Közös állásponton a T-Online előfizetők ügyében
Az egyeztetések során Juhász Károly megerősítette, hogy a T-Online eljárása megfelelt a jogszabályoknak és az általános szerződési feltételeknek, de etikai és fogyasztói aggályokat vetett fel.
Az egyeztetések során a T-Online leszögezte, hogy a felmondással érintett előfizetői kör számára a szolgáltatást a felmondási idő alatt változatlan feltételekkel biztosítja, a szolgáltatás megszűnésekor pedig zökkenőmentesen, szünetmentes ISP váltással lehetővé teszi számukra ADSL szolgáltatás igénybe vételét.
A T-Online intézkedése nyomán felmerült felhasználói panaszok jövőbeli elkerülése érdekében a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjének kérésére a T-Online vállalta, hogy Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) módosításával egyértelművé teszi azt az eljárást, amely megelőzi az előfizetők számára hátrányos döntéseket. A fogyasztók biztonsága érdekében az eljárás tartalmazni fogja az „extrém” felhasználói szokás fogalmát, és annak esetleges következményét.
Megegyezés született arról is, hogy a T-Online a havi minimum 150 Gigabyte forgalmi mennyiséget tekinti „extrém” felhasználói szokásnak, a most hűségnyilatkozattal nem rendelkező felhasználók esetében. Ezt a forgalom-mennyiséget a felhasználói szokások figyelembe vételével a T-Online évente felülvizsgálja, ám a felülvizsgálat eredményeképpen megállapított érték nem lehet az előző évinél kevesebb. Fontos azt is megjegyezni, hogy a T-Online tájékoztatása szerint az érintett csomag ügyfeleinek több mint 99%-a- nem rendelkezik „extrém” felhasználói szokásokkal.
A jövőben azokat a hűségnyilatkozattal már nem rendelkező extrém felhasználókat, akik rendszeresen átlépik az ÁSZF-ben meghatározott extrém adatforgalom mennyiségét, a T-Online értesíti. A szolgáltató azon előfizetői számára, akik felhasználó szokásaikon ezután sem kívánnak változtatni, vagy saját más jellegű, vagy más szolgáltató más csomagját ajánlja majd fel.
A T-Online az ÁSZF-módosítást a jogszabályokban és ÁSZF-jében leírt módon minden előfizetője számára kommunikálja fogja. Az ÁSZF e módosításánál a T-Online a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjével egyeztetve, a fogyasztói érdekek maximális figyelembe vételével jár el.
A tárgyaló felek közös sikerként könyvelik el, hogy általános adatforgalmi korlát egy „fair use policy” keretében nem kerül kialakításra, valamint azt, hogy a NETÉRT javaslatára az elbocsátott 50 előfizető egy évig díjmentesen átirányíthatja régi T-Online-os e-mail cimét egy általa megadott címre.
A Felek végül, de nem utolsósorban megállapodtak abban is, hogy az ügy további részleteinek egyeztetése céljából és a jövőben is rendszeres egyeztetést folytatnak a felhasználói szokások és a szolgáltatói magatartás közös elemzése érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Ingyenes tisztaDSL konstrukció az Interware-nél
- Adásszünettel a zenéért
- Nem elég széles sávú a szélessávú internet Amerikában
- A fájlcserélők miatt olcsó a kukorica
- Tovább megőrizné az adatokat a Google
- A szélessávú internethasználat javíthatja az EU-versenyképességét
- Új generációs bérelt vonal az Externettől
- 2009-től digitális átállás, döntött az Országgyűlés
- ADSL-előfizetési lehetőség a Vodafone-nál
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.