2006-ban már minden harmadik eladott PC noteszgép lesz

forrás Prim Online, 2005. április 20. 17:05
"Trendek a hazai noteszgép-piacon" címmel tartott április 19-én előadást szakújságíróknak Marosvári Gábor, az IDC Magyarország szenior elemzője. Az IDC-nek a területet érintő kimutatásait és az előadó fontosabb megállapításait foglaljuk röviden össze.
A mobilitás iránti növekvő igényeknek és a vezeték nélküli technológiáknak köszönhetően 2009-ig évi átlagosan 17,1%-os növekedéssel lehet számolni a noteszgépek piacán (A PC-knél ez a várható érték évi 6,0 %).

A magyarországi informatikai piac egyre inkább a mobilitás irányába tolódik, 2004-ben közel 100 ezer noteszgépet értékesítettek hazánkban. A technika fejlődésével megszűnt a helyhez kötöttség, lehetőség nyílt az otthoni, illetve mobil munkavégzésre, így a felhasználók hatékonyabban, gyorsabban, produktívabban tudják ellátni feladataikat. Ez a tendencia erősödik a WLAN hálózatok, hotspotok elterjedésével és a Centrino technológia térhódításával is. A vezeték nélküli technológiák fejlődésével és a nagyobb sávszélességgel már az irodai alkalmazások is elérhetővé válnak otthon vagy útközben, miáltal a vállalati IT-rendszerek komplexebbé, a munkavégzés viszont hatékonyabbá válik.

Az IDC kimutatásai szerint 2004-ben az előző évhez képest a magyarországi noteszgép összeszerelők valamelyest növelni tudták eladásaikat a még jelentős túlsúlyban lévő multinacionális "márkás" gyártókkal szemben. Igaz, az elmúlt évben szintén kissé nőtt az úgynevezett "nem márkás" gyártóktól származó noteszgép-eladások aránya. A végfelhasználói szegmensek szerinti megoszlást vizsgálva, megállapítható, hogy 2004-ben két szegmensben volt változás: a nagyvállalatoknál növekedtek, míg a kormányzati szegmensben csökkentek a notebook-eladások. A gyártók értékesített darabszám szerint az élen a sorrend a múlt évben így alakult: HP, Fujitsu Siemens, Acer, IBM.

Bár a PC-k eladásaihoz való közelítés tekintetében elmaradunk Nyugat-Európától, Az IDC előrejelzése szerint továbbra is kétszámjegyű növekedéssel lehet számolni a magyarországi noteszgép piacon. "2004-ben az összes PC-eladás 27%-a volt notebook-értékesítés. Valószínűsíthető, hogy 2006-ra már minden harmadik eladott személyi számítógép hordozható lesz" - mondta Marosvári Gábor.
Kulcsszavak: notebook trend IDC

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01