Még mindig sok a korszerűtlen, DOS-os ügyviteli rendszer
A korszerűtlen alkalmazások több évre visszavethetik a vállalkozások fejlődését
A közel 200 válaszadó cég 26%-a még valamilyen nem saját fejlesztésű, DOS alapú ügyviteli vagy vállalatirányítási rendszert használ, 32%-uk nem saját fejlesztésű Windows alapú rendszert működtet, szintén közel egyharmaduk (32%) valamilyen saját, egyedi fejlesztésű megoldást használ, 10%-uk pedig semmilyen ügyviteli rendszerrel sem rendelkezik. Mivel az egyedi fejlesztésű szoftverek több mint 60%-a még 2000 előtt készült, így valószínűsíthetően ezek jelentős része is DOS-alapú. A kutatás eredményeit összesítve megállapítható, hogy a KKV szektor cégeinek közel fele a mai napig DOS alapú rendszert használ.
Ez a magas arány a kis- és középvállalatok alacsony informatikai fejlettsége mellett azt is jól mutatja, hogy sok helyen éppen a meglevő rendszerek jelentik a cégen belüli informatikai fejlesztések akadályát. A DOS-os rendszerek ugyanis mára több szempontból is elavultnak számítanak. Egyrészt a Windows XP már nem, vagy csak korlátozottan támogatja a DOS-os alkalmazásokat; és a Microsoft előrejelzései szerint a jövőbeni fejlesztéseknél még kevésbé fogják figyelembe ezeket a szempontokat. Így a DOS-alapú ügyviteli rendszerek közvetetten nehezítik vagy akadályozzák a felhasználót, hogy fejlettebb, újabb operációs rendszerre váltson. Másrészt tovább nehezíti ezeknek a szoftvereknek a használatát, hogy nehezen vagy egyáltalán nem kommunikálnak más, a számítógépen futó újabb alkalmazásokkal. Így például az Excel táblázatkezelő használatához bizonyos esetekben ki is kell lépnie a programból a felhasználónak, a levelező vagy szövegszerkesztő szoftverekkel való integráció pedig szóba sem kerül. Emellett a DOS-alapú rendszerek jellemzően nem tudnak minden, a mai ügyviteli igényeknek megfelelő információs igényt kielégíteni, ezért sokszor kiegészítő Excel táblákat kell vezetni, a nehézkes adatexport és -import ellenére is.
További probléma az egyedi, gyakran "egyszemélyes" fejlesztéseknél, hogy bár rugalmas és olcsó megoldást nyújtanak egyes speciális problémákra, igen komoly gondot okozhat, ha a fejlesztő „eltűnik” vagy elérhetetlenné válik, ami a frissítések, javítások, törvényi követések hiánya miatt rövid idő alatt a rendszer teljes működésképtelenségéhez, elavulásához vezethet. Nem véletlen, hogy a saját fejlesztésű rendszereket használó cégek között a legmagasabb (27%) azok aránya, akik elégedetlenek a jelenlegi megoldással, és szeretnének váltani. Ez az arány azonban annyiban bíztatónak tűnik, hogy a vállalkozások kezdik felismerni, hogy komoly kockázatot jelent számukra, ha cégük növekedésének informatikai támogatását egyedi fejlesztésű rendszerekre bízzák. Különösen, hogy mára már szinte minden igényt kielégítő, komoly referenciákkal rendelkező, több száz vagy akár több ezres példányszámban eladott, kiforrott ügyviteli és vállalatirányítási rendszerek közül lehet választani, szinte minden árkategóriában.
Kapcsolódó cikkek
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- rEVOL Express: modulokból összeállítható dobozos ügyviteli programcsalád
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Mobil vagy egymillió font?
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Az adathalászat növekedést, a botok előfordulása csökkenést mutat
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Májusi kémprogram toplista
- A csökkenő árak mérséklik a globális chip-eladást
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.