Cisco csúcstechnológia közép-kelet-európai szállodákban
forrás Prim Online, 2005. augusztus 9. 17:46
Közép-Kelet Európa egyre népszerűbb idegenforgalmi és
konferencia-helyszín. A Cisco Systems hálózataira alapozva a régió
szállodái olyan rendszereket és alkalmazásokat vezetnek be, amelyek a
21. századi szállóvendégek igényeinek is képesek megfelelni. A
technológiai fejlesztések révén olyan gördülékeny és műszakilag fejlett
szolgáltatásokat nyújthatnak, amelyeket a világ bármely részén
megirigyelhetnek.
A szlovén fővárosban, Ljubljanában található Dominia Grand Media szálloda minden szobájában egy 42” – a lakosztályokban 84” – átmérőjű Sony plazmaképernyő található, amely az általános kommunikációs szolgáltatások mellett televízióként, hifi-lejátszóként, valamint monitorként is használható. Ez elsőre bonyolultnak tűnhet, pedig nem az: a vendégek ugyanis az összes funkciót egyetlen távirányítóval vezérelhetik. A képernyőn megjelenő multimédiás anyagok, többek között az éttermek, golfklubok és más helyi szórakozóhelyek pillanatképei két Cisco 510 sorozatú tartalom-kiszolgáló segítségével jutnak el a szobákba.
A szállóvendégek emellett a Cisco Aironet 1200-as vezeték nélküli hozzáférési pontokról biztonságos hozzáféréssel kapcsolódhatnak az internetre. Sokan ebben talán nem találnak semmi rendkívülit, azonban a szállodában nem csupán a vezeték nélküli internethasználat, hanem 43 ország vezetékes telefonszámainak hívása is ingyenes. Ez az „apró” figyelmesség a Cisco egységes IP-hálózata révén vált lehetővé: az IP-technológia és az optikai hálózat jóvoltából a szálloda sokkal olcsóbban kínálhatja kommunikációs szolgáltatásait.
A Grand Media egyéb szlovéniai települések mellett Bosznia-Hercegovina fővárosában, Szarajevóban, valamint a németországi Schwerinben is hasonló infrastruktúrák kiépítését tervezi. A szállodafejlesztő cég a világ más részein, illetve lakóparkokban és a kereskedelmi ingatlanfejlesztésben is szeretné megvalósítani ezt a modellt.
A közép-kelet európai vendéglátóipar jó hírnevének öregbítésében a Grand Media mellett más cégek is kiveszik részüket. A krakkói Sheraton hotel nemrégiben újabb színfolttal gazdagította vendégeinek életét, és a szobákat színes érintőképernyővel felszerelt Cisco 7970G IP-telefonokkal látta el. Ez Európában az első, egész épületre kiterjedő ilyen rendszer.
A Sheraton Krakow egységes Cisco IP-hálózatára kapcsolódó telefonok egyfajta hotelportálokként működnek, amelyeken keresztül a szálloda összes kommunikációs szolgáltatása elérhető. Az infrastruktúra kiépítése során a NextiraOne rendszerintegrátor a Nevotek cég vendégközpontú alkalmazásait használta.
A szálloda telefonjain a hanghívások mellett a portáról, illetve külső hívóktól érkező, személyre szabott üzenetek is továbbíthatók. A vendégek ezen kívül a szobafoglalási adatbázist is elérhetik, és telefonon keresztül vásárolhatnak a hotel boltjában.
Az integrált IP-kommunikáció előnyeit legjobban talán a hotel azon szolgáltatása példázza, amelyet nemzetközi vendégei részére fejlesztett ki. Mit tegyen a messzi földről jött utazó, ha szerettei tudtára kívánja adni, hogy rendben megérkezett, de odahaza családja még javában alszik? Az IP-telefonok jóvoltából a szállóvendég e-mailben is elküldheti hangüzenetét. Ehhez elegendő a készülék gombjaival bebillentyűznie az e-mail címet, majd a szokásos módon a telefonkagylóba beszélni. Másnap reggel azután a család a bejövő üzenetek postaládájában találja a megnyugtató hírt.
