Informatika létfontosságú szerepe a gyártók közötti versenyben
A kutatásban résztvevők többsége továbbra is főként az alacsonyabb költségek, illetve a hatékonyabb készletezési és disztribúciós folyamatok reményében végez informatikai beruházásokat. Egyre bővül ugyanakkor azoknak a vállalatoknak a köre (37 százalék), amelyek a hagyományos beruházásösztönző tényezők mellett a versenyelőny fokozódását is ebbe a kategóriába sorolják. Az informatika stratégiai jelentőségébe vetett hit és az a meggyőződés, hogy segítségével átalakíthatók az üzleti folyamatok, különösen figyelemre méltó egy olyan ágazatban, ahol ilyen céllal korábban nem alkalmazták az informatikát.
„Rendkívül bíztató, hogy a közeljövőben a gyártóvállalatok informatikai kiadásai terén Ázsia és Közép-Európa egyes részein, így hazánkban is élénkebb fejlődésre lehet számtani – teszi hozzá Kristóf Judit. – Ezzel szorosan összefügg, hogy az informatikai vezetők szerepköre, súlya a vállalati döntéshozatalban folyamatosan nő: egyre jobban bevonják őket a vállalati stratégia kidolgozásába. Ami pedig az informatikai kiadások megoszlását illeti: ennek oroszlánrészét a több üzleti folyamatot átfogó, ún. „vízszintes” alkalmazások (például vállalatirányítási rendszerek) teszik ki. A válaszadók majdnem fele (48 százaléka) tervezi, hogy informatikai költségvetésének több mint egyötödét vállalatirányítási rendszerre költi.
A felhasználók rájöttek arra, hogy az informatika segítségével részt vehetnek a terméktervezési folyamatokban, és ezzel a vállalatok jelentős versenyelőnyre tehetnek szert. A gyártóipar számára az elsődleges kihívást az informatika területén a dolgozók betanítása, valamint az eltérő információs rendszerekkel felszerelt fiókirodák, illetve szállítók integrálása jelenti majd.”
„A felmérésből az is egyértelművé vált, hogy a nemzetközi gyártóipar tekintélyes megmérettetés előtt áll – állítja a marketing igazgató. – A Sun Microsystems éppen ezért négy olyan kezdeményezést hívott életre, melyek segítségével a gyártóvállalatok még hatékonyabbá válhatnak, és gyorsan elsajátíthatják az informatika korszerű hasznosításának fortélyait. A kezdeményezések az alábbi területeket ölelik fel: jogi követelmények és tartalomkezelés, identitáskezelés, szoftverintegráció valamint valós idejű működés.”
Kapcsolódó cikkek
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Mobil vagy egymillió font?
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Az adathalászat növekedést, a botok előfordulása csökkenést mutat
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Májusi kémprogram toplista
- A csökkenő árak mérséklik a globális chip-eladást
- Az energiaköltség növeli az informatikai kiadásokat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.