Kkv-k projektmenedzselési kérdései is az idei PMF-en
A Budapesti Corvinus Egyetemről, Nemeslaki András elnökletével folyó Kis- és közepes vállalatok és a projektmenedzsment szekcióban például az Albacomp Rt.-től Halmai László a nagyvállalati ERP rendszer kisvállalatra történő implementációjának projektvezetésben tapasztalható ellentmondásairól, míg a BCE Kisvállalkozás-fejlesztési Központtól Szirmai Péter a projektmenedzsment és a kisvállalkozások lehetőségei beszélt.
A fórum szervezőinek nem titkolt célja, hogy a különböző iparágak és szakmai kultúrák (pl. műszaki-technikai, gazdasági-üzleti, jogi-szabályozási) projektmenedzsment-összetevőit, -tapasztalatait a fórum által megtestesített szakmai közösségbe hozva, segítséget nyújtsanak a ma szinte elengedhetetlen olyan menedzserképességek, mint a rugalmasság vagy a nyitottság fejlesztésében.
Ezért a FŐVOSZ-IPMA-tól jött Tárnoki Péter vezette Projekt megoldások, esettanulmányok szekcióban a kiemelt közútfejlesztés, valamint az EU-finanszírozású közlekedési beruházások projektirányítási tapasztalatai éppúgy helyet kaptak, mint a Magyar Postánál a HP által, nem kevés nehézséggel dacolva is végrehajtott papírmentes iroda projekté.
A Hyperteamtől Solti Árpád vezette szekcióban bemutatott informatikai projekt-esettanulmányokból az IT szerepéről a vállalati projekt kultúra fejlesztésében mellett a Matáv Rt. ERP rendszerrel kapcsolatos napi üzemeltetésének kihelyezési tapasztalatairól, annak tipikus problémáiról és azok megoldásairól is képet kaptak a téma iránt érdeklődők.
Ahogy a fórum előadói is megállapították, a projektmenedzsment módszertan alkalmazása Magyarországon is mindinkább terjed, épp ezért egyre nagyobb jelentőséget kapnak a sikert alapvetően befolyásoló "részletkérdések". Ezekre válasz azonban csak a gyakorlati munka során szerezhető.
Az Év Projektmenedzsmentje
- Az idén is odaítélt "Az Év Projektmenedzsere" díjat a Kopint-Datorg igazgatója, Oláh István kapta. Az általa vezetett, díjat hozó "Az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) csatlakozása az EU zárt rendszerű TETRA hálózatához" projekt célja az országos hatáskörű szervek egy hálózatba történő integrálása, valamint az EU-hoz történő "digitális" csatlakozás előkészítése volt. Az EKG létrehozásáról szóló 1998-as döntés után a projekt több kormányzati ciklusban, több fázisban valósult meg. 2001-2003 között a budapesti hálózat épült ki, majd 2003-2004-ben az országos rendszeren túl az EU-s csatlakozás is megvalósult. A kiemelkedően biztonságos hálózat ma már a legnagyobb zártláncú rendszer Magyarországon, míg nemzetközi szinten az EKG az EU hasonló zárt rendszere, a TESTA része.
A projekt minden mérföldköve időre teljesült. A rendszermenedzsmentben több mint 3000 mérőponton 7x24 órában gyűlnek az adatok, amelyeket az arra illetékesek elérhetnek. A működés során teljesült a 99,7 százaléknál magasabb szolgáltatási/SLA szint - szolgáltatásonként egyedileg értelmezve.
Az EU a követendő minták között az angol rendszer mellett a magyart is megjelöli. A projekt szponzora kiemelte a pályázó kiemelkedő - az államigazgatási és üzleti érdekek és munkakultúra illesztéséhez elengedhetetlen - érdekegyeztető és kommunikációs képességét. Oláh István tudatos csapatépítéssel, megfelelő érdekeltségi rendszert alkalmazva fel tudta a korábban lelassult projektet gyorsítani, be tudta a vidéki hálózat kiépítését indítani, és el tudta érni a 650 intézményi fiók megvalósítását. A projekt indulásakor megszervezte a munkafolyamatokat és a minőségbiztosításra saját ISO szabályzatot is készített. A széles körű infokommunikációs és üzleti projektvezetési tapasztalatokkal rendelkező 45 éves villamosmérnököt, a fenti projekt sikerének hatására, egyre több kritikus projekt irányításának feladatával (pl. ügyfélkapu megvalósítása, kormányzati portál működése beindítása) keresik meg.
Kapcsolódó cikkek
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- A rEVOLUTION építőipari megoldását vezette be a Narva cégcsoport
- Szakemberek a digitális átállásról
- Újabb Microsoft elismerés a rEVOLUTION-nek
- HostLogic: SAP-ban az élen
- Tovább erősít a rEVOLUTION az ERP terén
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.