Fennállása óta először nyereséges évet zárt az Axelero Internet
2004-ben a vállalat internet előfizetőinek száma 26,3%-os növekedéssel elérte a 251 ezret. Piaci részesedése a szélessávú internet elérések terén 39%, a betárcsázós elérések terén pedig 43% volt, amellyel egyértelműen a piacvezető pozíciót tudhatja magáénak.
A növekvő forgalomhoz nagyban hozzájárult a szélessávú internet – ezen belül elsősorban az ADSL – népszerűsítését célzó program, amelynek révén az évközben folyamatosan megemelt tervszámokat is túlteljesítve megduplázódott – 59 ezerről 118 ezerre nőtt – az ADSL ügyfélszám. Ez másfélszeres (147%-os) növekedés mellett 10,4 milliárd forint bevételt eredményezett. Emellett szintén jelentősen (128%-kal) nőtt a tartalomszolgáltatáshoz kapcsolódó forgalom, elérve a 1,6 milliárd forintot.
Kedvezően hatott az eredményre a behajtási folyamatok javulása is, amelynek köszönhetően nagymértékben – 2002-höz viszonyítva közel felére – csökkent a kétes kintlévőségek bevételhez viszonyított aránya.
Az Axelero szigorú költségcsökkentési politikájának hatására a bevételhez viszonyítva igen kedvezően alakultak a költségek: a 65%-os bevétel-növekedést a költségek 35%-os növekedése mellett érte el a vállalat.
A költséghatékonyság növelésének egyik alappillére a szervezeti átalakítás volt, amelynek során az üzletági (lakossági, vállalati, média) struktúráról funkcionális szervezeti felépítésre állt át a vállalat. Az így létrejött áramvonalasabb szervezet kevesebb vezetői pozícióval működött tovább, és egyben gyorsabb döntéshozatalra is képes lett. A személyi költségek nominálisan 5%-al csökkentek egy év alatt.
A bevételek kedvező alakulása az év folyamán lehetővé tette, hogy az értékesítés támogatására fordított összegek az előző évhez képest 25%-al emelkedjenek, valamint több erőforrás álljon rendelkezésre az ügyfélkiszolgálás színvonalának emelésére. Ezek együttes hatásaként jelentősen javultak az értékesítési mutatók.
2004-ben, az irányítási struktúra egyszerűsítésével összhangban gyorsan haladt előre a korábbi – főként veszteséget termelő – leányvállalati portfolió konszolidációja is. Lezajlott a Tiszanet és az Alba Internet beolvadása, befejeződött a Fókusz Online végelszámolása, megtörtént a ROMbrandt Multimedia Alkotóház eladása, valamint elkezdődött a Marketline végelszámolása, amely az Axeleróba olvadva folytatja tevékenységét. Mindezek eredményeként megszűntek, illetve kedvezőbb konstrukcióban folytak tovább a korábban veszteséggel működő tevékenységek.
Az Axelero által üzemeltetett [origo] internetes portál szintén kedvezően hatott a vállalat eredményességére. November 4-én a portál látogatottsága túllépte a napi másfél milliót, december 6-án pedig 591 157 látogató 15 millió letöltést (PI, page impression) produkált – szemben az előző év ugyanezen a napján mért 5,5 millió letöltéssel. Az [origo] a szélessávú tartalmakat – képet, zenét és videót – kínáló [origo>play] keretében 2004-ben olyan új és egyedülálló szoláltatásokkal és tartalmakkal jelent meg Magyarországon először, mint például az [origo] Téka – VoD (Video-on-Demand) igény szerinti videó letöltés – vagy a Zeneáruház.
Az Axelero Adatpark bevétele az elmúlt években dinamikusan növekedett, Magyarországon jelenleg közel 2500 szerver üzemel hoszting szolgáltatóknál, ebből az Adatpark piaci részesedése – a jelenlegi 650 szerverrel – 26%.
A beszerzési aukciók terén piacvezető Marketline 2004-ben 1500 aukción 40 milliárd forintos forgalmat bonyolított le. A cég sikeres működése nem véletlen: a statisztikák szerint például az irodaszerek vásárlásakor a megrendelők az elmúlt években átlagosan 16,9 százalékot takarítottak meg, míg az informatikai eszközökön 23,5 százalék volt a haszon.
Az Axelero eredményessége erős kölcsönhatásban áll a piac fejlődésének egészével. 2004-ben az internet-felhasználók száma dinamikusan növekedett, az internet-penetráció a 14 feletti lakosság körében 4%-ot emelkedve elérte a 26%-ot, és a háztartások 14%-a már rendelkezik valamilyen eléréssel. A háztartások számítógép-ellátottsága 4%-os növekedés mellett 35%-ot ért el.
2004-ben Magyarországon a szélessávú internet-elérések száma meghaladta a 340 ezret, aránya pedig az összes előfizetéseken belül már 56%.
A szélessávú hozzáférések terjedése az internet nyújtotta lehetőségek jobb kihasználását teszi lehetővé: egyre több tapasztalt felhasználó figyelme fordul a szélessávú szolgáltatások és tartalmak felé. Míg a betárcsázós ügyfeleknek csupán 10%-a tölt le zenét, és 5%-a tölt le videókat, addig a szélessávú kapcsolattal rendelkezőkénél ez az arány 39 illetve 33%. A piaci adatok jól mutatják, hogy egyre több háztartás hagy fel keskenysávú internetezéssel, és vált át a modern technológiák – ADSL, kábelnet – valamelyikére.
Bár hazai internet-penetrációs adatok kedvezőek, az eddig internet-hozzáféréssel nem rendelkező családok száma a jövőben is számottevő fejlődési lehetőséget jelent a vállalat számára.
Az Axelero 2005-ben további dinamikus növekedést tervez, várakozásai szerint mintegy 25-30%-os bevétel növekedéssel és a pénzügyi mutatók mind abszolút értékben, mind az árbevételhez viszonyított arányának javulásával tervez.
Kapcsolódó cikkek
- Perből szövetség: SanDisk-Ritek
- Megalakult a D-Link ( Magyarország) Kft.
- Átláthatóságot, jobb kommunikációt ígér a Siemens új vezére
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Microsoft Dynamics: minden napra egy új ügyfél
- XAPT: magyar vállalatirányítási siker az USA-ban
- Telekommunikációs cégegyesülések segíthetik a Wall Streetet
- Csökkent a Magyar Telekom saját részvényeinek száma
- Befejeződött a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- A Western Digital 1 milliárd dollárért megveszi a Komag alkatrészgyártót
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A Philips Monitors új QD-OLED monitort mutat be
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY
E hét végéig még kedvezményes áron lehet hozzájutni a közelgő XX. E-kereskedelmi konferencia belépőjegyeihez, amelynek helyszíne az esztergomi Grand Hotel, időpontja pedig 2024. június 6-7.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.