Információéhség - felsőfokon

Fekete Gizella, 1999. november 12. 14:03
Már hatodik éve, hogy a kora nyári európai SAS felhasználói konferenciát, a SEUGI-t ősszel a hazai SAS Klub követi, amely iránt évről évre nő az érdeklődés, ám még soha nem könyvelt el olyan sikert, mint idén.
Az 1995-ös első rendezvény közönsége még befért a Monarchia étterembe, az október 20-ai, a PR-ügynökségükkel, a Press&Informmal közösen rendezett felhasználói konferencia számára már a Budapest Szálló összes konferenciaterme is kevésnek bizonyult. Az adattárházi, adatbányászati eszközök és az azokra épülő megoldások hazai úttörője, az idén a kelet-európai térség legjobb SAS-csapatának kikiáltott SAS Institute Kft. - arányaiban, a számadatokat nézve - mindenképpen túlszárnyalta a hágai rendezvényt. Míg ott a 35 országból érkezett 3000 érdeklődő (meglévő vagy potenciális ügyfél, partner, SAS-munkatárs) közel 250, addig huszadikán a csupán kis hazánkból összeverbuválódott 200 feletti, a fent említettel hasonló összetételű érdeklődő 31 előadás között válogathatott.

A megnyitót követően több - alkalmazásokra, illetve technikai megoldásokra kiélezett - szekcióban peregtek az előadások. A pénzintézeti területekről (Generali-Providencia, Winterthur Life (CH), Citibank, Budapest Bank) érkezettek az adattárház alapú, ügyfélközpontú megoldásokról és pozitív hatásaikról, a SAS-eszközök kockázatkezeléshez nyújtott támogatásáról, valamint a csalások felderítéséhez és a díjkalkulációhoz nagy hatásfokkal alkalmazható adatbányászati megoldásokról számoltak be. A kormányzati szekcióban a KSH-nál és az APEH-SZTADI-nál bevezetett SAS-alkalmazásokról hallottunk beszámolót. Ez utóbbi hivatal ma már nemcsak a személyi jövedelemadó bevallások és az ezekhez kapcsolódó munkáltatói adatszolgáltatások, de az év elejétől hatáskörükbe tartozó TB-járulékbeszedések alapját képező járulékbevallások feldolgozását is a SAS alapú bevallásfeldolgozó rendszerével oldja meg.

Mivel az éleződő piaci versenyben egyre nagyobb fontossága lesz az ügyfélkezelés színvonalának, érthető, hogy nagy keletjük volt a CRM-ről, azaz az ügyfélkapcsolat-kezelésről szóló előadásoknak. Gyakorlati megoldással a Westeln 900 marketingigazgató-helyettese, Tóth Rózsa szolgált, aki a cégénél már két éve üzemelő és az elért sikereken felbuzdulva folyamatosan továbbfejlesztett MArketing Információs Rendszerükről (W900MIR) beszélt, amely a különböző elvárásokkal ás igényekkel rendelkező ügyfélszegmensek meghatározásával "testre szabott" termékek, szolgáltatáscsomagok bevezetéséhez nyújt segítséget.

Mivel a 80/20 szabály alapján a vállalkozások bevételeinek 80 százaléka az ügyfelek 20 százalékától származik, alapvető fontosságú, hogy azonosítani tudják az értékes ügyfeleket, illetve képesek legyenek egy átfogó és egységes vállalati ügyfél-érték modell meghatározására. Az előadás egy ilyen modell felállításának tanulságait és annak a W900MIR-be történő integrálásával és felhasználásával kapcsolatos tapasztalatokat taglalta.

A technológiákról, termékekről szóló előadások bemutatták a SAS System legújabb, 8-as verzióját, amely az alapját képező IDA-nak (Information Delivery Architecture) köszönhetően rugalmas, nyitott és bővíthető, adattárház alapú információs rendszerek fejlesztését teszi lehetővé. Az OLAP architektúrájú üzletiintelligencia-megoldásokkal és a döntéstámogatás webes megoldásaival a SAS Institute és a KFKI Isys munkatársai ismertették meg a résztvevőket. Az adatbányászati megoldásokról, konkrétan a SAS Enterprise Miner nevű eszközéről pedig az előadók arra hívták fel a figyelmet, hogy a fentieket alkalmazva, a rejtett összefüggések feltárását követően felderíthetők a csalások (pl. a bankkártyáknál), profitábilitáselemzések készíthetők, és az ügyfél-lemorzsolódási, illetve -szegmentációs vizsgálatoknál is jó hatásfokkal alkalmazható a fenti technika. S mivel ezek a megoldások megbízható, gyors hardverhátteret igényelnek, IBM- és Compaq-előadások is elhangzottak (utóbbi a front-office CRM megoldások üzleti előnyeit is taglalta).

Az estébe nyúló, caribi show-val záruló rendezvény fő támogatója az Andersen Consulting és a KFKI Isys volt, a CRM-szekciót a PricewaterhouseCoopers szponzorálta, de a rendezvény színvonalának emeléséhez a Compaq, a DTI Consulting, az IBM és az Új Calculus is hozzájárult.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36