A mobiltelefonos játékoké a jövő

Milkovits Gábor, 2005. május 3. 20:53
Greg Ballard, a videojáték-ipar veteránja szerint hatalmas növekedés előtt áll a mobiltelefonos játékágazat.
Ballard, aki korábban a Capcom nevű cégnél olyan játékokért volt felelős, mint a Street Fighter, vagy a Resident Evil, jelenleg maga is egy mobiltelefonos játékfejlesztő, a Sorrent/Macrospace főnöke. A BBC-nek nyilatkozva elmondta, hogy az ágazat ma közel ott tart, mint a konzolos játékipar a ’90-es évek elején, vagyis már vannak olyan termékek, amelyekből 6-10 millió dollár értékben forgalmaznak évente. Tekintve, hogy ma már 10-13 éves kortól gyakorlatilag mindenkinek van mobiltelefonja, a terjeszkedési lehetőségek óriásiak. Ballard szerint a piac mostani állása alapján a nagyobb bevételekből egyre több jut fejlesztésre és marketingre, így egyre jobb játékok juthatnak el a felhasználók egyre szélesebb rétegeihez. Az ismert fejlesztőnek a véleménye, hogy a drasztikus változások már az idén megkezdődnek, és 2005/2006 mindenképpen a mobiltelefonos videojátékok nagy korszaka lesz.

Felmérések szerint az ideális célcsoport mindenképpen a gyerekek: a Sorrent adatai szerint míg az összes megkérdezett 64, addig a 10-13 évesek 84%-a játszik naponta legalább egy alkalommal mobilján. A siker záloga azonban ennek ellenére nem egyértelmű: eddig több konzolos játékról bebizonyosodott ugyanis, hogy mobiltelefonon korántsem annyira népszerű, míg sok más, többnyire egyszerű darab, mint például a póker, vagy a „Legyen ön is milliomos” váratlanul látványos sikert ért el ezen a platformon.

Kulcsszavak: játék mobiltelefon

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01