HUMANsoft: Fókuszban az üzletmenet folytonosság és a kockázatkezelés
Az előadók beszéltek a HUMANsoft közreműködésével magvalósított BCP projektek felépítéséről, kiterjedéséről, végrehajtásuk tapasztalatairól. Az üzletmenet folytonosság biztosítása azt jelenti, hogy a szervezetnek rendelkeznie kell olyan akciótervekkel, amelyek rögzítik, hogy egy-egy krízishelyzet előtt, alatt és után milyen lépéseket kell megtenni annak érdekében, hogy a legfontosabb üzleti folyamatok (így elsősorban az ügyfelek kiszolgálása) egy elfogadható szinten biztosíthatók legyenek akkor, ha a szokásos folyamatok nem hajthatók végre valamilyen esemény következtében.
Külön előadás szólt a BCP projektek szervezeten belüli elfogadtatásáról, a felsővezetés elkötelezettségének fontosságáról, egy másik előadás témája pedig a BCP projektek sikeres megvalósításának titka volt, feltárva a különböző szereplők számára kiemelt sikerkritériumokat. A felügyeleti elvárásokkal kapcsolatban megfogalmazásra került, hogy a szektor minden szereplőjének kiemelt figyelmet kell fordítani az operációs kockázatok kezelésére, az üzletmenet folytonosságának biztosítására.
Több előadó hangsúlyozta a BCP projektek informatikai eszközzel való támogatásának fontosságát. Mint elmondták, az általuk használt ÜFO rendszer (amit a HUMANsoft fejlesztett és vezetett be már 14 helyen, elsősorban pénzintézeteknél), nem csak a projekt során előálló hatalmas mennyiségű adat rendszerezését és elemzését segíti, hanem elengedhetetlen a projekt lezárását követően is, a tervek naprakészen tartásának eszközeként. Egyetértettek abban, hogy a BCP projektek csak a kisebb szervezeteknél valósítható meg sikeresen kizárólag belső erőforrásokkal és „Excel táblás nyilvántartással”, egy bizonyos szervezeti méret és munkafolyamat komplexitás fölött a külső tanácsadó és a BCP célszoftver igénybe vétele elengedhetetlen.
Az ÜFO rendszer továbbfejlesztésével kapcsolatban elhangzott, hogy a HUMANsoft – felismerve a két terület szoros kapcsolatát – a jelenleg teljes körű BCP megoldást nyújtó ÜFO rendszert integrált BCP és Bázel II operációs kockázatkezelési megoldást nyújtó rendszerré fejleszti tovább. Az ismertetett koncepcióból kiderült, hogy a meglévő folyamatfelméréssel, kockázatelemzéssel és akciótervezéssel kapcsolatos funkciókat olyan kockázatkezelési funkciókkal egészítik ki, amelyek megvalósítják a Bázel II-ben előírt üzletágak és eseménytípusok szerint felépített kockázati mátrix minden elemének veszteségesemény nyilvántartását és veszteségbecslését. Az ÜFO rendszer fejlesztésével a HUMANsoft elsősorban az operációs kockázatok kezelésére koncentrál, de partnereivel együttműködve teljes körű Bázel II kockázatkezelési megoldást is kínál, lefedve a hitelkockázatokat és a piaci kockázatokat is.
Az előadások után a meghívott vendégek, előadók és a HUMANsoft szakemberei kötetlen formában, reggelijüket fogyasztva folytatták a tapasztalatok megosztását és az elképzelések, együttműködési lehetőségek megvitatását.
Kapcsolódó cikkek
- Három régióban indul meg a HEFOP-on keresztül az egészségügyi informatikai fejlesztés
- Új önkormányzati portál Csepelen
- Sikeres távmunka-foglalkoztatás a HUMANsoft-nál
- HUMANsoft: informatikai fejlesztés a homokháti önkormányzatoknál
- Szolgáltató önkormányzatot fejleszt a HUMANsoft Kft. Csepelen
- Humansoft 2004.: rekordforgalom, Dell a zászlón
- Sztaki-Humansoft: biztonságot növelő rendszermegoldás Linux platformon
- A Humansoft tulajdonosa az év IT-menedzsere
- Nemzetközi elismerést kapott a HUMANsoft
- Szövetségre lép a Humansoft Kft. és a Microsoft Business Solutions
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.