Megjelent a Cognos 8 Business Intelligence
A Cognos 8 Business Intelligence olyan nyílt adatstratégiát nyújt a vállalatok számára, amely láthatóbbá teszi az üzleti információt a szervezet egészében. A Cognos szoftvereszközeinek eddigi legátfogóbb, szerves integrációját megvalósító Cognos 8 valamennyi eleme egyaránt használható relációs adatbázisokon és multidimenziós adatforrásokon.
A Cognos 8 arra a bevált webszolgáltatás architektúrára épül, amelyet a szoftvercég korábban bejelentett portálterméke, a különböző adatforrásokból származó jelentések és elemzések megjelenítésére szolgáló ReportNet számára fejlesztett. Biztonságos és könnyen bevezethető jelentéskészítő, monitorozó és elemző megoldást nyújt a vállalat különböző szintű vezetőinek.
A Cognos 8 a ReportNet, a PowerPlay Web Explorer, a Metrics Manager és a NoticeCast - a cég korábbi alkalmazásainak - jelentős mértékben továbbfejlesztett verzióit integrálja. Megtalálható benne a Report Studio, a Query Studio és a Cognos Connection új verziója. A PowerPlay Web Explorert az Analysis Studio, a Metrics Managert a Metric Studio váltja fel, az új Event Studio pedig az események életciklusának nyomonkövetését teszi lehetővé.
- A nagyvállalati üzleti intelligencia (BI) és teljesítménytervező (CPM) szoftvereszközöket szállító Cognost többek között a Gartner és a Meta Group is a piac vezetői közé sorolja - mondta Mihalovics Pál, az Axis Számítástechnikai Kft., Cognos üzletágának vezetője. - A Gartner jelentése szerint 2004-ben a Cognos volt a BI megoldások egyetlen szállítója, amely forgalmát és paci részesedését egyaránt növelni tudta: bevételei 16,4 százalékkal nőttek, részesedése pedig 11,7 százalékra emelkedett. A Cognos az egyetlen szállító, amely mindezeket a kulcsfontosságú vezetői tevékenységeket egyetlen átfogó - BI és CPM funkcionalitást nyújtó - megoldással képes lefedni. Alkalmazásai stratégiailag, nagyvállalati szinten és helyileg, az irányítás egy-egy szakaszában egyaránt hatékonyan alkalmazhatók. Segítségükkel a vezetők mélyebb betekintést nyernek a vállalat teljesítményét meghatározó tényezők összefüggéseibe, ezáltal biztosabban rátalálnak az erdményesség növelésének lehetőségeire.
A Cognos ügyfelei a gazdaság valamennyi területén megtalálhatók, beleértve a bank- és pénzügyi szektort, a gyártó- és az energiaipart, az államigazgatást és az egészségügyet. Így van ez Magyarországon is, ahol a minisztériumok, a bankok, a biztosítók és a távközlési vállalatok tartoznak a legnagyobb felhasználók közé. Az alkalmazás két legfontosabb területe a pénzügy és a kontrolling, de a BI és CPM megoldások mindenütt eredménnyel alkalmazhatók, ahol üzleti adatok és információk keletkeznek. Minden szervezetnél szükséges, hogy a vezetők áttekinthessék, ki, mit, mennyi idő alatt, milyen eredménnyel végzett el, miért olyan a teljesítmény, amilyen, mert csak ilyen betekintés birtokában tehetnek érdemi intézkedéseket az eredmény javítása érdekében - a Cognos BI és CPM megoldásai ehhez nyújtanak hatékony eszközöket és támogatást.
Integrált megoldás
A Cognos 8 a szállító korábban külön modulként forgalmazott szoftvereszközeit integrálja. A teljes körű funkcionalitást nyújtó megoldás alapját a Java környezetben, a webszolgáltatások nyílt platformján fejlesztett ReportNet képezi.
- A ReportNet egy olyan adatportál, amelyet a felhasználók akár egy sima böngészőből is elérhetnek és jogosultságaik függvényében különböző szintű hozzáférést nyerhetnek a Cognos eszközök által generált jelentésekhez, ami egy adott riport képének a megtekintésétől egészen a riportok definiálásáig és futtatásáig terjedhet - mondta Kiss Ilona, az Axis Számítástechnikai Kft., Cognos üzletágának termékmenedzsere. - A ReportNet elődtermékétől, az Impromtutól eltérő módon már több adatforráshoz is képes csatlakozni, és a Cognos 8-ban ez a riportkészítő funkcionalitás OLAP elemzéssel egészül ki. A jelentéskészítő és elemző eszközök integrációjának köszönhetően a Cognos 8-ban a jelentések és az elemzések relációs adatbázisból és már meglévő, többdimenziós adatkockákból egyaránt elkészíthetők, így a felhasználó mindig a leghatékonyabb megoldást választhatja.
A Cognos 8-ban bemutatott új komponens az Event Studio, amellyel az események teljes életciklusa felügyelhető. Az eszköz eseményvezérelt ügynökök (agentek) definiálását teszi lehetővé, amelyek a működés és a teljesítmény vonatkozásában az üzletmenetre kihatással levő eseményekről értesítik a felhasználókat.
A Metrix Managert felváltó Metrix Studióban pedig mutatószám hierarchiát lehet felépíteni - ez azoknak a vezetőknek hasznos, akik nem kívánnak részletes elemzéseket olvasni, mert számukra elsősorban néhány mutató változása fontos. Az eszköz egy jelzőrendszer - pl. lámpák - segítségével jelzi, hogy ezek a mutatók miként változnak, így a vezető egyszerű módon meggyőződhet arról, hogy a dolgok helyes irányban haladnak vagy sem, szükséges-e valamilyen intézkedést tennie.
A Cognos 8-ban integrált eszközök minden elterjedt adatbázison natív módon működnek, beleértve az IBM DB2, a Microsoft SQL és az Oracle adatbázisokat, de bármilyen adatforráshoz - például Excel táblázatkezelőhöz - is csatlakoztathatók. Az alkalmazáscsomag AIX és Windows mellett immár Linux operációs rendszeren is fut, így könnyen beilleszthető bármely vállalat meglévő informatikai környezetébe, a hozzá tartozó szoftverfejlesztő készlettel pedig a Java mellett más elterjedt programnyelveken is lehet rá fejleszteni. A Cognos 8 architektúrája egy hatékony, megbízható, biztonságos és jól méretezhető, web alapú üzleti intelligencia környezet kialakítását és üzemeltetését teszi lehetővé a szervezetek számára.
A Cognos 8 bevezetéséhez a szállító széles körű frissítési és migrációs konstrukciókat biztosít meglévő és leendő felhasználóinak. Az integrált alkalmazáscsomag moduláris kialakításának köszönhetően egy lépésben vagy alkalmazásonként egyaránt implementálható. A szoftvereszközökhöz várhatóan még az ősz folyamán megjelenik a magyar kezelőfelület is.
Kapcsolódó cikkek
- IDC-konferencia az üzleti intelligenciáról
- Cognos elemző szoftverek a Westelben
- Cognos elemzések a Westelben
- Cognossal az Európai Unióba
- Axis - jövőre 15-20 százalékos növekedés
- Axis - 850 millió forint bevétel szoftvereladásból
- Rekordbevétel a Cognos-nál
- Új informatikai alkalmazás a Fevitánál
- Cognos-termékeket forgalmaz a Debis IT
- Megjelent a PowerPlay 6.6-os verziója
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.