Megérkezett az Oracle pénzügyi konszolidációs megoldása
Az Financial Consolidation Hub az Oracle konszolidációs rendszereinek harmadik tagja: a nemrégiben bemutatott Product Information Management Data Hub a termékadatok, a tavalyi évben megjelentetett Customer Data Hub pedig az ügyféladatok egységes, központi kezelését és megjelenítését biztosítja különböző alkalmazásokból származó adatokból.
Automatizált konszolidációs folyamat
A leányvállalatok adatainak beérkezésétől az összevont eredmények szétküldéséig a teljes konszolidációs folyamat automatizált, így az Oracle Financial Consolidation Hub révén csökken a manuális adatrögzítésből eredő hibalehetőségek száma, és lerövidül az eredmények elkészítéséhez és szétküldéséhez szükséges idő. A munkafolyamat alapú bővíthető keretrendszerben a felhasználók a proaktív értesítések, illetve a konszolidáció egyes szakaszaira kiterjedő részletes nyomkövetési adatok révén mindig naprakész információkhoz jutnak. Az Oracle lehetővé teszi, hogy az „azonnali” konszolidációs funkcióval lényegében egyetlen gombnyomással összevonhatóak legyenek több száz fiókiroda adatai. Az Oracle konszolidációs rendszerének többdimenziós kimutatáskészítő lehetőségeivel értékes elemzések végezhetők; a forgalmi adatok valós idejű visszakeresésével például különféle tendenciákat és ok-okozati összefüggéseket lehet feltárni.
A dinamikus és összetett üzleti körülményekhez alkalmazkodó megoldás
Mióta elhárultak a nemzetközi verseny előtti akadályok, egyre több vállalat igyekszik tevékenységét más országokra is kiterjeszteni. Ez a stratégia azonban a különböző területek eltérő törvényi szabályozásának, üzleti gyakorlatának és gazdasági feltételeinek köszönhetően különösen bonyolult nemzetközi számviteli előírásokat eredményez. A US GAAP (United States Generally Accepted Accounting Principles – Az Egyesült Államok általánosan elfogadott könyvelési alapelvei) és az IFRS (International Financial Reporting Standards – Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok) szabályozásainak egymáshoz való közelítése ugyanakkor a megfelelőségi követelmények folyamatos változásához vezet, ami csak kellően rugalmas konszolidációs rendszerrel kezelhető. Az Oracle Financial Consolidation Hub mindkét problémát orvosolja, hiszen a vállalat szerkezeti változásaival és az újonnan életbe lépő számviteli előírásokkal is képes lépést tartani. A leányvállalatok és társult cégeik megfelelő szintű önállósságot kapnak, a konszolidációhoz szükséges adatokat pedig egymástól függetlenül szolgáltathatják. A rendszerrel a vállalatok meglévő szabványaik és üzletviteli gyakorlatuk szerint konszolidálhatják adataikat.
A vállalati szintű teljesítménymérés alappillére
Az Oracle Corporate Performance Management többi megoldásához hasonlóan az új konszolidációs rendszer is egységes vállalati adatmodellre épül, s ezáltal képes egyszerre kezelni a különböző típusú pénzügyi és működési adatokat. A teljes vállalatot átfogó adatmodell az összes teljesítménymérési szakaszban egységes információkat biztosít: a mutatószámrendszerek kidolgozása, a modellezés, a tervezés, a költségkeretek megállapítása, az előrejelzések készítése, a pénzügyi konszolidáció és a beszámolókészítés ugyanazokat az adatokat használja. Az Oracle egységes adatmodelljével csökkennek a működési költségek, a másolatok és kivonatok pedig késedelem nélkül, egy helyről lehívhatóak, így a felhasználók alacsony költségek mellett jutnak kiváló minőségű információkhoz.
Kapcsolódó cikkek
- Jelentősen javította eredményét az Oracle
- Oracle: Automatikus szinkronizálás és még több mobil platform támogatása
- Jön a 11g: 4 év után az első jelentős Oracle adatbázis-frissítés
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Az Oracle félmilliárdért felvásárolja az Agile céget
- Az Innostart segíti az üzleti angyal típusú finanszírozás elterjesztését
- Új bíró, halasztás az Oracle-SAP perben
- IDC: Az Oracle vezeti a relációs adatbázis-kezelők piacát
- Az F-Secure új domainnel tenné biztonságossá a pénzügyi weblapokat
- Oracle Application Express 3.0
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.