A mobilkészülék eladások 21,6%-kal nőttek a második negyedévben
MTI Sajtóadatbank, 2005. augusztus 26. 09:52
A második negyedévben értékesített 190,5 millióból kiindulva a globális
mobiltelefon-készülék piac forgalma az idén 16 százalékos növekedéssel
elérheti a 780 millió darabot is. A második negyedévi értékesítés 21,6
százalékkal haladja meg a tavalyit. A növekedés a fejlődő piacok
expanzív bővülésére és a telített piacokon zajló minőségi cserére
támaszkodik.
A piac legnagyobb vesztesének a Siemens bizonyult, mivel piaci részesedése a második negyedévben 4,7 százalékra csúszott vissza az első negyedévi 5,5 százalékról; ezzel a rangsorban az ötödik helyről a hatodikra csúszott le. A márka imázsa komoly csapást szenvedett el a néhány negyedévvel ezelőtti visszahívási akciók és a tajvani BenQ cégnek történt értékesítése miatt.
A Sony Ericsson 5,5 százalékról 6,2 százalékra javította piaci részesedését.
A piacvezető, a finn Nokia 60,8 millió készüléket értékesített a negyedév folyamán, ami 31,9 százalékos piaci részesedést biztosított számára, néhány százalékponttal magasabbat az első félévinél és az egy évvel korábbinál, mindezt sikeres modellváltásának és agresszív árpolitikájának köszönhetően.
A Motorola jól szerepelt elsősorban a különösen sikeres RAZR modelljének köszönhetően. Piaci részesedése 17,9 százalékra nőtt az első negyedévi 16,8 százalékról és az előző év második negyedévi 15,7 százalékról. Európában a Motorola volt a második legkeresettebb márka, ami igen szép eredmény az előző évi ötödik helyhez képest.
A néhány negyedévvel ezelőtt még a Motorola második helyezését veszélyeztető Samsung Electronics piaci részesedése 12,8 százalékra csúszott vissza az első negyedévi 13,3 százalékról.
Az LG Electronics, amely a Samsunghoz hasonlóan nemrégiben még lendületes növekedésnek örvendhetett, a növekedési ütem lényeges csökkenését volt kénytelen tudomásul venni. 6,5 százalékos piaci részesedést vívott ki magának a második negyedévben, nagyobbat az első negyedévi 6,2 százaléknál és a tavalyi 6,1 százaléknál.
A mobil készülékek forgalma - Japánt kivéve - minden egyes nemzeti piacon növekedett.
A Sony Ericsson 5,5 százalékról 6,2 százalékra javította piaci részesedését.
A piacvezető, a finn Nokia 60,8 millió készüléket értékesített a negyedév folyamán, ami 31,9 százalékos piaci részesedést biztosított számára, néhány százalékponttal magasabbat az első félévinél és az egy évvel korábbinál, mindezt sikeres modellváltásának és agresszív árpolitikájának köszönhetően.
A Motorola jól szerepelt elsősorban a különösen sikeres RAZR modelljének köszönhetően. Piaci részesedése 17,9 százalékra nőtt az első negyedévi 16,8 százalékról és az előző év második negyedévi 15,7 százalékról. Európában a Motorola volt a második legkeresettebb márka, ami igen szép eredmény az előző évi ötödik helyhez képest.
A néhány negyedévvel ezelőtt még a Motorola második helyezését veszélyeztető Samsung Electronics piaci részesedése 12,8 százalékra csúszott vissza az első negyedévi 13,3 százalékról.
Az LG Electronics, amely a Samsunghoz hasonlóan nemrégiben még lendületes növekedésnek örvendhetett, a növekedési ütem lényeges csökkenését volt kénytelen tudomásul venni. 6,5 százalékos piaci részesedést vívott ki magának a második negyedévben, nagyobbat az első negyedévi 6,2 százaléknál és a tavalyi 6,1 százaléknál.
A mobil készülékek forgalma - Japánt kivéve - minden egyes nemzeti piacon növekedett.
Kapcsolódó cikkek
- Átfogó Nokia-felmérés a mobiltárolási szokásokról
- Van jövője az alapmobiloknak: 200 millió fölött a Nokia 1100
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- Kínában rohamosan bővül a mobiltelefon-piac
- Motorola - az idén kissé nőhet mobiltelefon piac
- A TI szerint idén 20%-kal nőhetnek a mobileladások
- Majdnem 12 millió ügyfél a cseh mobilszolgáltatóknál
- Frusztrációhoz vezethetnek a bonyolult high-tech-kütyük
- 2,5 milliárd mobiltelefon világszerte
- Azt hiszem, ez egy Nokia, vagy mégsem?