A Sheraton Krakow a város első külföldi tulajdonú ötcsillagos szállodája. A szálloda összesen 233 szobájában és lakosztályában elsődleges telefonként egy 7970G típusú, másodlagos telefonként pedig egy fekete-fehér kijelzőjű 7902G sorozatú készüléket használnak. A szálloda Cisco IPCC Express Edition platformon futó, IP-telefonos hívásközpontjában hat ügyintéző válaszol a vendégek kérdéseire, és az adminisztratív személyzet munkáját is hasonló készülékek segítik.
A takarítók és a biztonsági személyzet, valamint a többi mobil dolgozó vezeték nélküli Cisco 7920-as IP-telefonokat használ. Ezek a készülékek az egész hotelt behálózó Cisco 802.11b vezeték nélküli hozzáférési pontokon keresztül kapcsolódnak a hálózatra. A biztonságos Wi-Fi hozzáférési pontokról a hordozható számítógépek tulajdonosai szobájukból vagy akár nyilvános helyekről is felkapcsolódhatnak az internetre.
A hotelágazat „mintaszállodáinak” kikiáltott Sheraton Krakow és Dominia Grand Media olyan technológiákat alkalmaz, amelyek világszerte mindinkább az iparág szabványaivá válnak, és ráadásul a vendégeknek nyújtott szolgáltatások javítása mellett jelentősen megkönnyítik az üzemeltetést is.
A takarítók például a szobákban elhelyezett billentyűzetről vagy a vezeték nélküli digitális személyi adatkezelőkről módosíthatják az adott szoba státuszát a foglalási rendszerben. Így a takarítás befejezése után azonnal tisztává „varázsolhatják” a szobát az adatbázisban; nem kell megvárniuk, hogy a teljes szinttel végezzenek. Hasonló előnyökkel jár az is, hogy a hotel telefonszámait és a szobaszolgálat menüit nyomtatott lapok helyett az IP-telefonok kijelzőjén lehet megjeleníteni. Ez az apró változtatás a hotel szempontjából számottevő megtakarítást jelent a nyomtatási és papírköltségek terén, ráadásul a kínálatot is gyakrabban módosíthatják.
A szállóvendégek emellett a Cisco Aironet 1200-as vezeték nélküli hozzáférési pontokról biztonságos hozzáféréssel kapcsolódhatnak az internetre. Sokan ebben talán nem találnak semmi rendkívülit, azonban a szállodában nem csupán a vezeték nélküli internethasználat, hanem 43 ország vezetékes telefonszámainak hívása is ingyenes. Ez az „apró” figyelmesség a Cisco egységes IP-hálózata révén vált lehetővé: az IP-technológia és az optikai hálózat jóvoltából a szálloda sokkal olcsóbban kínálhatja kommunikációs szolgáltatásait.
A Grand Media egyéb szlovéniai települések mellett Bosznia-Hercegovina fővárosában, Szarajevóban, valamint a németországi Schwerinben is hasonló infrastruktúrák kiépítését tervezi. A szállodafejlesztő cég a világ más részein, illetve lakóparkokban és a kereskedelmi ingatlanfejlesztésben is szeretné megvalósítani ezt a modellt.
A közép-kelet európai vendéglátóipar jó hírnevének öregbítésében a Grand Media mellett más cégek is kiveszik részüket. A krakkói Sheraton hotel nemrégiben újabb színfolttal gazdagította vendégeinek életét, és a szobákat színes érintőképernyővel felszerelt Cisco 7970G IP-telefonokkal látta el. Ez Európában az első, egész épületre kiterjedő ilyen rendszer.
A Sheraton Krakow egységes Cisco IP-hálózatára kapcsolódó telefonok egyfajta hotelportálokként működnek, amelyeken keresztül a szálloda összes kommunikációs szolgáltatása elérhető. Az infrastruktúra kiépítése során a NextiraOne rendszerintegrátor a Nevotek cég vendégközpontú alkalmazásait használta.
