Az ECCA kábelkongresszus kulcsszavai: Triple Play, széles sáv, VoIP, tartalom
A tájékoztatón ismertették az angol Ovum cég európai kábelszolgáltatási helyzetről 2005.januárjában készült tanulmányát. A főbb megállapítások: az infrastruktúra alapú verseny fő bázisa a kábel marad¸ mára sokkal jobbá vált a kábelszolgáltatás színvonala, mint amilyen két évvel ezelőtt volt; a növekedés motorjai továbbra is a széles sáv és a digitális technológiai fejlődés; a konszolidáció a jövőben is tovább folytatódik ezen a piacon; ahola kábelszolgáltatók bevezetik a háromfunkciós („Triple Play”) szolgáltatásokat, a széles sávú internet akár háromszor magasabb, a telefonszolgáltatás pedig olcsóbb; a VoIP és VOD (video-on-demand) szolgáltatások bevezetése fokozza a kábel háromfunkciós kínálatának vonzerejét; a verseny ennek ellenére nőhet, mivel a hagyományos telefontársaságok és a digitális földi hálózatok is kínálnak digitális televízió szolgáltatásokat.
Az ECCA főtitkára szerint: azokban az országokban, ahol a kábelhálózat elterjedt, a széles sávú távközlés igénybevétele háromszor nagyobb, mint más országokban. Továbbá: a régi, monopol távközlési társaságok fő versenytársai a kábelkommunikációs szolgáltatásokat ajánló cégek.
A sajtótájékoztató során a felek aláírták azt, a fejlesztések összehangolására irányuló megállapodást, amely az amerikai CableLabs és az ECCA-hoz tartozó EuroCableLabs fejélesztési intézet között jött létre. Így a fejlett technológiák bevezetésében közösen erősebben tudják a felek véleményüket érvényesíteni, mind az EU-ban, mind az USA-ban. Az amerikai aláíró fél képviselője bejelentette, hogy a növekvő igényeknek megfelelően az új szolgáltatásokat úgy készítik elő, hogy azok 100-200 Mbit/sec-os átvitelt tudjanak kábelen biztosítani.
Az ECCA vezérigazgatói csúcsértekezlet információi: megállapítást nyert, hogy mint háromfunkciós üzletág, a kábel egyedülálló lehetőséggel rendelkezik a tévé és audiovizuális szolgáltatások forgalmazása terén; a következő években a kábelüzemeltetők összpontosítani fognak rá, hogy vonzó és innovatív tartalmakat nyújtsanak megrendelőiknek; a közgyűlés újra elnökének választotta a francia Bernard Cottint, a Numericable vezérigazgatóját. Etienne Reinecke, a Dimension Data technikai igazgatója az Ovum tanulmányára hivatkozva elmondta, 2004-ben a VoIP piac 95, a VOD 89 százalékkal növekedett Európában. Új technológiák új alkalmazásokat is hoznak, erre példa az USA három államában 2005. márciusában hozott azon rendelkezés, amely megengedi az online szerencsejátékot és rövidesen várható az online szerencsejátékban a hitelkártya használatának engedélyezése is.
Kapcsolódó cikkek
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- 2010-re a világ telefonforgalmát a feljövő piacok uralják
- Teljes Microsoft-jelenlét az ITU 2006-on
- Bosch alközpont a fejújított Szentendrei Rendőrkapitányságon
- A Nobel-békedíjas Dr. Yunnus nyitja idén az ITU Telecom World konferenciát
- Európai ITU fórum Bulgáriában
- Puskás Tivadartól a VOIP telefonközpontig
- Megnyílt a 7. Bosch távközlési és biztonságtechnikai szakmai nap
- Távközlés: fókuszban a tartalom és a fogyasztói magatartás
- Terítéken az európai hírközlés-szabályozás
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.