A vállalati siker kulcsa az innováció

forrás Prim Online, 2005. augusztus 29. 11:04
A Cisco „Innovation 2005 Study” című tanulmányából az derül ki, hogy az üzleti és technológiai vezetők szerint a vállalati siker legfontosabb eleme az innováció, messze lekörözve a bérekkel és adózással kapcsolatos tényezőket.
Az Egyesült Államokban megkérdezett 635 informatikai és üzleti vezető szerint a helymeghatározáshoz és az adattároláshoz kapcsolódó innovatív technológiák egyre jelentősebb szerepet játszanak a jövő üzleti sikereinek előmozdításában. A felmérést a Momentum Research Group nevű független piackutató cég végezte.

„Az innováció gazdasági előnyei, mint például a nagyobb hatékonyság és az új piacokon szerzett vezető pozíció biztosíthatja, hogy a gazdasági szereplők megtartsák versenyelőnyüket” – nyilatkozta John Chambers, a Cisco elnök-vezérigazgatója, majd hozzátette: „Az országok, vállalatok és az egyének beruházási döntéseiket egyre inkább az innovációs lehetőségektől teszik függővé, bizonyítva, hogy az innováció a globális versenyképesség motorja a gazdaság minden szintjén, a kormányzati szférától az oktatáson át a magánvállalkozásokig.”

A Cisco Innovation 2005 Study felmérés fő megállapításai a következők:

Az üzleti és technológiai vezetők szerint egyértelműen az innováció az üzleti siker legfontosabb eleme. A megkérdezettek 53%-a vélte úgy, hogy az innováció gyakorolja a legnagyobb hatást a versenyképességre, míg 26%-uk a munkavállalók magasabb szintű iskolai végzettségét és szakértelmét nevezte meg fő okként. A munkabérek csökkentését (14%) és a társasági adók mérséklését (7%) lényegesen kevesebben jelölték meg a versenyképességet jelentősen elősegítő tényezőként.

A válaszadók 26%-a a forgalom növekedését, 18% vállalata piaci részesedésének növelését, ugyancsak 18% az ügyfélkapcsolatok javulását, további 16% pedig a gyártási költségek csökkentését várja az innovatív technológiák alkalmazásától.

A csúcstechnológia egyértelműen az üzleti és technológiai vezetők figyelmének homlokterében szerepel. A résztvevők 32%-a a kommunikációs technológiákat tartja az innováció legkívánatosabb formájának, ezeket szorosan követték a helymeghatározási (24%), illetve az adattárolási (22%) fejlesztések. Tehát egyre többen ismerik fel, hogy az üzleti versenyképességet a jövőben jelentősen befolyásolja a rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) és a műholdas helymeghatározás (GPS) technológiája. A kisvállalkozások között kiemelkedően magas volt azok aránya, akik nagyobb sávszélességű hálózati kapcsolattal és hálózati alkalmazások bevezetésével kívánják hatékonyabbá tenni működésüket.

A megkérdezettek 53%-a szerint az Egyesült Államokban a közszféra területén az egészségügyben van a legnagyobb szükség az innovációra. A felmérésben szereplők 70%-ának az a véleménye, hogy a rendszeren, nem pedig a gyógyszereken vagy a kezelési módokon kell először változtatni. Hol és hogyan történjen mindez? Előbb a háziorvosi (49%), majd a szakorvosi (21%), ezután pedig a tartós betegségi ellátás (21%) területén.

A Cisco Innovation 2005 Study felmérést 2004. július 8-15. között készítették. Összesen 635 üzleti döntéshozót kérdeztek meg, közöttük 93 informatikai vezetőt. A felmérés statisztikai hibahatára 3,9%. A kutatás teljes anyaga az alábbi weboldalon olvasható: http://newsroom.cisco.com/dlls/2005/eKits/cisco_innovations_2005.pdf
Kulcsszavak: trend Cisco

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01