Havonta 2 millió új mobilfelhasználó Indiában
Genda Csongor Zoltán, 2005. augusztus 22. 20:54
A maga 55 millió ügyfelével még igen csak kevésnek mondható az indiai
mobiltelefonálók száma, azonban a Financial Times hírei szerint az
utóbbi időben rohamos fejlődésnek indult az ottani mobilpiac, mivel
havonta hozzávetőlegesen 2 millió új klienssel bővül a felhasználók
száma.
A McKinsey Consulting tanácsadó iroda szerint most már nem csak a tehetősebb lakosok igyekszenek maguknak mobiltelefont beszerezni, hanem a dolgozó tömegek is egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a maroktelefonok iránt. Jelenleg a következő öt nagy mobilkonszern versenyzik az indiai lakosok kegyeiért: Barthi Tele-Ventures, Reliance Infocomm, Hutchison Essar, Bharat Sanchar Nigam valamint az Idea Cellular.
Elemzők szerint a jövőben legalább ilyen gyarapodásra számíthatnak a mobilszolgáltatók. Azonban az is igaz, hogy az ügyfelek nagy része leginkább a "Pay and Go" kártyás szolgáltatásokat veszi igénybe, mivel a legolcsóbb Prepaid-kártyát 5 dollár alatti áron szerezhetik be a felhasználók.
Elemzők szerint a jövőben legalább ilyen gyarapodásra számíthatnak a mobilszolgáltatók. Azonban az is igaz, hogy az ügyfelek nagy része leginkább a "Pay and Go" kártyás szolgáltatásokat veszi igénybe, mivel a legolcsóbb Prepaid-kártyát 5 dollár alatti áron szerezhetik be a felhasználók.
Kapcsolódó cikkek
- Átfogó Nokia-felmérés a mobiltárolási szokásokról
- Van jövője az alapmobiloknak: 200 millió fölött a Nokia 1100
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- Kínában rohamosan bővül a mobiltelefon-piac
- Motorola - az idén kissé nőhet mobiltelefon piac
- A TI szerint idén 20%-kal nőhetnek a mobileladások
- Majdnem 12 millió ügyfél a cseh mobilszolgáltatóknál
- Frusztrációhoz vezethetnek a bonyolult high-tech-kütyük
- 2,5 milliárd mobiltelefon világszerte
- Azt hiszem, ez egy Nokia, vagy mégsem?