Gyökeresen megváltozik a média- és szórakoztató ipar

IBM Media & Entertainment 2010

forrás Prim Online, 2005. április 11. 12:49
Az elkövetkező 5-7 évben az új technológiák és a fogyasztói igények változása gyökeresen megváltoztatja a média- és szórakoztató iparágat. A Média és Szórakoztatás 2010 című tanulmányból, amelyet az IBM Institute for Business Value készített, kiderül, hogy a következő öt évben ezek a vállalatoknak a különböző fogyasztók számára eltérő árú és minőségű szolgáltatásokat kell nyújtaniuk. A sok változásnak egyaránt lesznek győztesei és vesztesei.
Elsők azok lehetnek, akik kiaknázzák a média lehetőségeinek gazdaságát, és úgy biztosítják szolgáltatásaikat fogyasztóiknak és partnereiknek, ahogyan és amikor ők akarják. Az IBM szerint a média digitális lehetőségeinek irányítása lesz a vállalatok közötti választóvonal. A tanulmány szerint 2010-re e területen azok lesznek a sikeres társaságok - a kreatív tartalommal párhuzamosan -, amelyek kreatív módon közelítik meg a fogyasztót, a piacot, és a digitális forrásokat.

Négy kulcstulajdonság határozhatja meg a médiavállalatok jövőjét: a média eredő környezete, az új fogyasztók viselkedése, a technikai fejlődés üteme, és a fogyasztók növekvő érdektelensége, vagy a figyelem teljes hiánya.

A média figyelmének központjában az utóbbi áll; a vállalatok olyan termékeket próbálnak létrehozni, amelyek megragadják a felhasználó figyelmét. Csak kifinomult, információtechnológiailag megalapozott, variálható költségű irányítási, kapcsolattartási és tartalom-szolgáltatási rendszerek képzik majd az új médiaiparág alapját.

Tíz stratégia 2010-re


A tanulmány tíz taktikát ajánl a jövőben a siker érdekében:

1. A „digitális házat" tartsa rendben a tartalom létrehozásával, vagy annak digitális formába történő átalakításával.

2. A tartalmat értékelje és kezelje magas szintű rugalmassággal, hogy különböző árakon lehessen eladni azt, különböző elosztó csatornákon, a különböző fogyasztói típusok felé.

3. Legyen nyitott a tartalom terjesztése felé, az adott időtől vagy digitális platformtól függetlenül.

4. Legyen felkészülve több csomag forgalmazására, több árkategóriában, folyamatosan üzemelő ügyfélszolgálattal; ez az előző ponthoz kapcsolódó kiegészítés felhívja a figyelmet a piac hiányosságaira, és az üzleti fejlődés érdekében figyelembe veszi az adatok valós idejű elemzését is.

5. Nyisson meg a „digitális kaput" az online platformokra való dinamikus tartalom megtervezése, létrehozása, az abban való részvétel felé.

6. Alkosson új üzleti modelleket, fejlesszen ki új stratégiákat, új tartalmi ciklusokat, és indítson új tartalmi lehetőségeket.

7. Irányítson nyitottan, kommunikáljon a digitális infrastruktúrán keresztül valós időben; a nyitott szabványok a technikai platformoktól függetlenül teszik lehetővé a rendszerek közötti kapcsolatot.

8. Hozzon létre egy új, digitális technikán alapuló „üzleti hírszerzési" formát, amellyel növelheti az információszerzés hatékonyságát.

9. A hatékonyság és a fogyasztó érdeklődésének optimalizálása érdekében alkalmazzon társítási taktikákat; az üzenet általában érthető a vállalatok számára: egy vállalat a természetes adottságainak kiaknázására kell, hogy összpontosítson, kiegészítve azokat más, külső erőforrások bevonásával.

10. Alakuljon igényalapú üzletté. Egy olyan környezetben, ahol a média- és szórakoztató vállalatok versenynek vannak kitéve és elvárás a rugalmasság, az ügyfelekkel, a piaci lehetőségekkel, és a külső veszélyforrásokkal való gyors és gondos bánásmód.

Kulcsszavak: média IBM

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?

Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes. 

2024. szeptember 4. 13:20

Utazási konferencia az Angyalok városában

A dinamizmust tükrözte az idei utazási világkiállítás, az IPW2024, és ezt sugározza a helyszín is: Los Angeles, Kalifornia.
 

2024. május 17. 18:51

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01