Interaktív könyv a kisvállalati informatikáról
A NetAcademia Oktatóközpont gondozásában kiadott Small Business Server 2003 című kötet az azonos nevű Microsoft termék kapcsán nem csak a kisvállalatok informatikusainak, hanem azok dolgozóinak és ügyvezetőinek is hasznos, mivel a vállalatok hatékonyabb működését lehetővé tévő információkkal szolgál. A könyv ugyanakkor túlmutat az olvasmányos élményeken, hiszen az egyes fejezetekben bemutatott fontosabb megoldások egy interaktív online szolgáltatás révén azonnal ki is próbálhatók.
A Small Business Server 2003 (SBS 2003) a Microsoft kisvállalatokra szabott informatikai megoldása és tartalmazza mindazokat a funkciókat, illetve szolgáltatásokat, melyekre egy kisebb cégnek a gyorsabb, olcsóbb és hatékonyabb működés érdekében szüksége lehet. Habár az SBS 2003 kezelését a Microsoft egységes varázslókba foglalta össze, igen összetett termékről van szó, amely az Exchange Server révén biztonságos e-mail és internetkapcsolatot, és az ismeretek megosztására szolgáló, Windows SharePoint Services alapú intranet megoldást is tartalmaz. A szolgáltatások között megtalálható még az akár mobileszközökkel is kombinált távelérés, a kiszolgálófelügyelet, az ügyfélszámítógépek kezelése, valamint a mentés és helyreállítás.
"Az SBS 2003 egy gazdag funkcionalitású, de - varázsló ide vagy oda - komplex termék. Így mélyebb ismeretek nélkül csak vakon kattintgathatunk a rendszerben, és kiaknázatlanok maradnak a kisvállalatok hatékony működését támogató lehetőségek" - ismertette az Small Business Server 2003 című könyv megírásának fő okát Fóti Marcell, a NetAcademia Oktatóközpont ügyvezető igazgatója és a könyv egyik szerzője.
Ügyvezetőktől a rendszergazdákig
"A könyv megírásakor nem csak az informatikusokra, hanem a kisvállalati informatikai megoldások felhasználóira és a döntéshozókra is gondoltunk. Tulajdonképpen mindazok haszonnal forgathatják a kiadványt, akik érdeklődnek a Microsoft rendszerek iránt és szeretnék a Small Business Server 2003-at megismerni, illetve a rendszer tudását, képességeit más, de hasonló piaci szegmensre szabott informatikai megoldásokkal összevetni" - mondja Szerényi László társszerző.
Akár a Microsoft kiszolgáló-technológiát, akár más rendszer bevezetését fontolgató kisvállalkozások vezetői számára éppúgy hasznos az SBS könyv elolvasása, mint a leendő és gyakorló rendszergazdáknak, illetve az ismereteiket bővíteni szándékozó SBS felhasználóknak. A kisvállalkozók vezetői megtudhatják például, hogy milyen szolgáltatásokat nyújthatna cégük számára az SBS 2003, és miért lenne jó választás az, ha a vállalati hálózat alapját ez a rendszer alkotná. A leendő rendszergazdák mélyíthetik Microsoft technológiai ismereteiket, míg a gyakorló rendszergazdák számára a könyv bemutatja az SBS 2003 új lehetőségeit, valamint az elődhöz képest a telepítésben és az üzemeltetésben megmutatkozó változásokat, újdonságokat. Nem fognak csalódni azok a gyakorlottabb felhasználók sem, akik a felszín mögé akarnak bepillantani és megtudni, hogy a vállalati működést kiszolgáló informatika milyen elvek szerint működik és hogyan, milyen szolgáltatásokkal tehetik munkájukat még könnyebbé.
"Az SBS könyv egyfajta általános ötlettárként is alkalmazható arra vonatkozóan, hogy a kisvállalatok optimális és gördülékeny működéséhez milyen informatikai megoldások alkalmazhatók, és melyek azok a napjainkban elvárható informatikai szolgáltatások, melyeket hadrendbe állítva a cég hatékonyan működtethető. Ez nem csak a nyereségességnek, de a cég növekedésének, bővülésének is egyik fontos záloga" - tette hozzá Fóti Marcell.
Nem csak olvasmányos élményeket nyújt
A Small Business Server 2003 című könyv a hazai piacon egyedülálló módon nem csak olvasmányos élménnyel szolgál: az egyes fejezetekben bemutatott fontosabb funkciók azonnal ki is próbálhatók a NetAcademia Oktatóközpont külön e célra létrehozott, valós körülményeket szimuláló demóoldalán, a www.falatrax.hu címen. A demóoldal a hazai piac legkedveltebb kiszolgálóján, egy HP ProLiant szerveren fut, amelyet a Hewlett-Packard Magyarország Kft. biztosít.
"A Falatrax Építőipari Kft. tipikus mai kisvállalkozás. Fő tevékenységét tekintve falazással, vakolással foglalkozik, de az informatika hozzájuk is régen betört már. Korábbi rendszerüket épp most cserélték le korszerű Small Business Server megoldásra, mert ezzel egy csapásra megoldódott sok kisebb (például biztonságos és a dolgozók számára elérhető internetkapcsolat konfigurálása) és több nagyobb (faxmegosztás, elektronikus levelezés) informatikai problémájuk." - ismerteti a könyvben szereplő feladatok, valamint az interaktív online oktatási segédlet alanyául szolgáló képzeletbeli cég paramétereit Szerényi László. "A Falatrax Kft.-nél nincs informatikus, így a cég SBS rendszerének felügyeletét az olvasóra bíztuk, aki a www.falatrax.hu oldalra belépve egy valódi SBS 2003 rendszerrel találkozik majd, és old meg különböző kritikus és kevésbé kritikus feladatokat" - tette hozzá Szerényi László.
"A HP ProLiant platform ideális választás az SBS 2003 futtatására, mind a kiemelkedő teljesítmény, mind komoly funkcionalitás tekintetében. A HP-t választó kisvállalkozások nagyra fogják értékelni a ProLiant-re előretelepített SBS csomagot, amellyel a rendszer 15 perc alatt elindítható, valamint a ProLiant szerverekhez járó menedzsment szoftvereket, melyekkel a rendszer kézbentartása tovább egyszerűsödik" - nyilatkozta Fóti Marcell.
Az interaktív könyv már kapható a könyvesboltokban, illetve megrendelhető a NetAcademia Oktatóközpont weboldalán. A könyvre egyébként a leghíresebb és legnagyobb globális online könyvértékesítő vállalat, az Amazon.com is ráharapott: 3 hónap múlva kezdi meg a Small Business Server 2003 című könyv angol nyelvű változatának nemzetközi értékesítését.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft házon belül teszteli új szerverszoftverét
- Emberközpontú üzleti rendszerek dinamikus informatikai környezetben
- Eseményvezérelt SOA
- A Lausanne-i Könyvtár a Google-on
- MEK: webtér-archiválás és képadatbázis az elektronikus könyvtár tervei között
- Java EE 5 kompatibilis alkalmazásszerver a BEA-tól
- Európai digitális könyvtár magyar részvétellel
- Virtualizáció SUSE Linuxon SAP alkalmazásokhoz
- EMC: új megoldások Microsoft SQL Serverhez
- Quest Software-Microsoft: protokolltechnológiai licenc az Európai Protokoll Program keretében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.