Minor-megoldások a Paksi Atomerőmű informatikai kockázatainak csökkentésére
A Minor Rt. és a Symantec kölcsönösen megerősítették partneri kapcsolatukat, így a Minor a Symantec biztonsági megoldásai által akár nettó 200 millió forintos forgalmat is elérhet a 2005-ös évben.
A teljes projekt a Symantec Brigthmail Antispam bevezetésével kezdődött 2005 áprilisában, és az üzleti környezet mérésével befejeződött 2005 szeptember elején. A projekt nettó értéke szolgáltatással együtt több tízmillió forint volt. Az átállás során az erőmű zökkenőmentesen működött. A projekt fókusza egyrészről a kéretlen levelek szűrésének megalapozása, másrészről az üzleti alkalmazásokat kiszolgáló informatikai környezet nem megfelelő állapotából fakadó informatikai és üzleti kockázatok felmérése és csökkentése volt.
A kockázatcsökkentés részeként a Minor az atomerőműnek értékesített NetRecon és Enterprise Security Manager nevű szoftverrel az állapotfelmérés szakaszában a hálózat adott pontjáról felfedezhető hibákat tárta fel. A feltárt hibák súlyosságuk szerinti kategorizálását a két cég szakemberei közösen végezték.
Az üzleti alkalmazás környezet ISO17799 felügyeleti irányelveknek való megfeleltetését a Symantec Enterprise Security Manager (ESM) termékének bevezetésével oldotta meg a Minor. Az ESM segítségével mérhetővé vált a HP-UX és Oracle, illetve Windows 2003 és MSSQL környezet. A becsomagolt mérések segítségével naprakész követelményrendszereknek és biztonsági trendeknek feleltetheti meg az atomerőmű gépeinek állapotát. A termék bevezetését és a mérések elvégzését, illetve a kiértékelést követően a Minor átadta a termék használatával kapcsolatos tudását az atomerőműnek, így az a későbbiekben akár hetente, havonta megismételheti a különböző irányelveknek és belső szabályoknak való megfelelés vizsgálatát. Az ESM az ISO17799 mellett képes más irányelveknek való megfelelőség, a Paksi Atomerőmű által összeállított követelményrendszer ellenőrzésére. A projekt folytatása lehet a közeljövőben az ESM más szerverekre történő kiterjesztése és a vállalat biztonsági állapotának szabványokon alapuló mérése és szinten tartása.
Kapcsolódó cikkek
- Aquis néven megújul a 18 éves Minor
- Vizitdíj-automaták a MINOR-tól
- Tulajdonosváltás és kinevezés a MINOR-nál
- 40%-os árbevétel-növekedés ért el a Minor
- Symantec Platinum partner lett a Minor
- IP telefónia telepítést és hálózatbővítést végez a MINOR a Deloitte-nál
- E-ügyintézés a Veszprémi Önkormányzatnál
- Minor: szerződés a Központi Szolgáltatási Főigazgatósággal
- Átadja a stafétát a MINOR vezérigazgatója
- MINOR fejlesztésű elektronikus ügyintézés a Főpolgármesteri Hivatalnál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.