A szálloda telefonjain a hanghívások mellett a portáról, illetve külső hívóktól érkező, személyre szabott üzenetek is továbbíthatók. A vendégek ezen kívül a szobafoglalási adatbázist is elérhetik, és telefonon keresztül vásárolhatnak a hotel boltjában.
Az integrált IP-kommunikáció előnyeit legjobban talán a hotel azon szolgáltatása példázza, amelyet nemzetközi vendégei részére fejlesztett ki. Mit tegyen a messzi földről jött utazó, ha szerettei tudtára kívánja adni, hogy rendben megérkezett, de odahaza családja még javában alszik? Az IP-telefonok jóvoltából a szállóvendég e-mailben is elküldheti hangüzenetét. Ehhez elegendő a készülék gombjaival bebillentyűznie az e-mail címet, majd a szokásos módon a telefonkagylóba beszélni. Másnap reggel azután a család a bejövő üzenetek postaládájában találja a megnyugtató hírt.
A Sheraton Krakow a város első külföldi tulajdonú ötcsillagos szállodája. A szálloda összesen 233 szobájában és lakosztályában elsődleges telefonként egy 7970G típusú, másodlagos telefonként pedig egy fekete-fehér kijelzőjű 7902G sorozatú készüléket használnak. A szálloda Cisco IPCC Express Edition platformon futó, IP-telefonos hívásközpontjában hat ügyintéző válaszol a vendégek kérdéseire, és az adminisztratív személyzet munkáját is hasonló készülékek segítik.
A takarítók és a biztonsági személyzet, valamint a többi mobil dolgozó vezeték nélküli Cisco 7920-as IP-telefonokat használ. Ezek a készülékek az egész hotelt behálózó Cisco 802.11b vezeték nélküli hozzáférési pontokon keresztül kapcsolódnak a hálózatra. A biztonságos Wi-Fi hozzáférési pontokról a hordozható számítógépek tulajdonosai szobájukból vagy akár nyilvános helyekről is felkapcsolódhatnak az internetre.
A hotelágazat „mintaszállodáinak” kikiáltott Sheraton Krakow és Dominia Grand Media olyan technológiákat alkalmaz, amelyek világszerte mindinkább az iparág szabványaivá válnak, és ráadásul a vendégeknek nyújtott szolgáltatások javítása mellett jelentősen megkönnyítik az üzemeltetést is.
A takarítók például a szobákban elhelyezett billentyűzetről vagy a vezeték nélküli digitális személyi adatkezelőkről módosíthatják az adott szoba státuszát a foglalási rendszerben. Így a takarítás befejezése után azonnal tisztává „varázsolhatják” a szobát az adatbázisban; nem kell megvárniuk, hogy a teljes szinttel végezzenek. Hasonló előnyökkel jár az is, hogy a hotel telefonszámait és a szobaszolgálat menüit nyomtatott lapok helyett az IP-telefonok kijelzőjén lehet megjeleníteni. Ez az apró változtatás a hotel szempontjából számottevő megtakarítást jelent a nyomtatási és papírköltségek terén, ráadásul a kínálatot is gyakrabban módosíthatják.
Kapcsolódó cikkek
- A Cisco a biztonságtechnológiai videoelemzés szabványosításáért
- Új Linksys hálózati termékek kisvállalkozásoknak
- Biztonságos üzleti szolgáltatások bárhol, bármikor, bármely hálózaton
- A Magyar Telekom elsőként épít ki új generációs IP-hálózatot Magyarországon
- Cisco IP telefóniát vezetett be a Richter Gedeon
- Cisco Broadband Barométer: internet felhasználás terén még nagyok az elmaradásaink
- Hungexpo: Cisco IP telefónia a kiállítóknak is
- Kkv alközponti megoldások VoIP-kiterjesztése költséghatékonyan
- Személyre szabható kommunikációs megoldás kis- és középvállalatoknak
- A Cisco továbbfejlesztette az "önvédő hálózatot"