SAP-Siemens: közösen az egészségügyi intézmények hatékonyságának javításáért

forrás Prim Online, 2005. április 27. 18:03
Ma bejelentett globális stratégiai szövetségük keretében az SAP és a Siemens AG integrált informatikai megoldásokkal jelennek meg az egészségügyi szolgáltatások piacán.
A világ legnagyobb IT-szállítói közé sorolt két cég több mint 10 éve működik együtt az egészségügy területén. Partnerkapcsolatuk kiterjesztésével a betegbiztonság javításához, a hatékonyabb és átláthatóbb működéshez, a növekedéshez és az innovációhoz, valamint a teljes rendszerköltség (TCO) mérsékléséhez kívánják hozzásegíteni a világ egészségügyi intézményeit. Az SAP NetWeaver platformon integrált Siemens Soarian és SAP Healthcare megoldást először az Egyesült Államok, Németország és Japán területén kezdik forgalmazni. A bejelentésre az SAP nemzetközi ügyfélkonferenciája, az április 26. és 28. között megrendezett SAPPHIRE 05 alkalmából került sor, Koppenhágában.

A Siemens és az SAP közös megoldásával az egészségügyi intézmények együttműködő üzleti tervezést valósíthatnak meg, mélyreható pénzügyi elemzéseket készíthetnek, és különféle számviteli illetve HR-feladatokat hajthatnak végre. A hatékony beteginformáció-kezelő képességeket nyújtó rendszer a papírmunkát is mérsékli. Szorosabban összehangolja egymással a diagnosztikai és terápiás szolgáltatásokat, egyszerűsíti a nyilvántartások és a kezelési tervek vezetését, javítja a belső és külső beszerzéshez illetve logisztikához, az eszközkarbantartáshoz és a többi üzleti folyamathoz nyújtott támogatás minőségét.

A Siemens vezető pozícióval rendelkezik az orvosi berendezések és az IT-megoldások globális piacán. A partnerkapcsolatban nagyvállalati IT-rendszerek, valamint diagnosztikai, gyógyászati és betegfigyelést segítő fejlett orvosi képalkotási technológiák szegmensében szerzett szakértelmét kamatoztatja. Az új megoldás felhasználói számára az is előnyt jelent, hogy a Siemens többéves tapasztalattal rendelkezik a klinikai működés hatékonyságának javítása és a kapcsolódó folyamatok áttervezése terén.

Az SAP a partnerkapcsolat részeként rendelkezésre bocsátja azt a bevált gyakorlatot, amelyet ezernél is több ERP- és betegadminisztrációs rendszer sikeres bevezetése során szerzett különféle állami és magánkézben működő egészségügyi, oktatási és kutatási szervezeteknél. Az SAP megoldások együttműködő jellegének köszönhetően az egészségügyi intézmények jobban kézben tudják tartani bonyolult környezetüket, és integrálhatják egymással különböző szoftverrendszereiket: köztük a humántőkét, a pénzügyeket, a minőségbiztosítást, a környezetvédelmi adatokat, a munkavédelmet, a betegkapcsolatokat, az ellátási láncot és a beszállítókat, a karbantartási feladatokat és a létesítményeket kezelő megoldásokat.

Az új megoldás megkönnyíti a rendszerek integrálását

A közös megoldás felhasználóbarát portálja átláthatóbbá teszi a rendszer különböző pontjain tárolt információkat, ezzel is erősítve a klinikai és adminisztratív egységek együttműködését. Így az egészségügyi szolgáltatók jobban tudják kezelni a folyamatokat, és pontosabban megfelelhetnek a sokféle hatósági előírás (pl. az Egyesült Államokban az egészségbiztosítást szabályozó Healthcare Insurance Portability and Accountability Act) követelményeinek. A megoldás segítségével kialakított informatikai gerinchálózat valós időben kezeli az ellátás helyétől a back office rendszerekig húzódó ellátási láncot.
Kulcsszavak: egészségügy Siemens SAP

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01