Hírnév kisvállalatoknak

forrás Prim Online, 2005. május 13. 18:10
A magyarországi kisvállalatok még ritkán használják fel a public relations - a vállalat környezetével történő kapcsolatépítés - alapvető eszközét, a sajtókommunikációt. Alig adnak ki sajtóközleményeket, nem tartanak sajtótájékoztatókat, annak ellenére, hogy némelyikük sikere még a nemzetközi figyelmet is megérdemelné. Az online játékokat fejlesztő Solware Informatikai Kft. nemrég a Sakkom Interaktív pr ügynökséget bízta meg egy rövid kommunikációs projekttel, ami bebizonyította: a kicsik is hallathatják hangjukat.

Miért lenne szüksége kommunikációs ügynökségre egy kis informatikai cégnek? Az online játékokat fejlesztő Solware Kft. ügyvezetője, Hontvári József számára sokáig nem volt kérdéses, szüksége van-e cégének pr-ra, a hírnév kialakult magától.

A Solware 2000-ben kezdett bele Java alapú online játékok fejlesztésébe, első szoftverük a 3D Billiards volt, ami - világ egyetlen 3 dimenziós online biliárdjaként - ez idő tájt igazi különlegességnek számított. A cég tehetségét számos multinacionális vállalat elismerte, így a Solware játékai hamar kikerültek a Real, az Eurosport, az RTL, a Sun és egy sor más multimédia és informatikai óriás portáljára. Napjainkban - alig néhány évvel később - a kft. bevételének döntő része már abból a 100 millió bannerből származik, amit a cég havonta megjelenít a partnerek weboldalaira kikerült játékok mellett, illetve az időközben elindított és 43 nyelvre lefordított saját játékoldalán, a www.flyordie.com-on.

"Néhány hónappal ezelőtt aztán történt valami, ami megváltoztatta gondolkodásunkat a kommunikációról. Elnyertük az Európai Multimédia Szövetségek Konvenciójának díját, az Európai Kiválóság a Multimédiában Díj arany fokozatát. Nagy élmény volt számomra kezet rázni a díjat átadó Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter úrral, és azt vártam, hogy végre felfigyelnek majd ránk a hazai piac meghatározó szereplői" - mondja Hontvári József.

Az ügyvezetőnek azonban csalódnia kellett, a CeBIT-en átadott elismerés hazai sajtóvisszhangjának zöme a díj platina fokozatát elnyerő - a közvélemény számára sokkal jobban ismert - Carnation Rt. sikerét taglalta.

Lehetőség a kommunikációra

"Úgy éreztem, több figyelmet érdemelnénk. A világ legjobb3 dimenziós online biliárdjátékát fejlesztjük, és oldalunkon, a www.flyordie.com-on több mint 4 millió internetező regisztrált már a világ minden tájáról. Néhány fős kis magyar vállalatként nemzetközi reklámkampányokat tudunk megvalósítani, és mindezt önerőből értük el" - folytatja az ügyvezető. "Csalódottak voltunk, amikor nem kaptuk meg a nekünk járó figyelmet, ezért úgy döntöttünk, keresünk egy profi kommunikációs ügynökséget."


A Solware ügyvezetője az interneten talált rá a Sakkom Interaktív pr és marketingkommunikációs ügynökségre, és a két cég hamarosan felvette egymással a kapcsolatot.

"A pr ügynökségek általában a nagyobb ügyfeleket és a hosszú távú szerződéseket kedvelik, és természetesen mi sem képezünk kivételt" - mondja Széll András, a Sakkom Interaktív ügyvezetője. "Azonban mindez nem jelenti azt, hogy egy kisvállalat nem vehetné igénybe szolgáltatásainkat, hiszen csak a kreativitáson múlik, sikerül-e olyan projekttervet készíteni, mely egyrészt megfizethető számára, másrészt biztosítja az elvárt üzleti célokat."


Sajtó és szakértelem


A Sakkom Interaktív által kidolgozott projektterv alapját egy sajtóközlemény megírása és kiküldése képezte.

