Microsoft: fokozódó jelenlét a telekommunikáció terén
"Napjainkban a távközlési szolgáltatók jelentős piaci kihívásokkal küzdenek - megfelelő eszközök révén azonban óriási lehetőségeket rejt a piac és az egyre fejlődő technológia, ezek kiaknázásához ajánljuk fel partneri együttműködésünket" - mondta Knook. "A Microsoftnál arra törekszünk, hogy olyan szoftveralapú megoldásokat fejlesszünk ki a távközlési vállalatok számára, amelyek segítségével képesek lesznek megfelelni a távközlési piacon megjelenő új ügyféligényeknek, és ezzel fenntartani a fokozódó verseny miatt veszélybe került bevétel-növekedést. "
A távközlési iparág számára fejlesztett Microsoft megoldások kitűnő példája az idén februárban bejelentett Microsoft Connected Services Framework, amely révén a telekommunikációs cégek gyorsabban válaszolhatnak az ügyfeleik körében felmerülő új piaci igényekre. A Connected Services Framework alkalmazásával ugyanis a távközlési cégek a meglévő szolgáltatásaikból egyszerűen és gyorsan lesznek képesek új, összetett szolgáltatásokat létrehozni, és azt ügyfeleik rendelkezésére bocsátani. Ilyen összetett szolgáltatásra lehet példa egy mobiltelefonos jegyértékesítési rendszer és egy online zeneáruház összekapcsolása olyan módon, hogy ha egy előfizető a mobiltelefonján keresztül rendel mozijegyet, akkor a jegy mellé a szolgáltató felajánlhatja az adott film zenéjét csengőhangként.
Az anyavállalat törekvéseivel összhangban, a Microsoft Magyarország is folyamatosan keresi a távközlési vállalatokkal való együttműködés lehetőségét. Az elmúlt időszakban indult útjára számos úttörő jellegű közös program, ami azt sugallja, hogy itthon is valós piaci igény mutatkozik az IT és telekommunikációs szektor konvergenciájában rejlő szolgáltatások kiépítésére.
A Microsoft Magyarország és a T-Online Magyarország 2005. április 6-án indították el a magyar piacon egyedinek számító közös programjukat, melynek keretében a T-Online, az internet előfizetésekhez hasonló, havidíjas konstrukcióban értékesíti a Microsoft Windows XP és Office termékeit. Az új szolgáltatás a kedvező fizetési feltételek miatt, elsősorban az egyéni felhasználóknak, valamint a kis- és középvállalatoknak kínál előnyös megoldást. A bejelentés óta eltelt időszak eredményei azt mutatják, hogy a piacon példaértékű szolgáltatás, kedvező fogadtatásra talált. Az új fizetési konstrukcióban értékesített termékek száma július végére át fogja lépni az 1000 db-os határt, ami 10%-kal felülmúlja a kezdeményezésben résztvevő partnerek előzetes várakozásait. Az eredményekkel mindkét fél elégedett, és az eddigi sikereken felbuzdulva kilátásba helyezték az együttműködés továbbfejlesztését és kiterjesztését.
A Microsoft - a T-Online Magyarországgal való együttműködés mintájára - lehetőséget lát, és nyitott több, hasonló konstrukcióban működő, kezdeményezés beindítására.
"A távközlés mélyreható átalakulás előtt áll. A korábban csak telefonszolgáltatóként ismert cégek az új világban olyan igényekre is tudnak majd megoldást adni, amelyek megválaszolását ma még nem tőlük várják az ügyfelek. A megváltozott piaci környezetben új üzleti modellek is szükségesek. Ebben a folyamatban szeretnénk támogatni a magyar vezetékes és mobil szolgáltatókat - mondta Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Microsoft IT a 2008-as pekingi olimpián
- A Microsoft házon belül teszteli új szerverszoftverét
- Microsoft Update-nek álcázott trójai
- Flash alapú Zune Wi-Fivel?
- Mobil vagy egymillió font?
- Készül a Google-barát Vista SP1
- Open XML - A felhasználók döntenek dokumentumaik formátumáról
- Műholdhálózattal a katasztrófák ellen
- Június 30-ig még olcsóbbak a Microsoft magyar nyelvű termékei
- Nem fejleszti tovább a Digital Image képkezelő szoftvert a Microsoft
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.