Élettudományi Hálózatot hozott létre a SAS
Az egészségügy működtetésében és fejlesztésében kritikus tényező a nagy tömegben keletkező adatok hatékony kezelése, összefüggéseikből hasznos információk előállítása. Ezt informatikai támogatás nélkül ma már lehetetlen megvalósítani. Az egészségügyi szolgáltatók és a gyógyászati termékeket előállító cégek ugyanakkor szédítő méretű választékkal találkoznak, amikor adatgyűjtő, adatkezelő, adatintegráló és adatelemző rendszereket keresnek. A következő probléma akkor merül fel, ha bevezették a kívánt funkciókat megvalósító legkiemelkedőbb megoldást. Ekkor gyakran megtorpan az informatikai rendszer fejlesztése, mivel az egyes elszigetelt megoldások ritkán használnak közös adatbázis-formátumokat vagy integrációs pontokat, és végeredményben nem tudják optimálisan használni és megosztani az adatokat a szervezeten belül. Az egyedi megoldások integrálása viszont rengeteg értékes időt és erőforrást emészt fel, amit akár új, eredményesebb terápiák kidolgozásába is fektethetnének.
E probléma kiküszöbölésére hozta létre a SAS, az üzleti intelligencia vezető szállítója az Élettudományi Hálózatot (Life Sciences Network), melynek a biotechnológiai értékláncot támogató technológiagyártók, kutató szervezetek és egészségügyi szolgáltatók a tagjai. Az Élettudományi Hálózat fejlesztőinek célja, hogy felgyorsítsák és hatékonyabbá tegyék a gyógyszerészeti, biotechnológiai és gyógyászati eszközökkel kapcsolatos kutatási adatok egyesítését, kezelését és elemzését. A gyártók így gyorsabban kaphatnak engedélyt termékeikre, és azokat hosszabb ideig tarthatják a piacon.
Az Élettudományi Hálózat műszaki és szakterületi kiválóságuk, egységes "nyelvük" és használati értékük alapján kiválasztott vállalati és kiszervezett megoldások folyamatosan bővülő körét fogja össze. Ezek összehangolt informatikai rendszert alkotnak, melynek magja a SAS Drug Development szoftver. Az egyetlen központi megoldás köré integrált szoftverek drasztikusan csökkentik a különálló technológiák bevezetésével járó kockázatot, a telepítés idejét és anyagi ráfordítás mértékét.
"A gyógyászati kutatóknak, statisztikusoknak és más kulcsfontosságú munkatársaknak a gyors döntéshozatal érdekében bármikor hozzá kell tudni férniük az információkhoz. A SAS erre kínál a törvényi előírásoknak megfelelő megoldást: lehetővé teszi az elektronikus betegadatok biztonságos átvitelét, megtekintését, elemzését, jegyzőkönyvezését, kezelését és benyújtását" - mondta dr. Ron Fitzmartin, a Daiichi Medical Research alelnöke.
Az Élettudományi Hálózat modern technológiák széles körét fogja támogatni, többek között az elektronikus adatgyűjtést, elektronikus betegnaplókat, interaktív beszédvezérelt rendszereket, biztonsági és gyógyászati kódolást, elektronikus termékbenyújtást, jóváhagyás utáni vizsgálatokat, valamint nyilvántartásokat. Kezdetben az Élettudományi Hálózat észak-amerikai ügyfeleket szolgál ki, jelenleg a következő szolgáltatásokkal:
- A klinikai vizsgálatok napi tervezését és eredményeinek feldolgozását egy hatékony adatintegráló és adatelemző rendszer segíti, melyet nem technikai felhasználók egyszerűen és gyorsan, egyetlen intuitív kezelőfelület segítségével alkalmazhatnak. (fejlesztő: Constella Group, Constella Clinical Informatics)
- A klinikai kutatások eredményeit a kutatások helyszínéről a vizsgálatokat támogató vállalatokhoz elektronikus adatgyűjtő szoftverek segítségével a hagyományos kézi eljárásoknál gyorsabban és hatékonyabban juttathatók el. (fejlesztő: DATATRAK)
- A teljes klinikai vizsgálati folyamatot integrált E-klinikai szoftverek - elektronikus adatgyűjtés, elektronikus betegnapló, interaktív beszédvezérelt rendszer - támogatják az adatok gyűjtésétől és tisztításától az integrálásáig és a prezentálásáig. (fejlesztő: etrials Worldwide, Inc.)
Bármely vállalat, méretétől függetlenül, sikeresen alkalmazhatja az Élettudományi Hálózat integrált szoftvereit és szolgáltatásait. Az informatikai infrastruktúrával és tapasztalt informatikai szakemberekkel nem rendelkező kis és közepes méretű biotechnológiai és farmakológiai szervezetek anyagi erőforrásai is korlátozottak, ők az IT feladatok kiszervezésével teljes egészében megtakaríthatják a hardver- és a munkaerő-költségeket. A közepes és nagyvállalatok pedig pillanatok alatt elindíthatják új projektjeiket az Élettudományi Hálózat már rendelkezésre álló, egységesített technológiáival.
Az Élettudományi Hálózat központi eleme a SAS9 Intelligence Platformra épülő SAS Drug Development szoftver, amelyhatalmas mennyiségű, különböző forrásból származó adatot képes kezelni és elemezni, feltárja a kutatási eredmények rejtett összefüggéseit, és akadálymentessé teszi a tudás megosztását a fejlesztésben résztvevő szervezetek között. A csúcstechnológia lehetővé teszi, hogy az új gyógyászati termékeket a lehető legkörültekintőbben alkossák meg, az egészségügyi intézmények pedig hatékonyabban kezelhessék a betegeket.
Kapcsolódó cikkek
- Új informatikai rendszer a Bethesda Kórházban
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- Egészséget, életminőséget segítő ambiens rendszerek
- Új írható Verbatim CD és DVD lemezek az egészségügynek
- Hurrikán-előrejelzés SAS-szoftverrel
- Forráskódot tett közzé a Microsoft
- Beteggé tesz a Wii
- Új világrekordot állított fel a SAS
- Philips noteszgép ergonómikus felépítéssel
- Lakossági légszennyeződés-előrejelzés Londonban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.