Az év vállalkozója: Huizenga; a másodikak közt: Kürti Sándor
Az Ernst & Young „Entrepreneur Of The Year” díjának idei világelsője 32 ország legkiemelkedőbb vállalkozói közül került ki Monte Carloban. A díjat 1986-ban, Amerikában indította útjára az Ernst & Young, hogy elismerje a maradandó üzleti értéket teremtő sikeres vállalkozókat. Idén ötödik alkalommal rendezte meg a nemzetközi könyvvizsgáló, adó- és tranzakciós tanácsadó cég az országos győztesek világversenyét, amelyet a CNBC, illetve a BBC közvetítése tett még egyedülállóbbá, ily módon is a figyelem középpontjába állítva a kimagasló teljesítményű üzletembereket és üzletasszonyokat.
A Monte Carloba eljutott nemzeti győztesek ebben az évben összesen a világ 5,9 milliárd eurós árbevételét képviselték, egyebek mellett a pénzügyi intézetek, a gyógyászat és biotechnológia, az IT valamint a szolgáltatási szektor nemzetközileg jelentős szereplőiként. Az eltérő szakmai háttérrel rendelkező résztvevőket különböző motivációk vezérelték a siker felé, amíg eljutottak az Ernst & Young Monte Carlo-i versenyéig. A vállalkozókészség és az innováció iránti vágy azonban mindegyikükben közös. Így kitartásukkal és akaraterejükkel ők azok, akik vállalatvezetői tevékenységük során üzleti álmaikat is képesek valóra váltani.
A pályázatok elbírálását független nemzetközi összetételű bizottság végezte. Mindannyian a tudományos, illetve a gazdasági élet kiemelkedő szereplői, akiket példaértékű üzleti magatartásuk, vagy tudományos munkásságuk miatt kértek fel a poszt betöltésére. Az idei bírálóbizottság elnöke Howard H. Stevenson, a Harvard egyetem professzora, a Harvard Business School Manager Programjának elnöke, akinek előadóként egyik fő célja a valódi vállalkozói szellem miben létének vizsgálata és az ehhez szükséges elméleti tudás átadása oktatóként.
Az Ernst & Young nemzetközi díja a kimagasló üzleti teljesítmény mellett valós emberi értékeket, kitartást, hitet és az újításra való vágyat tükrözi.” – mondta Czakó Borbála, az Ernst & Young vezérigazgatója, a díj hazai fővédnöke. „Az elismeréssel olyan példaképeket állítunk a fejlődő magyar piacgazdaság szereplői elé, akikre méltán lehetünk büszkék itthon és világszerte. A díj nagy lehetőség arra, hogy Magyarországot méltó színben mutathassuk be a világ többi országa számára, ezzel mérhető eredményeink mellett közvetítsük kultúránkat, értékeinket.” – tette hozzá a díj jelentőségéről szólva Czakó.
Az Ernst & Young Magyarországon 2005. június 1-től négy hónapon át (október 10-ig) ismét versenyre hívja a hazai üzleti élet kiemelkedő egyéniségeit. Az Ernst & Young „Entrepreneur Of The Year 2005” címért idén is várjuk azoknak a vezetőknek a jelentkezését, akik új távlatokat nyitottak és fejlődést hoztak vállalatuk életébe a kiemelkedő vezetői, szakmai és emberi értékek tekintetében akár egyenként, vagy összességében akár. A jelentkezés menetéről és feltételeiről részletesebb információt a www.ey.com/hu weboldalon találnak az érdeklődők.
Kapcsolódó cikkek
- KÜRT: új biztonsági K+F intézet magyar központtal
- Húsz országban aktív a Kürt
- Logelemzés az információbiztonsági katasztrófák megelőzésére
- Értelmileg akadályozott gyermekeket támogat a KÜRT
- Biztonságban a digitális családi fotóalbum
- Viharos adatvesztés - villámgyors adatmentés
- Első alkalommal vehet részt hazánkfia a világ legjobb üzletemberének kiválasztásában
- Információvédelmi minősítés kockázatelemzéssel
- A KÜRT saját fejlesztésű szoftvere a nemzetközi piacon debütál
- Információbiztonsági kutató-fejlesztő központot hozott létre a Kürt
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.