Oracle: összvállalati üzleti intelligencia megoldás
Magyarországon ennek a piacnakaz értéke az Oracle becslése szerint 2004-ban -- a világpiacinak megfelelő mértékű növekedés mellett -- körülbelül 4 milliárd forint volt. Ebből az Oracle piaci részesedése megközelítőleg 50%. A piac értéke 2005-ben várhatóan 30%-ot fog nővekedni, elsősorban a banki és az államigazgatási szektorban tapasztalható emelkedő keresletnek köszönhetően. Az Oracle várakozásai szerint a nemrég piacra vitt új eszközeivel, illetve hagyományos eszközeinek új verzióival továbbra is képes lesz ezt a részesedést tartani.
Az Oracle azért kezeli kiemelt helyen az üzleti intelligencia és adattárház területet, mert úgy gondolja, hogy a vállalati, és intézményi vezetők asztalán ma még nincsenek ott a megfelelő időzítéssel a döntéseket támogatni képes adatok. Az informatika oldaláról most teremtődött meg a lehetősége annak, hogy teljes képet nyújtó, “holisztikus" megoldásokat tegyen le az Oracle az asztalra, amely a tranzakciós jelentéskészítéstől az operatív tervezésen át a stratégia megalkotásáig és visszaméréséig egy keretrendszerben képes az összes szükséges információt szerepfüggően személyre szabva szolgáltatni.
Az Oracle azt tapasztalja, hogy a BI egyre inkább a mindennapok természetes részévé válik, mint a versenyelőny megszerzésének, vagy éppen a piaci pozíció megtartásának, a szervezet költséghatékony működésének eszköze. Ahogyan a vállalatok egyre költségérzékenyebbé válnak, úgy nő az igényük az adatok elemzése iránt.
Az Oracle jelentős figyelmet szentel a vállalati és intézményi teljesítmény menedzsmentet kiszolgáló eszközrendszer fejlesztésére (Corporate Performance Management, CPM). Az eszközrendszer teljesen új tervező és költségelemző alkalmazást kapott, neve Enterprise Planning and Budgeting (EPB).Radnai szerint ez a magyar piacon is sikeres Financials and Sales Analyzers eszközcsomag továbbfejlesztéseként, a vállalatirányítási csomag elemző moduljaihoz és a kiegyensúlyozott mutatószám-alkalmazáshoz való szorosabb csatlakozás, valamint a beépített folyamatkezelője révén várhatóan felkelti majd a vállalati kontrollerek és a stratégiát alkotó informatikusok figyelmét.
Mostanra időzítette az Oracle a kiegyensúlyozott mutatószám rendszerének (Oracle Balanced Scorecard) és vállalatirányítási rendszeréhez kapcsolódó jelentésrendszerének (Daily Business Intelligence) frissítését is.
Az Oracle az adattárház építéshez kapcsolható adatközpont (Data Hub) elképzelés - az ügyféltörzs-konszolidáció és -szinkronizálás (Customer Data Hub) - mellett már a termékekkel kapcsolatos törzsadat képzésre és konszolidációra is koncentrál, és felvállalja az ezzel kapcsolatos adattisztítási tevékenységeket is, magyar nyelvi környezetben is. A vállalat mindkét területen a kereslet 50%-osnál nagyobb mértékű növekedésére számít. Emellett rövidesen megjelenik a Financial Consolidation Hub is, amely a vállalatcsoportok számára a különböző vállalatirányítási rendszerek adatait konszolidálja, és automatizálja a konszolidált pénzügyi jelentések előállítását.
Az Oracle a teljesség igényével, a BI témakörhöz tartozó minden feladathoz nyújt informatikai támogatást. Az adatbázis kezelő integráltan nyújtja a relációs és a többdimenziós adatkezelést, az adatkivonatolás, átalakítás és betöltés szerveroldali támogatását és az adatbányászat algoritmusait. Az Oracle Üzleti Intelligencia (BI) eszközcsomagja tartalmazza az adatfeltöltést vezérlő Warehouse Builder eszközt, illetve a jelentéskészítő és az ad-hoc lekérdező eszközt. A kínálatban a publikációs eszközök számára a portál termék nyújt felületi integrációs lehetőséget. A Java alapú fejlesztő eszköz, a JDeveloper teszi teljessé a BI eszköz kínálatot, testre szabott elemző alkalmazások fejlesztésének biztosításával.
Az Oracle Üzleti Intelligencia platformjának fent említett elemeire épülnek a kereszt-funkcionális és iparági elemző alkalmazások, például a Balanced Scorecard, az Enterprise Planning and Budgeting, a Daily Business Intelligence csomag, hogy csak a legreprezentánsabb elemeit említsük a kiterjedt Corporate Performance Management alkalmazás családnak.
Radnai Szabolcs arrólis tájékoztatott, hogy az említett új eszközök első hazai bevezetései (rendszerbevezetést az Oracle Magyarország is vállal) most indulnak (főleg a bankszektorban). Kérdésemre válaszolva, a szakember azt is kijelentette, hogy a jövő hónapban indul az említett eszközök, rendszerek szervezett, tervezett oktatása.
Kapcsolódó cikkek
- Áprilisban ismét HOUG konferencia
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Az Oracle Magyarországon is bemutatja az Oracle SOA Suite 10g 3.-at
- Füzes Péter az Oracle közép-kelet európai üzletfejlesztési igazgatója
- Grid-index: Magyarország gyengébb a közepesnél
- Oracle: Grid Computing és SOA a zászlón
- HOUG: tizedszer gyűltek össze a magyarországi Oracle felhasználók
- Nexon bérszámfejtés Oracle platformon
- Az Oracle jelentősen növelte piaci részesedését a kkv-k piacán
- Megoldás a termékadatok távoli szinkronizálására
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.