HUMANsoft: Fókuszban az üzletmenet folytonosság és a kockázatkezelés
Az előadók beszéltek a HUMANsoft közreműködésével magvalósított BCP projektek felépítéséről, kiterjedéséről, végrehajtásuk tapasztalatairól. Az üzletmenet folytonosság biztosítása azt jelenti, hogy a szervezetnek rendelkeznie kell olyan akciótervekkel, amelyek rögzítik, hogy egy-egy krízishelyzet előtt, alatt és után milyen lépéseket kell megtenni annak érdekében, hogy a legfontosabb üzleti folyamatok (így elsősorban az ügyfelek kiszolgálása) egy elfogadható szinten biztosíthatók legyenek akkor, ha a szokásos folyamatok nem hajthatók végre valamilyen esemény következtében.
Külön előadás szólt a BCP projektek szervezeten belüli elfogadtatásáról, a felsővezetés elkötelezettségének fontosságáról, egy másik előadás témája pedig a BCP projektek sikeres megvalósításának titka volt, feltárva a különböző szereplők számára kiemelt sikerkritériumokat. A felügyeleti elvárásokkal kapcsolatban megfogalmazásra került, hogy a szektor minden szereplőjének kiemelt figyelmet kell fordítani az operációs kockázatok kezelésére, az üzletmenet folytonosságának biztosítására.
Több előadó hangsúlyozta a BCP projektek informatikai eszközzel való támogatásának fontosságát. Mint elmondták, az általuk használt ÜFO rendszer (amit a HUMANsoft fejlesztett és vezetett be már 14 helyen, elsősorban pénzintézeteknél), nem csak a projekt során előálló hatalmas mennyiségű adat rendszerezését és elemzését segíti, hanem elengedhetetlen a projekt lezárását követően is, a tervek naprakészen tartásának eszközeként. Egyetértettek abban, hogy a BCP projektek csak a kisebb szervezeteknél valósítható meg sikeresen kizárólag belső erőforrásokkal és „Excel táblás nyilvántartással”, egy bizonyos szervezeti méret és munkafolyamat komplexitás fölött a külső tanácsadó és a BCP célszoftver igénybe vétele elengedhetetlen.
Az ÜFO rendszer továbbfejlesztésével kapcsolatban elhangzott, hogy a HUMANsoft – felismerve a két terület szoros kapcsolatát – a jelenleg teljes körű BCP megoldást nyújtó ÜFO rendszert integrált BCP és Bázel II operációs kockázatkezelési megoldást nyújtó rendszerré fejleszti tovább. Az ismertetett koncepcióból kiderült, hogy a meglévő folyamatfelméréssel, kockázatelemzéssel és akciótervezéssel kapcsolatos funkciókat olyan kockázatkezelési funkciókkal egészítik ki, amelyek megvalósítják a Bázel II-ben előírt üzletágak és eseménytípusok szerint felépített kockázati mátrix minden elemének veszteségesemény nyilvántartását és veszteségbecslését. Az ÜFO rendszer fejlesztésével a HUMANsoft elsősorban az operációs kockázatok kezelésére koncentrál, de partnereivel együttműködve teljes körű Bázel II kockázatkezelési megoldást is kínál, lefedve a hitelkockázatokat és a piaci kockázatokat is.
Az előadások után a meghívott vendégek, előadók és a HUMANsoft szakemberei kötetlen formában, reggelijüket fogyasztva folytatták a tapasztalatok megosztását és az elképzelések, együttműködési lehetőségek megvitatását.
Kapcsolódó cikkek
- Három régióban indul meg a HEFOP-on keresztül az egészségügyi informatikai fejlesztés
- Új önkormányzati portál Csepelen
- Sikeres távmunka-foglalkoztatás a HUMANsoft-nál
- HUMANsoft: informatikai fejlesztés a homokháti önkormányzatoknál
- Szolgáltató önkormányzatot fejleszt a HUMANsoft Kft. Csepelen
- Humansoft 2004.: rekordforgalom, Dell a zászlón
- Sztaki-Humansoft: biztonságot növelő rendszermegoldás Linux platformon
- A Humansoft tulajdonosa az év IT-menedzsere
- Nemzetközi elismerést kapott a HUMANsoft
- Szövetségre lép a Humansoft Kft. és a Microsoft Business Solutions
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MOL nyerte a funkcionális átalakítás nagydíját az SAP Quality Awards versenyen
Az üzleti transzformáció a folyamatosan változó környezetben elengedhetetlen. Az SAP éppen ezért immár tizennegyedik alkalommal díjazza azokat az üzleti átalakítást megvalósító vállalatokat, amelyek élen járnak a változásban, és jó példaként szolgálnak a sikeres bevezetésben. Az SAP Quality Awards egyik nagydíját idén a magyar MOL nyerte el.
K&H: ismét a legjobb digitális bank Magyarországon
A K&H Csoport az egymást követő második évben, 2024-ben is elnyerte a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review „Legjobb Digitális Bank Magyarországon” díját. Az indoklásban a K&H innovatív digitális pénzügyek terén játszott úttörő szerepét emelték ki, különös tekintettel a világszínvonalú és könnyen kezelhető mobilbankra, valamint a hozzá kapcsolódó, a szektorban itthon elsőként beszédhanggal is és magyarul kommunikáló digitális pénzügyi asszisztensre, Kate-re.
Az AI kutatja a kritikus ásványkincseket is
Közel 1 millió amerikai dollárral zárta az újabb befektetési körét a Beholder. Ennek köszönhetően lett az AI-alapú, kritikus ásványkincsek feltárásában élenjáró ukrán startup finanszírozója az EIT InnoEnergy, a Rockstart Energy és az STRT. A friss források bevonásával a vállalat felgyorsíthatja a kutatómunkáját és a mesterséges intelligencia-eszközeire alapozva segítheti a zöld energiaátmenethez szükséges kritikus nyersanyagok kitermelését.