Blogelemzés: új lehetőség a vállalatirányításban
A webbányászat, a robottal történő webkeresés és a blogelemzés az internet felhasználásával növeli annak lehetőségeit, hogy a vállalatok döntéshozói felderítsék a csalásokat, még jobban megismerjék fogyasztóikat, csökkentség az ügyfelek elvándorlását, vagy előre jelezzék például egy hitel vissza nem fizetésének kockázatát. Az egyre több forrásból - szövegekből, webhelyekről és idősoros tranzakciókból - származó adatokból nem csak kimutatások, hanem prediktív modelleken alapuló előrejelzések is készíthetők, sőt az új grafikának köszönhetően az üzleti elemzők könnyen azonosíthatják a bonyolult összefüggéseket.
A továbbfejlesztett webbányászattal gyorsan meghatározhatók a webhely látogatóinak navigálási jellegzetességeit leíró leglényegesebb webes útvonalak. Az adatbányászati szakemberek sokoldalúbb előrejelző modelleket készíthetnek a webes forgalom viselkedését, az idősoros tranzakciókat, valamint az elektronikus kosarak tartalmát a modellezésbe beépítve.
A blogelemzés, mint új lehetőség talán meglepi a vállalatirányítással foglalkozó szakembereket, hiszen a webnapló (vagyis weblog, blog) hazánkban az üzleti kommunikációban egyelőre kevéssé alkalmazott, jóllehet a vállalati blogoknak a nemzetközi gyakorlatban már önálló kultúrája van. Vállalati szakértők választják ezt az utat gondolataik közzétételére, illetve a marketinggel foglalkozó szervezeti egységek a fogyasztókkal való kommunikálásra, a cég bemutatására, új termékre, tevékenységre való figyelemfelhívásra. A blog bejegyzései, az interaktív hozzászólások, vélemények automatikusan az archívumba kerülnek, ahol statikus linkeket generál a rendszer a visszakeresés egyszerűsítésére. A blogelemzés olyan információkat szolgáltat a felhasználókról, vagyis a vállalat potenciális illetve tényleges fogyasztóiról, amelyeket más módon szinte lehetetlen megszerezni.
A blogelemzések és a webelemzések teszik többek között lehetővé a véleményvezetők (opinion leaderek) utolérését, például egyszerűen a szóhasználatuk alapján. Ennek az értékesítési szempontból is kiemelt, demográfiai adatokkal nem beazonosítható célcsoportnak szokásait veszi át a környezete. Őket utánozzák a többiek a beszédstílusukban, - így találhatók meg az igazi véleményvezetők egyedi szóhasználatuk terjedésével az interaktív blogokon és fórumokon - és ami még fontosabb, hatással vannak a követők vásárlási preferenciáira. Éppen ezért a róluk nyerhető összes információ jelentős a marketing szakemberek számára. Ez a példa csak egy a blog-elemzés és webelemzés számos lehetősége közül.
Az interaktív adatelőkészítés lehetővé teszi, hogy a felhasználók betáplálhassák saját egyedi üzleti szabályaikat, a testreszabott nyereség/veszteség döntési mátrixok pedig beépülnek a döntési folyamatokba. Új megjelenítési lehetőségek a területdiagram, az oszlopdiagram, a szórási mátrix, a rács, a párhuzamos tengelyű és 3D grafikonok, illetve bonyolult fastruktúrák, amelyek ágai interaktívan kifejthetők vagy összecsukhatók.
A kibővített SAS Text Miner egyszerűsíti a szövegekben való hagyományos keresést is az által, hogy automatikusan szinonimalistát készít a tévesen írt szavakból, valamint a rövidítésnevekből és a beágyazott írásjeleket tartalmazó szavakból. A kifejezések új keresőablaka azonnal kifejti a szinonimákat. Sőt, többé nem kell kézzel beírni az iparág-specifikus terminológiát, hiszen ez is automatizáltan történik. Újdonságnak számít az is, hogy a szövegelemzés már nyolc nyelvre terjed ki, és ebben a verzióban bármely szó fogalomként is kezelhető, a hozzájuk kapcsolódó összefüggések egyetlen egérkattintással feltárhatók.
Kapcsolódó cikkek
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- Google: A Blogger elérhető már magyarul is!
- Hurrikán-előrejelzés SAS-szoftverrel
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- NEON: pénzügyi irányítási szoftvercsomag a CODA-tól
- Új világrekordot állított fel a SAS
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Vlog-futam: videoblog pályázat
- Nem fogad el több demó CD-t a Sony BMG
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.