Az NHH vitára bocsátja a készülő hírközlési szabályozási stratégiát
Magyarországon utoljára a kilencvenes évek végén készült hírközlési szabályozási stratégia, amikor a szabályozási rendszer egyértelmű alá-fölérendeltségi kapcsolatot tételezett fel az ágazati politikáért felelős kormányzati intézmények és a szabályozásért felelős hatóság között.
Az NHH elődeinek szerepe ekkor alapvetően a jogalkalmazásra, a piacok működésének törvényességi felügyeletére korlátozódott, a jelenlegi EU keretszabályozás, valamint az ennek alapján készült és 2003 végén elfogadott Elektronikus Hírközlési Törvény (Eht.) azonban jelentős változásokat hozott a szabályozási rendszer működési elveiben.
Az Eht. alapján jelentősen kibővült a nemzeti szabályozó hatóság működésének hatásköre, passzív jogalkalmazóból bizonyos területeken szabályalkotóvá és piacformálóvá vált, határozataival fokozatosan kiváltja a korábban jogszabályokban meghatározott szabályozási eszközöket.
Működése első évében, 2004-ben az NHH az új szabályozási rendszer szerinti piacelemzésre valamint a harmadik generációs mobilszolgáltatások pályáztatására koncentrált. A piacelemzési munka során a hatóság minden eddiginél szélesebben és mélyebben elemezte a hírközlési piacokat. Idén a piacelemzési munka tapasztalatainak feldolgozása, a piacra gyakorolt hatások vizsgálata kerül a középpontba. A szabályozási stratégia ehhez kapcsolódóan, annak eredményeit is felhasználva kerül kialakításra.
A szabályozási stratégia ugyancsak indokolttá teszi az, hogy a technológiai fejlődés és ezek nyomán létrejövő új szolgáltatások miatt jelentős változások előtt áll az iparág. Az eddig jellemzően analóg, keskenysávú környezetet olyan digitális, interaktív, szélessávú szolgáltatások váltják fel, amelyek várhatóan nagymértékben átalakítják a fogyasztói szokásokat és az üzleti modelleket is.
Az EU 2006-ban kezdi meg a jelenlegi keretszabályozás áttekintését és Magyarország számára ez lesz az első alkalom, hogy érdemben részt vállaljon az uniós keretszabályok alakításában. Az NHH-nak, mint a 2002-es keretszabályozás implementálásában élenjáró hatóságnak - 2005 májusában az EU ajánlás szerinti 18 piacra vonatkozó, az EU által jóváhagyott határozatok számát tekintve Magyarország 16 lezárt piaccal a második helyen állt az EU-ban - határozott szándéka, hogy érdemben hozzájáruljon az EU elektronikus hírközlést érintő szabályozási alapdokumentumainak alakításához.
Kapcsolódó cikkek
- NHH - újabb lépések a hátrányos hűségszerződések ellen
- Alternatívok lobbiznak a hatékonyabb szabályozásért
- Húszmilliós bírságot kapott a Vodafone Magyarország
- Versenyszabályozást vezet be az NHH a műsorterjesztési piacon
- NHH - nagyobb verseny, csökkenő árak, nemzetközi elismerések
- 2007 februárjában csökkennek a mobil végződtetési díjak
- Az internetszolgáltatásra volt a legtöbb ügyfélnek panasza 2005-ben
- NHH: Továbbra is kötelező lehetővé tenni a közvetítőválasztást
- Telefonadó - mennyit kell fizetnünk és mit tehetünk, hogy elkerüljük?
- Hurokátengedés a Hungarotel hálózatában is
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.