk Management Suite 8-at használják. Az interjúk során arra kerestek választ, hogy mekkora munkaidő, munkaerő és költség ráfordítást igényelt informatikai hálózatuk kezelése a LANDesk bevezetése előtt és hogyan változott ez a bevezetés után. A kapott adatokból meghatározták az átlagos költségmegtakarítás, az átlagos megtérülési idő, valamint a 3 évre számított ROI mutató értékét, melyet az illető cégek a LANDesk megoldásának bevezetése által értek el.
Az eredmény megdöbbentő! A megvizsgált vállalatoknál az átlagos éves megtakarítás mértéke 100 felhasználóra vetítve 45231 USD (~9 millió forint), melynek összetételét az alábbi ábra mutatja.
A felhasználói termelékenység növekedését több tényező okozta. A LANDesk bevezetése által jelentősen lecsökkent a szerver, illetve desktop oldali meghibásodásból adódó állásidő mértéke. A vírusfertőzések száma éves szinten a korábbi 243-ról 173-ra csökkent. Az helpdesk telefonhívások átlagos idejét 14 perc 38 másodpercről, 8 perc 44 másodpercre sikerült lefaragni, valamint a felhasználók által bejelentett probléma megoldási ideje is a korábbi 1,5 óráról 20 percre csökkent. Mindemellett fontos megjegyezni, hogy a LANDesk bevezetése előtt problémák felmerülése a felhasználók 26%-át érintette, ami a LANDesk bevezetése után 3%-ra csökkent. Ez a megvizsgált cégeknél éves szinten összességében 22909 USD megtakarítást eredményezett 100 felhasználóra vetítve.
Az IT termelékenység-növekedése abból adódik, hogy a LANDesk bevezetése által az IT kiszolgáló személyzet átlagosan 34%-kal tudta csökkenteni a desktopok karbantartására fordított időt, valamint 53%-kal a szoftverek karbantartására, 37%-kal az "asset management"-re, 21%-kal az helpdesk támogatásra, 45%-kal a vírus támadások elhárítására, valamint 31%-kal a hálózati hibaelhárításra fordított időt. Ez összesen 20%-os, vagy munkaórában 8971 óra munkaidő megtakarítás az IT személyzet esetében, ami pénzben kifejezve, az egész vállalatra vetítve 7632 USD-t jelent 100 felhasználónként.
A LANDesk bevezetése után 29%-kal csökkent a leállások száma, valamint 59%-kal a leállások időtartama. Ez által a vállalatok a leállásból adódó forgalom kiesésüket átlagosan 338321 dollárral tudták csökkenteni, ami 7111 dollárt jelent 100 felhasználóként.
A megvizsgált vállalatoknál a teljes munkaidőben alkalmazott informatikusok átlagosan 32%-kal több felhasználót tudnak lekezelni a LANDesk bevezetése óta. Ez az alkalmazott informatikusok számát és bérét figyelembe véve 4427 dollár megtakarítást eredményezett a vállalatok számára.
Az eddigi tényezők mellett az utazási költségek csökkenése (sokkal több probléma megoldása vált lehetővé a központból), a rendelkezésre álló sávszélesség hatékonyabb kihasználása, a szoftver licencelési költségek és az egyéb tőke kiadások (ld. capital expenditures, capex) csökkenése miatt a vállalatok további 3153 dollár megtakarítást realizáltak.
Ezeket az adatokat, valamint a szükséges beruházás átlagos költségét figyelembe véve az IDC kollegái megállapították, hogy a megvizsgált vállalatok esetében a LANDesk Management Suite 8 bevezetésének átlagos megtérülési ideje 90,5 nap, ami 846%-os ROI mutatót eredményez.
Az IDC tanulmánya rámutat arra, hogy a LANDesk Management Suite 8-nak, mint integrált hálózatmenedzsmenti megoldásnak a bevezetése jelentős megtakarításokat eredményez, melyek által rövid idő alatt megtérül a beruházás és ezt követően már csak a jóval hatékonyabban működő informatikai hálózat előnyeit élvezi a vállalat.
A cikk forrásául szolgáló IDC tanulmány teljes szövege itt olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Tovább bővült a notebookpiac Magyarországon is
- Élénkíti a versenyt a mobil-számhordozhatóság
- IDC Adattárolási Konferencia: az e-mailek okozzák a legtöbb fejfájást
- Cisco Broadband Barométer: internet felhasználás terén még nagyok az elmaradásaink
- Kapós a digitális kamera Kelet-Közép-Európában
- IDC: IT Security Roadshow 2007 Budapesten
- AMD-előretörés, Intel-megtorpanás a félvezetőpiacon
- Az EMEA térség szerverpiaca rekorddal zárt az elmúlt évet
- IDC IT biztonsági konferencia