Athén, Vancouver: Cisco megoldásokkal támogatott repterek
Az AIA Görögország legnagyobb repülőtere, amely évente több mint 13 millió utast szolgál ki. Tavaly nyáron, a 2004. évi olimpia befejező napján rekordszámú, 69 ezer utast szolgált ki. Az IP nyílt szabványain alapuló Cisco Intelligent Airport Solution keretrendszer ideális alapjául szolgál a repülőtéri hálózatnak, mivel lehetővé teszi például az IP telefónia vagy a vezeték nélküli "hotspot"-ok bevezetését.
A rendszer nyújtotta előnyök emellett kiterjednek a továbbfejlesztett személy- és vagyonbiztonságra, az utasforgalom racionalizálását segítő információkra, valamint a megnövelt hálózatbiztonságra és hibatűrésre. Mindemellett csökkennek a hálózat-fenntartás költségei, és a munkatársak oktatására is új lehetőségek nyílnak. A repülőtéren biztosított a megszakításmentes működés, és a hálózat nem csupán az utasok és az alkalmazottak igényeit elégíti ki, hanem folyamatos szolgáltatásokat nyújt a repülőtéren működő közel 300 vállalatnak is.
A 2002-ben indult projekt első fázisában a WLAN hozzáférési pontok telepítésére került sor. Ezek segítségével a felhasználók - az utasok és az alkalmazottak is - a fő terminálépületben bárhol hozzáférhetnek noteszgépeikkel vagy PDA-ikkal az internethez. Az AIA alkalmazottai hordozható számítógépeikkel számos alkalmazást érhetnek el, beleértve a járatokkal és a légitársaságokkal kapcsolatos legfrissebb információkat. Emellett a PDA-k biztonsági ellenőrző készülékként is funkcionálnak, segítségükkel a repülőtér bármely pontján gyorsan és könnyen ellenőrizhető az alkalmazottak kiléte.
A projekt második fázisa, amelyben az IP-kommunikációs rendszert építik ki, 2004 elején kezdődött. Célja az volt, hogy az üzemeltetési költségek csökkentése mellett lehetővé tegye a kommunikációt a repülőtér mobil munkatársai számára is. Az IP-telefonok telepítése a repülőtér meghatározott ellenőrzési kapuit is magukban foglaló pontjain a projekt első fontos lépése. Az IP-telefonok üzembe helyezése lehetővé tette, hogy a személyzet gyorsan kezelje a látogatói és alkalmazotti forgalmat, mivel most már ők is rendelkeznek a friss információkhoz való hozzáféréshez szükséges eszközökkel.
Vancouver
A Cisco Systems technológiája és a TELUS Business Solutions szolgáltatásai révén a vancouveri repülőtér egyetlen átfogó, az egész repülőtérre kiterjedő kommunikációs rendszerben ötvözte a hang-, video-, adat- és vezeték nélküli átvitelt,. A hálózat 1100 Cisco IP-telefont, 1000 zártláncú kamerát és több mint 1500 tévéképernyőt szolgál ki. Emellett a Cisco Intelligent Airport Solution megoldáscsomag egyéb innovatív szolgáltatásokat is nyújt, kezdve a már megszokott terminálberendezésektől és önkiszolgáló kioszkoktól egészen a vezeték nélküli poggyásznyilvántartásig és az utasok vezeték nélküli internet-hozzáféréséig.
Az IP alapú fejlesztések már most is jelentős hatással vannak a repülőtérre. Előzetes adatok szerint az önkiszolgáló kioszkok 250-300%-kal növelik a reptér kapacitását. Az Air Canada belföldi utasainak 85%-a például az önkiszolgáló kioszkok segítségével végezheti a felszállás előtti bejelentkezést.
A hatékonyságnövelő és kapacitásbővítő hálózat alapú szolgáltatások bevezetése lehetővé teszi, hogy ne kelljen új, költséges létesítményeket építeni a 2010. évi téli olimpiai játékokra. Önkiszolgáló kioszkokat fognak telepíteni például a város stratégiai szempontból fontos helyszínéin, így hotelekben, vasútállomásokon, illetve Vancouver és környéke egyéb fontos pontjain. Az olimpia látogatói így már azelőtt bejelentkezhetnek egy adott járatra és megkapják beszállókártyájukat, hogy elhagyták volna szállodájukat.
A vancouveri repülőtér integrált hálózata és folyamatosan fejlődő IP-stratégiája többek között az alábbi piacvezető szolgáltatások bevezetését teszi immár lehetővé:
- Egységes utas- és poggyászfelvételi platformok, amelynek egyaránt részei a légitársaságok hagyományos pultjai és az önkiszolgáló kioszkok.
- Önkiszolgáló kioszkok: A Vancouveri Nemzetközi Repülőtér az első olyan repülőtér Észak-Amerikában, amely bevezette az általános használatra alkalmas - azaz nem egy-egy légitársaság üzemeltetésében lévő kioszkokat, és fejlesztésük terén továbbra is piacvezető szerepet játszik. A repülőtér termináljain jelenleg hatvan önkiszolgáló kioszk található. Az utasbejelentkező kioszkokat a repülőtéren kívüli helyszíneken is, például gépkocsikölcsönzőkben, belvárosi hotelekben, konferenciaközpontokban, sőt még a Vancouver felé tartó - a szolgáltatáshoz szükséges adatokat műholdról kapó - tengerjáró hajókon is elhelyezik.
- Vezeték nélküli csomagazonosító rendszer: A nagy biztonságú, az egész létesítményre kiterjedő vezeték nélküli Cisco-hálózat lehetővé teszi egy vezeték nélküli csomagazonosító rendszer üzemeltetését, amely révén a repülőtársaságok a legmodernebb technológiával tarthatják nyilván az utasok poggyászait. A vancouveri az egyik első repülőtér Észak-Amerikában, amely bevezette a vezeték nélküli csomagazonosító rendszert.
- Nexus Air: Észak-Amerikában a Vancouveri Nemzetközi Repülőteret választották ki a Nexus Air kísérleti program lebonyolítására. A program keretében az amerikai és a kanadai határőrség lehetővé teszi, hogy az Egyesült Államok biztonságára csekély veszélyt jelentő utasok előre jóváhagyott köre könnyített procedúrával léphessen be az USA-ba, ill. hagyhassa el azt. A Nexus Air biometrikus íriszfelismerő technológiát alkalmaz, amely lehetővé teszi, hogy az utasok az automata kioszkok használatával elkerülhessék a határon gyakori sorban állást. A Nexus kiegészíti a Canpass Air programot, amely ugyanezzel a technológiával működik, és olyan - előzetesen regisztrált - utazók használhatják, akik az USA-ból vagy egyéb országokból érkeznek vissza Kanadába.
Kapcsolódó cikkek
- A Cisco a biztonságtechnológiai videoelemzés szabványosításáért
- Új Linksys hálózati termékek kisvállalkozásoknak
- Biztonságos üzleti szolgáltatások bárhol, bármikor, bármely hálózaton
- A Magyar Telekom elsőként épít ki új generációs IP-hálózatot Magyarországon
- Cisco Broadband Barométer: internet felhasználás terén még nagyok az elmaradásaink
- A Cisco továbbfejlesztette az "önvédő hálózatot"
- Cisco: új, többhelyszínes virtuális tárgyaló
- Még szorosabb IBM-Cisco együttműködés
- Cisco: a Five Across technológiájával növelhető a weboldalak közösségépítő szerepe
- Cisco: rekord a Cisco Expón, EMEA-szervizközpont Szombathelyen
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.