"Megmondom őszintén, hogy ez nem tűnt olyan zseniális ötletnek" - mondja Hontvári. "Azt gondoltuk, hogy egy közleményt mi magunk is meg tudnánk írni, de szerettük volna kipróbálni, mit tud egy újságírói tapasztalattal rendelkező, a sajtót ismerő profi kommunikációs ügynökség. Amikor a Sakkom munkatársai először több órát interjúztattak bennünket, majd 5 különböző verzióban készítették el a közleményt, megértettük, hogy egy pr és marketingkommunikációs ügynökség szemlélete alapvetően eltér a miénktől. Ahol mi egy eseményt láttunk, ők egy egész történetet, ahol mi egy terméket, ők kommunikációs lehetőséget."


A kommunikációs ügynökség 500 kontaktból álló sajtólistát készített a Solware számára. Az 5 részcsoportot a magyar informatikai, gazdasági, média és játékmagazinok mellett a nemzetközi játékportálok képezték. A sajtóközlemény megírásán és kiküldésén túl az ügynökség vállalta, hogy a Solware kommunikációját egy hónapos időtartamra menedzseli.

"Az eredmények messze meghaladták előzetes várakozásainkat. Több mint 35 különböző magyar médiumban jelent meg sajtóközleményünk, beleértve több magazint, heti- és napilapot, rádiót és televíziót. Együttműködési ajánlattal keresett meg minket számos portál, és Magyarország egyik vezető webfejlesztő ügynöksége" - sorolja az eredményeket Hontvári József. "Ugyanakkor megértettük azt is, mennyi mindent tehetünk meg hitelességünk megteremtése, kommunikációnk eredményességének növelése érdekében. Beláttuk, hogy milyen fontos lenne kibővíteni weboldalunkat, elkészíteni egy többnyelvű médiaajánlatot" - folytatja a Solware ügyvezetője, aki szerint minden kisvállalatnak érdemes elgondolkodnia azon, megtesz-e mindent hírnevének megteremtése érdekében.


Karnyújtásnyira

"Létezik néhány költséghatékony módszer, melyet a kisvállalatok is könnyen felhasználhatnak, ha tudatosabban szeretnék kezelni kommunikációjukat" - állítja Széll András. Az MTI 29 000 forintért küld szét a magyarországi médiumok számára egy maximum 1800 karakteres sajtóközleményt, és 5500 forintot számol fel minden további 300 karakterért. A Sakkom Interaktív alapító - Széll András és Kolma Kornél - által kidolgozott PResscenter 13 000 forintért teszi meg ugyan ezt, terjedelmi korlátozás nélkül. A szolgáltatás ötletének kidolgozásakor pontosan a kisvállalatok igényeinek kiszolgálása vezetett minket. A PResscenter segítségével minden vállalat eljuttathatja közleményeit több mint 1500 magyarországi újságíró számára" - mondja Kolma Kornél, a Sakkom Interaktív társtulajdonosa, az online pr központ szellemi atyja. "Ugyanakkor maga a szolgáltatás nem volt igazán sikeres az elmúlt években. A kisvállalatok ugyanis ritkán kommunikálnak magukról, a nagyobbak pedig vagy kommunikációs munkatársakat foglalkoztatnak, vagy egy ügynökséget bíznak meg a feladattal" - folytatja a szakember. "Pontosan ezért mozdultunk el mi is az értéknövelt szolgáltatások irányába, és hoztunk létre egy full service kommunikációs ügynökséget, a Sakkom Interaktívot."


A Sakkom alapítói azonban nem felejtették el a kisvállalatokat sem, ahogyan ezt a Solware esete bizonyítja. Az online játékfejlesztőhöz hasonló kisebb cégek számára az ügynökség kisvállalati csomagot hozott létre. Ez 250 000 és 500 000 forint közötti áron egy 1-2 hónapos projekt megvalósítását takarja, ami alapvetően sajtókommunikációt, valamint az ügyfél kommunikációs tevékenységének átvilágítását és pr, marketingtanácsadást foglal magába, természetesen az ügyfél testére szabva.

Kulcsszavak: PResscenter reklám

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz

Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást. 

2024. november 5. 10:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59