T-Online: Lépésünk jogszerű volt és ügyfeleink érdekét szolgálta
A vállalat meggyőződése, hogy többszázezer ügyfelének érdeke semmiképpen sem sérülhet 50 extrém adatforgalmat bonyolító ügyfele miatt. A T-Online Magyarország napokban tett lépése – amely szerint 50 előfizetőjének kénytelen volt felmondani – ezért álláspontunk szerint sem jogi, sem etikai szempontból nem kifogásolható – ítéli meg a kialakult helyzetet a szolgáltató, majd folytatja:
„A T-Online annak érdekében, hogy az internet elterjedését elősegítse azzal is, hogy árait csökkenti, 2005 februárja óta a távközlési szolgáltatótól a nagykereskedelemben forgalomarányos elszámolás alapján vásárolja a szolgáltatást. A T-Online ajánlatai a tömeges igények kiszolgálására lettek alapozva és az ár is eszerint került megállapításra.
A T-Online maga is úgy gondolja – és ezért az elmúlt években termékkínálatát is úgy alakította – hogy az internet fejlődésének jelenlegi szakasza a multimédiás tartalmak felé mutat (online zeneletöltés, filmletöltés, televíziós tartalmak használata, stb.). Azonban az érintett 50 felhasználó átlagos napi adatforgalma 1900-6000 darab zeneszám, vagy napi akár 25 darab film letöltését feltételezte, amely korántsem mondható átlagos multimédiás használatnak.
„A szerződés felmondása nem valamiféle "büntetés" a nagy forgalomért, és arról sincs szó hogy ezek az ügyfelek megsértették volna a szolgáltatóval kötött szerződést. A lépésre egyszerűen azért került sor, mert ez a néhány ügyfél sokmilliós veszteséget generált havonta a vállalatnak, mondta el Simó György a T-Online vezérigazgatója.
Minden polgárjogi szerződésben szerepel a rendes felmondás fogalma, a cég ebben az esetben – a többi ügyfél érdekében – kénytelen volt ezzel a jogával élni. Az érintett ügyfelek még hatvan napig vehetik igénybe a szolgáltatást, ahogy az a szerződési feltételekben szerepel, így a hosszú felmondási idő egyben előzetes figyelmeztetésnek is felfogható és elegendő időt hagy arra, hogy az érintettek felhasználói szokásaiknak megfelelő szolgáltatást válasszanak.”
Kapcsolódó cikkek
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Ingyenes tisztaDSL konstrukció az Interware-nél
- Adásszünettel a zenéért
- Nem elég széles sávú a szélessávú internet Amerikában
- A fájlcserélők miatt olcsó a kukorica
- Tovább megőrizné az adatokat a Google
- A szélessávú internethasználat javíthatja az EU-versenyképességét
- Új generációs bérelt vonal az Externettől
- 2009-től digitális átállás, döntött az Országgyűlés
- ADSL-előfizetési lehetőség a Vodafone-nál
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.